Toon posts:

Remote windows afsluiten via linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus graag dat een x aantal pc's om bv. 22.00 uur afsluiten en om 8.00 uur weer opstarten.
Er staat een linux machine met Debian erop. Het opstarten is me wel gelukt met etherwake maar ik kan nergens een programma vinden die windows pc's afsluit.

Wat wil ik nou:
Bepaalde tijd dat de pc's afsluiten als het mogelijk is ook met een melding dat deze in 30 min. gaat afsluiten.

Het gaat om een debian machine die een x aantal windows xp pro pc's moet afsluiten.

Ik heb gezocht en ook veel gevonden maar bijna niks over hoe je via linux windows kan afsluiten.

Alvast bedankt :)

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

is daar geen windows tool voor ? die om bijv. 22:00hrs naar suspend gaat en daar om 8:00hrs weer uit komt ? maw: waarom een linux tool :? :)

| Hardcore - Terror |

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:56
Eeeee... dat heb ik draaiend (gehad).
Heeft iemand een source voor gemaakt, welke je op windows installeert, en die gaat staan luisteren naar een commando van je linux bak, waarna er een shutdown plaats vind. Opstarten moet je doen met een magic packet. Werkte perfect. Waarom werkte? Omdat het niet meer werkt (althans hier), na installatie van SP1 (of was het nou 2) op XP.
Wacht ff, ik zoek ff voor je...

/edit
Hier een cached versie van Google, origineel is plat:
http://64.233.183.104/sea...ff/+poweroff_client&hl=en

Een wakeup kan als volgt:
/usr/sbin/etherwake -i eth1 mac-adres
Hellraizer schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:32:
is daar geen windows tool voor ? die om bijv. 22:00hrs naar suspend gaat en daar om 8:00hrs weer uit komt ? maw: waarom een linux tool :? :)
1. Centraal beheer?
2. Hoe start Windows zichzelf weer op, als hij plat is? Dat zou dan al een BIOS functie zijn, en daar heb je slecht beheer voor, which gets us back to point 1 :)

[ Voor 49% gewijzigd door UltraSub op 12-12-2005 15:37 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan rpcclient van Samba dit niet? :)

• UltraSub
Volgens de link hierboven (en eigen ervaring) niet elevator :)
Samba's rpcclient isn't able to power off Windows-PC's - It can be used to shut down those workstations, but they will end up showing something like "It is now safe to turn off your computer" instead of completely turning off the PC.
This is due to the API called by rpcclient when executing the "shutdown" command - being "InitiateSystemShutdownEx" which doesn't provide an option to completely poweroff. The API that does provide this functionality would be "ExitWindowsEx" - which can't be called from Linux afaik.

[ Voor 99% gewijzigd door UltraSub op 12-12-2005 15:40 ]

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Inderdaad, gewoon het shutdown commande uit de resource kit gebruiken (al dan niet in combinatie met je task scheduler) om je systemen af te sluiten. Eventueel kun je dat bevel ook remote uitvoeren (denk aan een batch vanaf een bepaalde PC). Ik weet niet of dat een acceptabele oplossing is, maar dat zou misschien makkelijk kunnen zijn. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Je kunt een batch bestand maken wat dit programma uitvoert op de windows machine. Werkt beter dan shutdown programma van Microsoft zelf.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

XP Pro PC's hebben sowieso 'tsshutdn' en shutdown.exe - maar dat is allemaal lokaal. Jammer dat rpcclient niet werkt - ik heb dat verder zelf niet kunnen testen :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :)

Ik heb het volgende geprobeert
net rpc shutdown -I 192.168.1.13 -U Administrator -C pc gaat uit -t 120

maar dan krijg ik
[2005/12/12 18:39:27, 0] utils/net_rpc.c:rpc_init_shutdown_internals(4216)
Shutdown of remote machine failed!
[2005/12/12 18:39:27, 0] utils/net_rpc.c:rpc_reg_shutdown_internals(4286)
Shutdown of remote machine failed!

en de pc gaat niet uit :'(

Ik heb het liefste dat er niks op de windows pc's hoeft te worden geinstalleerd
dus iemand nog ideeen

• UltraSub
Zeg ik toch... heb precies dezelfde problemen gehad. Kwam uiteindelijk uit op het tool in mijn post.
Installatie is a breeze (gewoon ff service bouwen, klaar), en werk(te) perfect.
Ik zou zeggen, probeer het gewoon ff.... Om hoeveel machines gaat het eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
UltraSub schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:35:
Zeg ik toch... heb precies dezelfde problemen gehad. Kwam uiteindelijk uit op het tool in mijn post.
Installatie is a breeze (gewoon ff service bouwen, klaar), en werk(te) perfect.
Ik zou zeggen, probeer het gewoon ff.... Om hoeveel machines gaat het eigenlijk?
Dat ga ik dan zo ff proberen.

Het gaat om 15 pc's

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Gewoon doen wat Renegade zegt: de standaard tools van Windows gebruiken :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• UltraSub
Hmm... heb toch al verschillende keren gehad dat shutgui niets deed. Is toch ook een "standard" tool ;)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

http://answers.google.com/answers/threadview?id=387488

http://www.experts-exchan...istration/Q_20671196.html

En Putty (ssh) laten connecten naar de Windows PC's? O wacht, dan moet je nogsteeds OpenSSH ofzo installeren op die 15 pc's...

[ Voor 83% gewijzigd door webfreakz.nl op 12-12-2005 20:31 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Pagina: 1