Asus A9550 GE/TD beeld valt weg

Pagina: 1
Acties:

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 10:20
specs:
mobo: asus A7v400 MX-se
ram: 2x 256
proc: Athlon XP 2200
Video: Asus A9550 GE/TD 128MB
----------------------------------------------------------
als ik deze ati kaart in mijn systeem stop dan valt het beeld iedere keer na een paar minuten weg. de monitor springt op "stand by" stand. als ik dan mijn pc reboot werkt het weer. soms komt het tijdens het opstarten al voor. dan geeft de monitor de melding signal out of range.
(monitor 19" dell CRT zou in staat moeten zijn om 1200*1600 op 75 hrz te draaien. )
Mijn moederboard heeft onboard video, dez wordt echter vanzelf uitgeschakeld als er een agp kaart wordt ingestoken
ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en dit gebeurd op een net schoon systeem. ik snap niet goed dit kan gebeuren. iemand suggesties?

If you don't stand for something you'll fall for everything

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:33

Outerspace

Admin General Chat
Schakel eens je onboard videokaart echt uit in de BIOS.
En voel eens hoe warm je kaart word (en als je er een temperatuur sensor op hebt zitten, kijk eens bij je eigenschappen van die kaart).

Wauw, een sig!

• mazzl
onboard video staat uit in bios.
kaart functioneert in het begin wel, als ik na het uitschakelen van monitor de monitor aansluit op de onboard aansluiting functioneert het beeld net zo goed niet.
- de kaart wordt niet warm. kom niet toe aan games installeren.. dan staat het beeld alweer uit.
- voeding kan het vermogen ook eenvoudig leveren.

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
Wat voor een voeding heb je :?
Misschien dat die wel niet 100% is :) Check ook de voltages eens in je BIOS of met Speedfan :)

Wauw, een sig!

• mazzl
dat heb ik eerst gedaan. ik heb een 360 watt voeding van chieftec.
daar hangen nogal wat hd's aan. dus die heb ik allemaal losgetrokken op 1 hd en 1 cd rom na.
er zit dus aangelsoten op die voeding
1x cpu ,1x mobo + ram , 1x ide adapter, 1x 9550, 1x hd, 1x rom, 1x pci wifi
maar volgens de bios is de spanning heel stabiel. ik heb zelf het idee dat er een of andere default in de kaart geflashed zit waar die iedere keer naartoe springt? ik weet alleen niet of dit uberhaubt wel mogelijk is.

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
Ik zou niet weten als hij telkens naar 'default' springt. Wat je ook zou kunnen proberen is even een lagere resolutie aannemen, om ook even uit te sluiten als het aan de resolutie ligt :)

Wauw, een sig!

Pagina: 1