[2003] nieuwe 2003 DC in 2000 Domein

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hoi,

Ik ben bezig met een upgrade van een 2000 netwerk dmv het plaatsen van een nieuwe domein controller.

Ik had een windows 2000 domein controller, deze was ook DNS server en DHCP server.
daarbij heb ik een nieuwe 2003 DC gezet. DNS aangemaakt en alles laten synchen.

so far so good.

Maar omdat hij nog op dhcp stond heb ik hem op een static ip gezet. vanaf dat moment kunnen de twee domein controllers niet meer synchronizeren met elkaar.

ik kan ze wel op naam en IP pingen maar als ik in Sites en Services een synch wil forceren dan geeft hij een foutmelding dat het probleem waarschijnlijk de DNS is.

dcdiag en netdiag geven geen foutmeldingen.

Ik had de FSMO roles al op de nieuwe dc gezet maar ik kan ze nu niet meer terugzetten :(

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:25
Beide machines alleen zichzelf als DNS laten gebruiken, vervolgens op de 2k3 back netlogon service herstarten (of hele machine). Dan moet het gewoon weer werken.

DCdiag /fix en netdiag /fix helpt ook altijd wel :) Desnoods je links in de AD sites & services weggooien en zelf aanmaken.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 15:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

AD-Schema vantevoren ook al uitgebreid met de W2K3 extensies? Zie ook: How to upgrade Windows 2000 domain controllers to Windows Server 2003

De complete walkthrough staat hier wel beschreven. Post ook even de exacte foutmeldingen en TCP/IP instellingen van de servers.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eerst de basics qua DNS resolving eens? Kunnen de twee servers elkaar resolven, en kunnen ze elkaar pingen ? :)