Toon posts:

[XP] Start niet meer na installatie Norton Systemworks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vanochtend heb ik Norton Systemworks 2006 geïnstalleerd op mijn HP compaq nx7010 notebook met XP home. Het viel me op dat tijdens de installatieprocedure een grote file gecreërd werd: goboackio.bin. Dit duurde ook geruime tijd. Maar so far so good, aan het eind van de installatieprocedure werd me gevraagd om mijn systeem te herstarten. Dat deed ik nu eens keurig, maar er gebeurde vrijwel niets:
- ik zie het 'standaard' HP opstartscherm om in de bios te komen
- vervolgens wordt het scherm zwart en verschijnt linksboven een knipperende cursor
- er gebeurt niets meer

Ik heb al geprobeerd om via mijn recovery cd in te grijpen, maar tevergeefs. Ook de boot.ini heb ik geprobeerd te herstellen, maar dit hielp ook niet. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn en hoe dit te verhelpen?

Mijn dank is groot...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je ook opstarten in Veilig Modus om eventuuel Norton Systemworks er vanaf te halen? :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• michel_habets
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:39:
Hoi,

Vanochtend heb ik Norton Systemworks 2006 geïnstalleerd op mijn HP compaq nx7010 notebook met XP home. Het viel me op dat tijdens de installatieprocedure een grote file gecreërd werd: goboackio.bin. Dit duurde ook geruime tijd. Maar so far so good, aan het eind van de installatieprocedure werd me gevraagd om mijn systeem te herstarten. Dat deed ik nu eens keurig, maar er gebeurde vrijwel niets:
- ik zie het 'standaard' HP opstartscherm om in de bios te komen
- vervolgens wordt het scherm zwart en verschijnt linksboven een knipperende cursor
- er gebeurt niets meer

Ik heb al geprobeerd om via mijn recovery cd in te grijpen, maar tevergeefs. Ook de boot.ini heb ik geprobeerd te herstellen, maar dit hielp ook niet. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn en hoe dit te verhelpen?

Mijn dank is groot...
wat kan ik zeggen ..... norton he :+

For we are many

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Zelf heb ik ook altijd problemen met dat programma

Als niks meer werkt zou je kunnen proberen, met een normale windows cd te booten. Wil dit niet lukken kijk nog even in het bios en eventueel probeer met een floppy te starten

[ Voor 65% gewijzigd door Gatygun op 12-12-2005 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:41:
Kan je ook opstarten in Veilig Modus om eventuuel Norton Systemworks er vanaf te halen? :)
Was het maar zo'n feest, ik kan zelfs niet in Veilige Modus komen....:(

Verwijderd

Belangrijke informatie erop staan? Doe dan een paralel install.

• Gatygun
Gewoon opnieuw installeren als er geen belangrijke data op je c partitie staat. Als dat wel het geval, zorg dat je in dos alles veilig stelt. Geen 2e partitie dan wordt het al een stukje lastiger..

Verwijderd

Topicstarter
Gatygun schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:21:
Gewoon opnieuw installeren als er geen belangrijke data op je c partitie staat. Als dat wel het geval, zorg dat je in dos alles veilig stelt. Geen 2e partitie dan wordt het al een stukje lastiger..
Dat van die data is dus wel het geval: die wil ik zeker niet kwijt. Een 2e partitie maken is dacht ik niet mogelijk?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Download een knoppix-cd op een andere pc, brand die, en boot daarvan. Dan kan je zien of je nog aan je gegevens kan, zoja, dan kan je ze kopiëren op het netwerk of op een andere harde schijf.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Gatygun
geloof dat magic partition dit wel kan maar niet geheel ongevaarlijk.

Misschien zit er iemand op het forum die misschien weet hou je het precies in ms dos kan doen.
Anders moet je even wat google. Verder zou je ook met een crosscable en een pc veel kunnen uithalen.

Ook zou je gewoon weg windows over je oude kunnen installeren.

Zelf heb ik 2x die systemworks geinstalleerd van norton. alleen nog maar last van gehad en het eraf halen was ook een ramp hier. Soms zo erg dat je, je pc zo weer opnieuw kon installeren

veel geluk

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:28:
Download een knoppix-cd op een andere pc, brand die, en boot daarvan. Dan kan je zien of je nog aan je gegevens kan, zoja, dan kan je ze kopiëren op het netwerk of op een andere harde schijf.
Ik had knoppix inderdaad al gedownload voor het geval dat...Bedankt voor het meedenken.

• Gatygun
Even niet aan knoppix gedacht ;)

Verwijderd

Topicstarter
Gatygun schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:29:
geloof dat magic partition dit wel kan maar niet geheel ongevaarlijk.

Misschien zit er iemand op het forum die misschien weet hou je het precies in ms dos kan doen.
Anders moet je even wat google. Verder zou je ook met een crosscable en een pc veel kunnen uithalen.

Ook zou je gewoon weg windows over je oude kunnen installeren.

Zelf heb ik 2x die systemworks geinstalleerd van norton. alleen nog maar last van gehad en het eraf halen was ook een ramp hier. Soms zo erg dat je, je pc zo weer opnieuw kon installeren

veel geluk
Windows over mijn bestaande OS kopiëren? Kan dat zonder risico?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nee. Je zal nog een hele hoop moeten opruimen. Je documenten ben je dan wel niet kwijt maar je settings enz. wel. Al je programma's staan nog geïnstalleerd maar ze staan niet in het register enz. dus je kan ze niet verwijderen via het configuratiescherm enzo. Beste oplossing blijft mijns inziens een live-cd om je data toegankelijk te maken, die te kopiëren naar een veilige plek en dan gewoon een clean install.

En geen Norton meer.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er net trouwens achter dat iedere keer als ik een nieuwe bootcfg.ini maak en probeer te herstarteb, de inhoud van deze file verdwijnt. Dat is toch curieus...

• Gatygun
Die windows erover heen installeren was meer bedoelt om data te redden van de c schijft. Als je dit kopieeren gebeurd was ( van schijf naar schijf ) dan nogmaals windows gaan formatteren van de c partitie installeren.

Maar de knoppix oplossing is beter, als je het mij vraagt.

[ Voor 6% gewijzigd door Gatygun op 12-12-2005 16:45 ]

Verwijderd

Gatygun schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:21:
Hoeft niet eens een tweede partitie.

http://www.microsoft.com/...t/en-us/prmc_str_jyof.asp

Parallel installation ftw

• Gatygun
dat Parallel is hetzelfde als windows opnieuw installeren zonder opnieuw te formateren

[ Voor 6% gewijzigd door Gatygun op 12-12-2005 16:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee, dank tot zo ver. Ik ga er mee aan de slag, ben benieuwd of het gaat lukken...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik zie dat na de installatie van Norton er nauwelijks ruimte meer vrij is op mijn HD. Zou dat de boosdoener kunnen zijn?

Een nieuwe partitie maken durf ik eigenlijk ook niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me inmiddels gelukt om via 'fixmbr' in de Recovery console de boel weer bootable te maken. Helaas, halverwege verschijnt een blauw scherm met de mededeling

irql_not_less_or_equal

Het wordt me aangeraden om in veilige modus te starten, maar ook in dat geval stopt de boot halverwege. Ik heb al wat gegoogled op deze melding, maar de meeste oplossingen voor het probleem hebben te maken met hardware, en dat is nu juist niet de issue (denk ik).

Verder heb ik geprobeerd XP over de bestaande versie op dezelfde partitie te knallen, maar dit ook mis:

'Windows herkent de geselecteerde partitie niet'

Het enige wat ik dan kan doen is de partitie verwijderen, maar ik neem aan dat al mijn data dan ook foetsie zijn...

• the_shadow
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Gatygun schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:50:
dat Parallel is hetzelfde als windows opnieuw installeren zonder opnieuw te formateren
Parallel installeren is Windows op een andere partitie installeren. Als je hem op de zelfde partitie gooit, dan is de kans dat het fout gaat redelijk groot. Wat je zou kunnen proberen is een herstel-installatie. Als je aangeeft Windows op een partitie te willen installeren waar al een Windows installatie op aanwezig is, zal hij vragen of hij de bestaande installatie moet repareren. Als je hier bevestigend op antwoord, dan zal de bestaande installatie worden hersteld met de files van de orginele installatie. Je persoonlijke gegevens gaan dan niet verloren :)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:02:
Het is me inmiddels gelukt om via 'fixmbr' in de Recovery console de boel weer bootable te maken. Helaas, halverwege verschijnt een blauw scherm met de mededeling

irql_not_less_or_equal

Het wordt me aangeraden om in veilige modus te starten, maar ook in dat geval stopt de boot halverwege. Ik heb al wat gegoogled op deze melding, maar de meeste oplossingen voor het probleem hebben te maken met hardware, en dat is nu juist niet de issue (denk ik).

Verder heb ik geprobeerd XP over de bestaande versie op dezelfde partitie te knallen, maar dit ook mis:

Het enige wat ik dan kan doen is de partitie verwijderen, maar ik neem aan dat al mijn data dan ook foetsie zijn...
Ik denk dat het nu handig is als je met behulp van een Knoppix CD (of een Bart's PE CD) de documenten die je nog hebt over gaat zetten op een ander systeem. De kans dat je al je documenten na het verwijderen van een partitie en een Windows installatie nog terug kan krijgen is namelijk behoorlijk klein.

[ Voor 44% gewijzigd door the_shadow op 13-12-2005 10:15 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik heb ooit eens de domme fout gemaakt om 1 partitie te maken, waardoor er geen ruimte meer is voor een tweede...:(

Knoppix heb ik gisteren geprobeerd, maar ik krijg mijn netwerkinstellingen maar niet goed. Wel WLAN verbinding, maar geen ip-nummer toegewezen gekregen. Ik wil Bart's PE CD wel eens proberen. Waar gaan we die vinden? Het bestand dat ik tegenkom is maar 2,5 mb namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 10:30 ]

• michel_habets
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:02:

irql_not_less_or_equal

ik heb die irq fout vaker gezien, het was 9 van de 10 keer een verrot hardware apparaat

For we are many

• Eichii
  • Laatst online: 04-09-2017
Wat de meesten proberen te zeggen is dat je eerst je data veilig moet stellen zoals documente/plaatjes/prive-spullen en allerbelangrijkste je save games van je spellen (joke)

Koop een usb-stick (kost geen drol meer tegenwoordig) en vergeet even dat wlan en dingen eromheen. Kopieer alleen de belangrijke dingen.

Programma's installeren is in het begin lastig, maar heb je het gedaan, ben je ervan af.
Clean install en dan ben je ook je windows-installatie kwijt, maar kan je tenminste nog verder.

Verwijderd

Topicstarter
Eichii schreef op woensdag 14 december 2005 @ 01:11:
Wat de meesten proberen te zeggen is dat je eerst je data veilig moet stellen zoals documente/plaatjes/prive-spullen en allerbelangrijkste je save games van je spellen (joke)

Koop een usb-stick (kost geen drol meer tegenwoordig) en vergeet even dat wlan en dingen eromheen. Kopieer alleen de belangrijke dingen.

Programma's installeren is in het begin lastig, maar heb je het gedaan, ben je ervan af.
Clean install en dan ben je ook je windows-installatie kwijt, maar kan je tenminste nog verder.
Ik begrijp dat ik eerst mijn data moet veilig stellen, maar ik had nooit gedacht dat het vermaledijde Norton zoiets voor elkaar zou krijgen. Uiteindelijk heeft Knoppix me uit de brand geholpen, heb ik mijn data kunnen redden en heb ik mooi mijn eerste linux ervaring kunnen opdoen.

Trouwens, het was geen hardware issue...
Pagina: 1