Toon posts:

HULP: Windows media player decoder

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik wat vraagjes over windows media player/
Het zit zo, ik heb een laptop van mijn werk deze zit natuurlijk helemaal dicht getimmerd, ik kan niks zelf aanpassen.
Nu wil ik dvdtjes af kunnen spelen op mijn laptop, maar krijg ik de melding dat hij niet de juiste decoder heeft om dvd's mee af te spelen.
hoe kan ik dit oplossen, op een niet al te illegale manier.
ik weet dat je het administrator wachtwoord kan achterhalen maar dat is mijn laatste optie.
nu kan ik met een boot cd wel gewoon de c-schijf benaderen en er bestanden op weg schrijven.
Dus mijn vraag is wat moet ik op mijn laptop zetten en waar om toch dvd's te kunnen kijken.
hopelijk kan iemand me helpen.

bvd

bebbus

Verwijderd

ik denk niet dat het de bedoeling is om de beveiliging te omlopen die het bedrijf op "hun" laptop hebben gezet.

ze willen niet dat een prutzor zakelijke laptops gaat slopen en vern@ken.

Je kan aan je sysbeheer vragen of hij even de media encoder er voor je opzet, zo niet jammer dan, ik denk niet dat je baas wilt dat je zijn laptop voor prive filmpjes gaat gebruiken

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Wat wellicht wel kan (en m.i. niet illegaal is) is een Knoppix bootCD op de laptop starten, en vandaaruit mplayer openen om de DVD te bekijken...

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Natuurlijk kan je een player er op zetten die geen installatie nodig heeft (zoals de Videolan player). Of inderdaad een volledig bootable systeem. Ik zou inderdaad voor een bootCD/DVD incl. DVD-afspeel-programma gaan als dat mag van de beheerders.

Maar over beide opties is al vaak gesproken op GoT en op deze manier komt het me toch net even te veel over als zijnde het omzeilen van beveiligingen (en daar doet we hier niet zomaar aan: praat dan gewoon met de sysadmin en/of je directe leidinggevende). Dat laatste is nog steeds "de" oplossing :Y)

Gezien Het algemeen beleid #security ga ik dit topic daarom sluiten. Succes :)

offtopic:
Overigens is HULP in de titel een beetjer overdreven schreeuwerig: laat dat voortaan maar ajb achterwege als het geen leven en dood is. En als het leven en dood is, kan je ook snel; even een laptop kopen om het daarop te doen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 12-12-2005 15:43 . Reden: natuurlijk staat booten van CD in het BIOS aan, ik lees te snel :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.