Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een telefoon die de functie heeft als mensen bellen dat ze een menu te horen krijgen. We kennen die van de IVR systemen (hosted) maar ik wil dit zelf graag zelf een telefoon hebben waar ik dit kan instellen of dat ik de telefoontjes binnen laat komen op een pc of server waar ik daar de software op heb staan. Uiteindelijk worden ze, nadat ze de keuzes hebben gemaakt doorverbonden met een bepaalde telefoniste.

Is er iemand die een goedkope oplossing hiervoor heeft of iemand die hier zelf al mee heeft gewerkt?

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Denk dat hier geen echt goedkope optie voor is. Het minimale wat je kan doen is ergens (marktplaats) een KPN Vox Novo op de kop tikken met daarin een IVR plaatje ingebouwd.

Verwijderd

Topicstarter
is er dan geen telefoon die dit heeft?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Euh dit gaat altijd op een centrale of server. Er zijn freeware pakketten op Unix basis die dit kunnen, maar gezien je expertise denk ik niet dat je daar zelf uit zult komen... Aangezien je die anders zelf ook gevonden had.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11 09:40
Voor zover ik weet is er geen telefoon die dit kan.

Maar kijk ook eens naar een pc systeempje met bepaalde software (zat software voor te vinden), een modem, en een simpele huis-tuin-keuken huiscentrale voor het doorverbinden...

Verwijderd

dit gaat via software.

IVR werkt via een database, er zijn ook applicaties die zonder database kunnen werken en gewoon dtmf kunnen koppelen aan een actie. Wat jij zoekt is dus een telefoon met ingebouwde centrale.

asterisk is een goede optie. anders wordt het een kant-en-klare oplossing die niet onder de €1000 te koop is en meer richting de €2000 a €2500 gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 15:18 ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:43

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik had vroeger een of ander tooltje voor win98 dat je aan je voicemodem kon hangen dat dit ook kon, kon je bv voicemails per bewoner doen enzo. Zou echt niet weten hoe of wat het heette, maar ik bevestig wel dat het voor weinig geld kan mbv een voice-modem.
(het echte doorverbinden zal wel niet gaan hiermee trouwens, daar heb je een centrale voor nodig)

[ Voor 17% gewijzigd door Sabbi op 12-12-2005 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
het gaat mij niet zozeer om doorverbinden maar meer om de menukeuze.
ik wil dat ze opties krijgen en daarvoor keuzes maken.
eigenlijk is dit meer wat ik wil. dus maak je niet druk over het doorverbinden.
uiteindelijk wil ik ze wel aan de lijn krijgen als ik opneem.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp wil je mensen lastig vallen met een opdringerig keuzemenu, terwijl je ze uiteindelijk toch wel aan de lijn krijgt? Tja ieder zn eigen passie he ;)

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat bedoel ik niet, niet altijd gelijk het slechte denken

net als bij abn amro hebben ze het volgende:
je moet eerst e.e.a. ingeven qua rekeningnummer etc etc.
zo weet de bankmedewerker gelijk wat je wilt of wat je zoekt en met welke rede je belt
men kan dan alvast bepaalde applicaties openen en dus scheelt het veel tijd voor de gebruiker.
tevens bellen ze bij mij naar een 0800 nummer en dus kost het hun allemaal niets.

ik zoek dus een goedkope optie, voordat ik zo'n dure aanschaf, om het volgende te doen:
klant belt met 0800 nummer
krijgt keuze opties
als support weet je gelijk waarover de klant een vraag heeft (schrijf ik zelf een klein appl. voor)
en alles gaat veel gerichter en scheelt veel tijd.

nu wil ik de windows xp pc van de support medewerker als host hebben.
dus in de vorm dat klant belt en loopt dus via het voicemodem in de pc en gaat daar over.
klant maakt keuzes en support neemt op met zijn headset.

wat ik zoek is dus goedkope software die die menukeuzes van genereren.
symantec had vroeger zoiets maar zal toch wel iets recents zijn te vinden ergens.

Verwijderd

wat je dus wil is een telefooncentrale/werkstation in 1.

dat kan, er zijn genoeg softwarematige centrales.

ik noemde al asterisk. ga je daar in verdiepen, het is OS en gratis, het kost je alleeneen isdn kaartje in je pc. het draait vooralsnog alleen op linux geloof ik.
Pagina: 1