[Zoek Barebone]Socket A en onder € 200,-

Pagina: 1
Acties:

• angeleyes1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02-2021
Beste mensen,

ik ben op zoek naar een barebone die onder de €200,- ligt en waarin ik mijn huidige hardware kwijt kan. Zelf heb ik ook al aardig wat rondgezocht en ben ik 3 Barebones tegen gekomen die mij wel bevielen:

AOpen XC Cube EX18
MSI Mega 180 Deluxe
Shuttle SK43G

Hardware die er in moet kunnen:

AMD Athlon 2600+ (Socket A)
2 maal 256MB DDR-SDRAM PC 2700 333Mhz
RADEON 9800 Pro
WD 80GB
Benq DVD player
eventueel Diskette station

Mijn vraag is nu eigenlijk of er mensen zijn met deze barebones en hun ervaring met mij willen delen, of goede tips voor andere barebones en of andere dingen hebben.

PSN id angeleyesprox

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:15
ik heb een vergelijkbare configuratie die ik ook wel in een barebone kwijt zou willen. Mijn vraag; trekt de voeding van de barebone dat wel? (evt nog tv-kaartje erbij)

Verwijderd

Heb zelf de Mega PC 180, mooi dingetje gebruik hem zelf als Media Center. Kijk even goed want er zijn een aantal dingen die MSI iets minder slim heeft gedaan, maar die goed zelf te tweaken zijn.

- Je moet de fans op het cpu blok draaien (dus dat ze de andere kant op blazen)
- De pasta op het blok is cheap shit, vervangen door silvergrease
- Alles wat er uit er uit halen is er uit halen, hij wordt snel warm!
- Haal voor 10 euro aan tyraps en go to town :) airflow is een must in socket a barebones

Maar verder met het HIFI gedeelte echt petje af, mooi dingetje.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 16:18 ]

• angeleyes1987
Werkt die afstandbediening eigenlijk goed bij jouw? Ik heb er wat mindere verhalen over gelezen. En kan je ook een 5.1 set daar op aansluiten zonder 5.1 geluidskaart?

PSN id angeleyesprox

• angeleyes1987
Het word waarschijnlijk de MSI Mega 180 Deluxe, lekker veel opties en hij kan nog wel aardig lang mee. Ik ben niet zoveel eisend. En echt zware games speel ik niet. Plus je kan de bak nog aardig uitbouwen met een goede PCI kaart, DVD brander, 2GB geheugen, Raptor schijfje, 9800 pro erin. Zijn er nog mensen die wat kunnen vertellen over de multimedia opties? Wat hij allemaal wel en niet kan.

PSN id angeleyesprox

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:42

B2

wa' seggie?

Ik heb zelf een Asus A7VT400, prima simpel apparaat, alleen hij maakt tering veel herrie wanneer de cpu belasting 100% of in de buurt is (bv bij het coderen van dvd's of spelen van spellen.)

Ben daarom zelfs aan het kijken om over te stappen naar een Aopen XC Cube EX18. Die schijnt wat beter in elkaar te zitten, en stiller te zijn.

• EvilVoicez942
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05-2021
angeleyes1987 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:35:
Het word waarschijnlijk de MSI Mega 180 Deluxe, lekker veel opties en hij kan nog wel aardig lang mee. Ik ben niet zoveel eisend. En echt zware games speel ik niet. Plus je kan de bak nog aardig uitbouwen met een goede PCI kaart, DVD brander, 2GB geheugen, Raptor schijfje, 9800 pro erin. Zijn er nog mensen die wat kunnen vertellen over de multimedia opties? Wat hij allemaal wel en niet kan.
Ik heb laatst ook een mega 180 gekocht. Mooier kan haast niet. Alleen is de koeling niet optimaal (zie reacties hierboven) en met een 9800pro wordt alles nog een stuk warmer. Ik raad je aan om even te googlen op mega 180 review voor je je koop besluit. Ook qua geheugen is de Nforce2 chipset erg kieskeurig. De mega 180 werkt niet met elk geheugen, en met gebruik van onboard vga moeten de instellingen synchroon staan (fsb 166, mem 166, en cas latency goed instellen) Na wat blauwe schermen kwam ik hier achter ;)

Met de software heb ik nog niks gedaan vanwege tijdsgebrek. Wel heb ik het een en ander gelezen over Girder icm de Mega 180.

Btw is er slechts de keuze uit of een AGP videokaart of een PCI-kaart.

Mijn config:
Mega 180
Barton 2800+
512 xms Corsair
80GB WD
TEAC 40x CDRW

P4°2.0blablablablabla

Verwijderd

Je kan in de Mega PC 180 van MSI wel een AGP en PCI kaart in kwijt. Ik heb zelf deze in combinatie met een Radeon 9600 Pro en een haupauge PVR-500MCE tv kaart. Dankzij de handiga plaatsing van de voedingskabels wordt er wel een beetje kracht op de videokaart gezet waardoor het fannetje tegen mijn tv kaart aan kwam. Even 2 rubberen spacers op de heatsink en dat werkte ook weer prima. PC2700 geheugen van kingston werkte bij mij niet met de videokaart, maar PC3200 van Dane-Elec werkt prima en loopt ook prima asynchroon op 400 Mhz met een Sempron 2600+.
Ik heb de fans ook omgedraaid en kom nu op een CPU temp van 42 graden idle en kast temperatuur na een tijdje aan te hebben gestaan van 40 graden.

Verwijderd

Ik heb de mega pc 180 deluxe (voor 139 euro op de HCC gekocht) en ik ben er erg tevreden over na wat tweaken. Allereerst heb ik hem gekocht als stillle pc voor het simpele werk, dat was hij uit de doos dus niet, heb de northbridge fan en 2e cpu fannetje eruit gehaald en nu is hij heerlijk stil en heet wordt ie ook niet. Verder vind ik hem mooi afgewerkt en het hifi gedeelte werk ook probleemloos.

• EvilVoicez942
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:25:
Je kan in de Mega PC 180 van MSI wel een AGP en PCI kaart in kwijt. Ik heb zelf deze in combinatie met een Radeon 9600 Pro en een haupauge PVR-500MCE tv kaart. Dankzij de handiga plaatsing van de voedingskabels wordt er wel een beetje kracht op de videokaart gezet waardoor het fannetje tegen mijn tv kaart aan kwam. Even 2 rubberen spacers op de heatsink en dat werkte ook weer prima. .
Heb je je 9600 al laten stressen? Je VGAcooler wordt (lijkt me) geblokkeerd waardoor weer hitte en mogelijke beschadigingen ontstaan.
PC2700 geheugen van kingston werkte bij mij niet met de videokaart, maar PC3200 van Dane-Elec werkt prima en loopt ook prima asynchroon op 400 Mhz met een Sempron 2600+.
Ik heb de fans ook omgedraaid en kom nu op een CPU temp van 42 graden idle en kast temperatuur na een tijdje aan te hebben gestaan van 40 graden.
Klopt, asynchroon werkt wel als je geen gebruik maakt van onboard VGA. Als je wel gebruik maakt van onboard VGA en pc3200 instellingen start de pc niet op/blauwe schermen/ mogelijke blijvende schade. Ik heb de koeling nog niet verbeterd en mijn cpu is 45 graden, systeem 40.
heb de northbridge fan en 2e cpu fannetje eruit gehaald en nu is hij heerlijk stil en heet wordt ie ook niet.
LoL, dan doe je vast niet veel op je Mega 180, zonder aanpassingen wordt mijn systeem 55 graden (cpu) en 45 graden (systeem) onder stress benchmarking. Vertel me je geheim :o

Btw nieuw of 2de hands gekocht op HCC?

[ Voor 13% gewijzigd door EvilVoicez942 op 13-12-2005 19:52 ]

P4°2.0blablablablabla

Verwijderd

Ik heb em nieuw gekocht op de Hcc beurs. Doordat ik wat dikkere spacers heb gebruikt (2 mm) is er een redelijke airflow naar de radeon welke gelukkig wel een wat groter koelblok heeft wat passief ook weer wat bijdraagt. Ik gebruik em als media PC dus echt stressvol wordt deze niet echt belast maar temperaturen vallen allemaal nog reuze mee.

Verwijderd

Mooi ding idd die mega pc :).

Maar ik heb een probleem: Mn 9600pro videokaart past echt met geen mogenlijkheid erin :s, alleen als je zwaar veel druk uitoefent om alle kabels opzij te persen.
Hoe hebben jullie dan een videokart erin gekregen?

Verwijderd

EvilVoicez schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:46:

LoL, dan doe je vast niet veel op je Mega 180, zonder aanpassingen wordt mijn systeem 55 graden (cpu) en 45 graden (systeem) onder stress benchmarking. Vertel me je geheim :o

Btw nieuw of 2de hands gekocht op HCC?
Nieuw gekocht op HCC, computerland gaf die dingen tegen dumpprijzen weg.

Mijne wordt ook niet heter als die van jouw hoor als ik hem stress, gewoon wat arctic silver 5 ipv die troep erop gedaan en een nforce2 kan toch wel passief, wordt overigens ook niet echt heet (of me sensor moet gaar zijn). Mijn AGP en PCI slot zijn overigens wel leeg, wellicht scheelt dit ook.

btw me fsb is ook gewoon 166, die zette die standaard op 100.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 08:27 ]

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-02 09:39
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:28:
Mooi ding idd die mega pc :).

Maar ik heb een probleem: Mn 9600pro videokaart past echt met geen mogenlijkheid erin :s, alleen als je zwaar veel druk uitoefent om alle kabels opzij te persen.
Hoe hebben jullie dan een videokart erin gekregen?
kabels van de voeding onder de voeding gedrukt (zitten normaal aan de zijkant)
toen schuin de videokaart erin geschoven is wel ff pielen maar past er wel in
heb btw wel een gforce fx5200 erin
Een grote hauppage pvr 500 met dual tuner past er trouwens ook prima naast.

heel mooi systeempje die mega 180

Verwijderd

Volgens mij is mn agp slot niet helemaal 100% :s

Als ik die ati 9600pro erin doe dan geeft windows hem als onbekende hardware aan en de ati drivers geven aan dat er geen videokaart aangesloten is. Het 2d beeld in windows is wel goed maar als ik een spelletje op start lukt dat niet.
Deze kaart doet in een andere pc wel goed.

Heb ik misschien een biosinstelling over het hoofd gezien? Of moet ik terug met de barebone om hem te ruilen :( .

Verwijderd

Ik had eem vergelijkbaar probleem alleen dan volledig geen beeld. Na er ander soort geheugen in te hebben gezet werkte het allemaal prima.
Pagina: 1