Toon posts:

booten met sun vanaf windows tftp server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallootjes allemaal,

Is er een mogelijkheid om onder Windoze een TFTP server op te zetten, en dan met ARP/RARP je sun te laten booten vanaf je windows machine?

ik heb al wel een tftp server, maar verder wil het niet echt allemaal, waarschijnlijk omdat RARP niet aanwezig is op een nt/2000 machine, ARP wel, maar goed, daar kan ik niet zoveel mee, Deja.com geeft me ook weinig informatie, dus vandaar dat ik het hier maar ff probeer....

alvast bedankt

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
bedoel je in het kader van een Jumpstart install? In dat geval moet je eerst een install server inrichten. Of je ook alleen een kernel image kunt overhalen en daarvan kunt booten weet ik eerlijk gezegd niet.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Als je een RARP- en een TFTP-server voor Windows kunt vinden, dan moet dat geen probleem zijn. Ik heb hier ook nog een ouwe Sun staan die prima via het net linux-kernels kan booten. Of liever gezegd, kon booten, want de netwerkkaart is kaduuk. Maar goed, het moet dus kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm...jah, dat betekend dus een RARP server voor windows vinden, en die kan ik niet vinden...wel een TFTP..

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Misschien kan je eens proberen of je ook met BOOTP kunt booten. Dat is iets uitgebreider, en daar zijn zat servers voor te vinden.