Ik heb me van het weekend in het diepe gegooid en ben begonnen aan een Linux-bak. Ik had van te voren al ff geinstalleerd op VMWare en dat draaide prima.
Ik zal ff beginnen met de specs:
Asus P4P800 Deluxe
2x Maxtor 120Gb (JBOD)
Nec 5800c
Club3D 6600GT
Nu d8 ik ik installeer Linux op mn losse 40Gb schijf die ik gewoon aan mn IDE kanaal hang (ik had op internet al gevonden dat Linux installeren op VIA Raid voor mij nog te lastig was; kernel aanpassen enzo
) Dus ik mn Nec 2500 brander losgegooid en mn schijf eraan gehangen. Van tevoren met PM de schijf geformateerd als unformatted volume. Installatie ging goed en hij maakte netjes een SWAP partitie aan van 1Gb en een ReiserFS partitie als root [/] .
Na de installatie opstarten en tijdens het booten kan ik met F8 kiezen voor de opstartbron, dus gekozen voor de 40Gb schijf. Allereerst krijg ik de foutmelding "graphics file "(HD1,1)/boot/message" is missing. Daarna krijg het Grub-menu te zien, maar als ik kies voor het opstarten van Linux dan krijg ik de error "Error 17, cannot mount bootvolume".
De config van mn grub is als volgt:
Root (hd1,1)
Kernel/boot/vmlinuz root-/dev/sda2 vga=0x317 selinux=0 resume=/dev/sda1
initrd/boot/initrd
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, zodat jullie me op weg kunnen helpen
Ik zal ff beginnen met de specs:
Asus P4P800 Deluxe
2x Maxtor 120Gb (JBOD)
Nec 5800c
Club3D 6600GT
Nu d8 ik ik installeer Linux op mn losse 40Gb schijf die ik gewoon aan mn IDE kanaal hang (ik had op internet al gevonden dat Linux installeren op VIA Raid voor mij nog te lastig was; kernel aanpassen enzo
Na de installatie opstarten en tijdens het booten kan ik met F8 kiezen voor de opstartbron, dus gekozen voor de 40Gb schijf. Allereerst krijg ik de foutmelding "graphics file "(HD1,1)/boot/message" is missing. Daarna krijg het Grub-menu te zien, maar als ik kies voor het opstarten van Linux dan krijg ik de error "Error 17, cannot mount bootvolume".
De config van mn grub is als volgt:
Root (hd1,1)
Kernel/boot/vmlinuz root-/dev/sda2 vga=0x317 selinux=0 resume=/dev/sda1
initrd/boot/initrd
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, zodat jullie me op weg kunnen helpen