Toon posts:

ISDN kabel vs netwerkkabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Typisch geval van de klok en de klepel...wie kan mij verder helpen.

Ik weet dat je een ISDN kabel niet moet aansluiten op je netwerkkaart, omdat de kans groot is dat je netwerkkaart daarna de geest geeft.
Dit zou komen door het voltage dat door een ISDN kabel gaat, maar hoe kan dit nu precies. Wie kan mij helpen aan de technische gegevens.

bijvoorbeeld:
schema's van de twee kabels (ISDN en UTP)
Veroorzaakt de volgorde van aders in de ISDN kabel de problemen of is het de ISDN centrale die zorgt voor een stroomstoot? etc

met andere woorden... wie kan mij er het fijne van vertellen?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

isdn is 48V ofzo ethernet is volgens mij slechts 5V. Dat vind je ethernetpport gewoon niet tof. Kabel is volgens mij verder hetzelfde. Het zijn in principe allbei straight kabels behalve dat de UTP echt op een bepalade manier getwist moet zijn en andere pinnetjes gebruikt maar google/faq kan je dan vast verder helpen bijvoorbeeld ISDN pinout

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

ISDN is zelfs rond de 100V, PSTN is rond de 50V. Ethernet werkt met 12V dacht ik. Je kunt het herkennen aan dat ISDN 4 aderige kabels zijn, en LAN 8 aderig. Al zie je ook vaak ISDN kabels die 8 aaderig zijn.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ISDN is volgens mij idd rond de 40V, als gebeld wordt 70V? Maar als het goed is zijn de TX/RX pinnetjes van CAT3/4/5 precies andere als de TX/RX draadjes van ISDN, zodat je in theorie nooit je NIC of ISDN modem kan opblazen.

Maar 1000Mbit over koper gebruikt wel alle 8 pinnetjes? :?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ISDN gebruikt pen 3,4,5,6 en je netwerk 1,2,3,6. Tel hierbij op dat je ISDN een kleine 50V gebruikt en je netwerk max. 12V (zou ook 5 kunnen zijn, weet dat niet zo uit mijn hoofd van de netwerkkaart) en iedereen kan 1 en 1 optellen en concluderen dat een standaard netwerkkaart dit niet overleeft.

voor de liefhebbers: PSTN gebruikt enkel pin 4 en 5.

[ Voor 9% gewijzigd door teigetjuh op 12-12-2005 15:29 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit zou komen door het voltage dat door een ISDN kabel gaat, maar hoe kan dit nu precies. Wie kan mij helpen aan de technische gegevens.
Dat is natuurlijk onzin. Een kabel genereert geen spanning en het is niet zo dat je netwerkkaart kapot gaat van de ISDN kabel. Hij gaat kapot van het ISDN signaal (wat inderdaad een flink stuk hoger dan ethernetsignaal is).

Als jij een (niet aangesloten!) ISDN kabel zomaar op een netwerkkaart aansluit, is er uiteraard niets aan het handje.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 22:22
Ooit al eens een ISDN kabel in je mond gestopt? (die aangesloten was op de NT natuurlijk) Is geen pretje kan ik je zeggen. :z
:p

edit: ja ik spreek uit ervaring :X

[ Voor 13% gewijzigd door FlorisB op 12-12-2005 15:31 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

FlorisB schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:30:
Ooit al eens een ISDN kabel in je mond gestopt? (die aangesloten was op de NT natuurlijk) Is geen pretje kan ik je zeggen. :z
:p

edit: ja ik spreek uit ervaring :X
_/-\o_ is die ISDN aangesloten gewoon ff aan likken :p
Pagina: 1