Overstappen van Hi naar KPN Mobiel = verlenging? Tips?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 18:59

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Over zo'n drie maanden loopt mijn HI 20 abonnement ten einde. Als ik deze verleng krijg ik 50 euro cashback. Echter bij het afsluiten van een nieuw KPN Mobiel 20 abonnement krijg je 355 euro cashback ;) .

Nu kan ik wel een nieuw KPN Mobiel abonnement afsluiten, alleen ben ik bang dat ik geen nummerbehoud heb aangezien ik op hetzelfde netwerk blijf. Weet iemand of dit inderdaad zo is? En zo ja, hoe zit dit als ik vanuit HI20 naar HI Prepay ga en dan van Hi Prepay naar KPN Mobiel (wordt deze "omweg" gezien als nieuw abonnement bij KPN Mobiel en is dus zowel de 355 euro cashback als nummerbehoud mogelijk?)

[ Voor 12% gewijzigd door hars73 op 12-12-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-06 09:17
Nummer behouden als je een nieuw KPN abbo gaat afsluiten terwijl je nu een HI abbo hebt gaat erg lastig. Zover ik weet is dat niet mogelijk, behalve als je een dealtje met de klantenservice zou kunnen sluiten (zoiets zou b.v. bij de primafoon niet kunnen regelen) of het desbetreffende telecom bedrijf waarbij je het nieuwe abbo gaat afsluiten.

Verder kan je in principe wel je HI Abbo omzetten naar een HI Prepay, wat ook alleen kan via de klantenservice en administratief je lastig wordt gemaakt. Als je eenmaal HI prepay hebt kan je makkelijk overstappen naar KPN-mobiel, dat is geen enkel probleem (duurt na aanvraag paar daagjes en dan wordt automatisch je SIM weer omgezet naar een Abbo). En een dergelijke overstap van prepay naar een Abbo wordt gezien als een nieuw abbonoment.

[Edit]
Van de HI-Site
Vraag
Kan ik overstappen van een Hi-abonnement naar Hi PrePay?
Antwoord

Je kunt met behoud van je eigen nummer overstappen van een Hi-abonnement naar Hi PrePay. Je betaalt hiervoor € 5,00. Dit bedrag krijg je volledig terug als PrePay-tegoed.
Het maakt hierbij niet uit of je een nieuw Hi PrePay-pakket koopt.

Wil je overstappen vul dan het formulier in: http://www.hi.nl/myhi/formulieren_detail.asp?selfservice=12. Je kunt het formulier ook ophalen bij Primafoon of bellen naar 0800 - 0507.

Let op: voorwaarde voor het overstappen naar Hi PrePay met behoud van je nummer is dat de contractstermijn voor je Hi-abonnement is verstreken. Is de contractstermijn nog niet verstreken en wil je toch overstappen? Houd dan rekening met een eventuele afkoopsom.
De opzegtermijn voor je contract is drie maanden.

Als je niet zeker weet of je contract is afgelopen, maak dan je Hi PrePay-pakket nog niet open en bewaar de aankoopbon. Je kunt je geld alleen terugkrijgen als je de aankoopbon en het ongeopende Hi PrePay-pakket terugbrengt of -stuurt.

Het is verstandig dat je de aankoopbon van je Hi PrePay-pakket bewaart omdat je het in de toekomst nodig kan hebben.

Dat je dat formulier bij de Primafoon zou kunnen halen is onwaar.

[ Voor 46% gewijzigd door Morgoth op 12-12-2005 15:21 ]