firefox met URL in Batchfile starten

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-08 19:40
Ik start firefox met een Batchfile, maar nou wil ik dat firefox op die manier opent met een bepaalde URL, en dat is NIET de homepage zoals ingesteld in ff. Op die manier kan ik door een toetsencombinatie ff laten openen en direct een bepaalde pagina open zetten.

voorbeeld: start, uitvoeren, ft[enter] geeft dan firefox met tweakers open, maar fg zou dan google kunnen zijn.

De tip die op de firefox site zelf staat: vanuit command prompt "firefox URL" typen werkt wel, maar niet vanuit die Batch files.

Wie weet een oplossing?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

code:
1
start firefox URL
Werkt die misschien?

Wat werkt er overigens niet aan? Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke? Staat Firefox ook als default browser ingesteld? Als dat is kan je namelijk ook bijv.
code:
1
start www.google.com
doen. ;) We verwachten dus iets meer informatie van jou. Zie ook nog Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy: Alle regels die op het forum gelden daarvoor. ;)

Signature

• teake
JA! verrek: dat werkt!

Over de extra info: zie hieronder. Maar bedankt voor de tip: ik ga de eerste regel uit de bat file dus vervangen door "start firefox http://www.nu.nl" waarbij ik verschillende bat files maak, met verschillende URL's

DANK!

Firefox staat niet als default browser ingesteld. Ik draai IE6, met FF ernaast. Firefox starten werkt gewoon goed door de firefox.exe uit c:/program files/mozilla/ enzovoort op te roepen, maar daar kon ik dan geen URL aan toevoegen. FF start dan dus op met z'n eigen homepage.

Inhoud van de Batch file:

"C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe"

rmdir /s /q "C:\windows\temp\firefoxcache"

del /q "C:\Documents and Settings\xxxxxxxxx\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\6m3ynkun.Standaardgebruiker\history.dat"

rmdir /s /q "C:\Documents and Settings\xxxxxxxxx\Local Settings\Temporary Internet Files"

exit

Hiermee start de bat file firefox, en ruimt na afsluiten de rotzooi weer netjes op.
MAAR... ik zou dus graag met een aparte URL werken. Wat dus inderdaad kan door de inhoud van de BAT file te veranderen zoals boven omschreven.

DANK!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:52
Je kunt tegenwoordig ook in FF zelf instellen dat de cache/cookies/history/whatever gecleaned moet worden zodra FF gesloten wordt.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 21:34
Je kan ook 1 batchfile maken dat als hij met een bepaalde parameter word geopent bijv -n = nu.nl
dat is netter

"Stilte, een gat in het geluid...."

• teake
Hoe doe ik dat? klinkt wel als een mooie optie.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 21:34
een heel simpele google : batch tutorial :
Google
de 1e en de 2e hit zijn al gelijk raak

"Stilte, een gat in het geluid...."

Pagina: 1