Wellicht een vreemde titel maar ik wist het niet anders te omschrijven.
Ik ben bezig met een stukje Javascript en wil wat tekst laten zien in een aparte div.
De regel
zou de huidige div (van de "a" loop) moeten aannemen bij de loop, maar hij neemt altijd 12 aan.(aantal divs is 12 en is dus de laatste).
Hoe kan ik het huidige nummer uit de loop verkrijgen om deze aan de functie door te geven ? Dit moet wel heel simpel zijn, maar ik zie het niet meer na meerdere uren staren naar code.
De page staat hier en zal dus een alert geven bij als je over een link gaat.
Ik ben bezig met een stukje Javascript en wil wat tekst laten zien in een aparte div.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| function setPreview() { var li, anode, item; item=document.getElementsByTagName('div'); for(a=0;a<item.length;a++) { if(/gallerylist/.test(item[a].className)) { li=item[a].getElementsByTagName('li'); for(i=0;i<li.length;i++) { anode=li[i].getElementsByTagName('a')[0]; anode.onmouseover=function(){setText(this,a);}; anode.onmouseout=function(){setNone(this,a);}; } } } } function setText(i,a){ alert(i.firstChild.nodeValue + ': div ' + a) } |
De regel
JavaScript:
1
| anode.onmouseover=function(){setText(this,a);}; |
zou de huidige div (van de "a" loop) moeten aannemen bij de loop, maar hij neemt altijd 12 aan.(aantal divs is 12 en is dus de laatste).
Hoe kan ik het huidige nummer uit de loop verkrijgen om deze aan de functie door te geven ? Dit moet wel heel simpel zijn, maar ik zie het niet meer na meerdere uren staren naar code.
De page staat hier en zal dus een alert geven bij als je over een link gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 13:03 ]