Hoe is hetmet de mainframe kennis?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-01 13:15

mayhem

Topicstarter
Wie van de tweakers is ooit in aanraking geweest, of nog steeds in aanraking met een mainframe. Meest belangrijke mainframe op dit moment is de IBM zSeries, of IBM System z9, de opvolger daarvan.

Meer info hierover is hier te vinden:
http://www-03.ibm.com/servers/eserver/zseries/

Ik hoop dat ik een beeld kan krijgen van de interesse voor/ervaringen met mainframes. Dit om eventuele educatie trajecten op te gaan zetten. Dus wees gul, en geef je ongezouten mening!

edit:
kan een opje even de titel voorzien van een extra spatie tussen de het en met ? thanks!

[ Voor 13% gewijzigd door mayhem op 12-12-2005 16:54 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik werkte ooit bij een Japans computerbedrijf (in NL) waar ze een zSeries wegdeden. Ik heb het aangeraakt toen het in een krat lag om verscheept te worden... :+

Maareh, waar wil je heen met zo'n topic, het is geen concrete vraag, het zit waarschijnlijk op de verkeerde plek (maar als je niet aangeeft wat je wilt is niet duidelijk of dit bij PMG (CPU en architectuur), NOS (OS/390 etc) of PNS (plaats mainframe in (bedrijfs)netwerk). In ieder geval staat het -gedumpt in Overige Hardware- niet goed.

Ik zou je dus aanraden voor jezelf beter op een rijtje te zetten wat je wilt, dan komt de rest vanzelf...

Edit: wtf is een 'opje' :?

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 12-12-2005 22:09 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.