Hoi allemaal,
ik heb een sjabloon gemaakt met 3 tabellen. Wanneer ik het sjabloon open komt een UserForm met de vraag hoeveel rijen ik wil invoegen. Wanneer ik een aantal rijen opgeef en op de knop "Rijen aanmaken" klik worden de rijen aangemaakt.
In de cellen van de rijen wil ik invoervelden aanmaken.
Tot nu toe ben ik zover dat ik cijfertjes in de cellen geplaatst krijg (i=i+1, in onderstaande code).
Nu wil ik ipv cijferstjes invoervelden (Formfields).
Wie weet raad?
Alvast bedankt voor de genomen moeite en tijd.
Mvg,
devilmen
ik heb een sjabloon gemaakt met 3 tabellen. Wanneer ik het sjabloon open komt een UserForm met de vraag hoeveel rijen ik wil invoegen. Wanneer ik een aantal rijen opgeef en op de knop "Rijen aanmaken" klik worden de rijen aangemaakt.
In de cellen van de rijen wil ik invoervelden aanmaken.
Tot nu toe ben ik zover dat ik cijfertjes in de cellen geplaatst krijg (i=i+1, in onderstaande code).
Nu wil ik ipv cijferstjes invoervelden (Formfields).
edit:
de eerste rij van tabel 3 bevat vaste gegevens. vanaf rij 2 dienen de verlden te komen.
de eerste rij van tabel 3 bevat vaste gegevens. vanaf rij 2 dienen de verlden te komen.
Wie weet raad?
Alvast bedankt voor de genomen moeite en tijd.
Mvg,
devilmen
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| Private Sub btnMakeRow_Click() 'toevoegen van x aantal rijen aan tabel Dim intNmbOfRow As Integer Dim MyCheck As Long Dim usrVraag Dim tblNew As Table Dim rowNew As Row Dim intRowCount As Integer MyCheck = IsNumeric(txtRow.Text) 'Controle of ingevuld aantal wel een getal is If MyCheck = False Then 'wanneer leeg of geen getal is verschijnt melding usrVraag = MsgBox("U heeft geen rijen toegevoegd." + vbCrLf + "Weet U dit zeker dat U wilt doorgaan zonder rijen aan te maken?", vbQuestion + vbOKCancel, "Rijen toevoegen") If usrVraag = vbOK Then 'Ok voor geen rijen toevoegen Unload frmAantalRijen Else 'wel rijen toevoegen (annuleren) Unload frmAantalRijen ThisDocument.Document_New End If 'intNmbOfRow = 1 'bij fout maar 1 rij invoeren Else intNmbOfRow = txtRow.Text 'aantal rijen Set tblNew = ActiveDocument.Tables(3) 'getal 3 geeft aan dat bij de 3de tabel de rijen toegevoegd dienen te worden intRowCount = 0 Do Until intRowCount = intNmbOfRow Set rowNew = tblNew.Rows.Add 'aanmaken nieuwe rij For Each acell In rowNew.Cells i = i + 1 acell.Range.Text = i Next acell intRowCount = intRowCount + 1 If intRowCount > intNmbOfRow Then Exit Do Loop 'Gebruik de methode Add met het FormFields-object om een formulierveld voor tekst toe te voegen. In het volgende voorbeeld wordt een formulierveld voor tekst toegevoegd aan het begin van het actieve document. Vervolgens wordt de naam van het formulierveld ingesteld op 'Voornaam'. ' Set ffield = ActiveDocument.FormFields.Add( _ ' Range:=ActiveDocument.Tables(3).Range, _ ' Type:=wdFieldFormTextInput) End If 'frmAantalRijen afsluiten Unload frmAantalRijen End Sub |
[ Voor 16% gewijzigd door Devilmen op 12-12-2005 16:56 ]