Netwerk verrot?!?!?!

Pagina: 1
Acties:

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:28
Hallo,
Gister viel bij ons opeens de stroom ff uit (+/- 1 seconde), niks bijzonders denk je.
Maar alle pc's stonden dus aan en konden gewoon weer opnieuw opstarten, behalve 1 (een client).
Die kreeg ik eerst niet meer aan, als ik op de aan/uit knop drukte, gebeurde er niks en er brandde ook nog 1 lampje op mn kast (ik dacht van mn HD)
Na een paar keer de stekker eruit en erin te hebben gedaan en ook de voedingskabel eruit hebben gehad, deed hij het opeens weer.

Maar toen ik dus wou internetten op die client, lukte dat niet meer en hij kon ook de server niet meer vinden.

Wat kan er nou aan de hand zijn?
Zoud de netwerk kaart beschadigd kunnen zijn of iets anders. (de instellingen van het netwerk enzo staan nog wel gewoon goed)

bvd,
KO9

Verwijderd

Bij bijna alle NICs zit een testproggie
(precies, op dat floppy/cdtje wat erbij zat)

Test daarmee even of je kaart nog oke is. Zo niet: probeer te ontdekken of je nog garantie hebt, zo niet: zoek eens een mooie container op! ;)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 15:35

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik begraaf mijn kapotte computerkaartjes altijd. Mooie steen erop, en eens per week bij gaan janken

Verwijderd

je kunt de netwerkkaart gewoon testen door 127.0.0.1 te pingen...

ping 127.0.0.1 -t

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 21:16

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

ping test voornamelijk of je tcp/ip stack werkt, nog niet echt je kaart. Een test proggie is beter, bij twijfel vervangen, wat kost een netwerkkaartje nu nog????

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

nee, 127.0.0.1 werkt ook zonder netwerkkaartjes. Je moet de IP's van je netwerkkaartjes pingen, bijvoorbeeld 192.168.1.1

• ko9
maar moet je dan gaan pingen op de kaart in die pc, of moet je de kaart van de server pingen?

En die programmatjes op dat floppy van de netwerk kaart (compaq) staan er volgens mij niet op.

En ik vind het ook gek, want de vorige keer dat er iets met een netwerk fout was, brandden er geen 2 groene lampjes meer op de kaart, terwijl die nu nog wel branden.

Verwijderd

je moet de kaart van de client zelf pingen

Verwijderd

Waar slaat dat nou weer op?
Pak t probleem nou egwoon bij de wortels aan.... En niet ergens halverwege!
ALs je protocol loopt te flippen en pignen dus niet goed gaat loop je het risico dat je ten onrechte je kaartje voor kappot beschouwd...

• ko9
He MT,
op dat floppy van Compaq staat helemaal niet zo'n testproggie.
En als ik mn eigen schijf ga pingen zegt ie op alle pc's het volgende:

Pingen naar 192.168.0.2 met 32 byte gegevens:
Antwoord van 192.168.0.2: bytes=32 time<10ms TTL=128

Dit betekent toch dat ie het gewoon moet doen?

• ko9
Nou ik heb inmiddels van iemand wel een goed progje gekregen waarmee ik mn kaarten kan testen en hij geeft alleen bij Loopback een FAIL.
Wat betekent dit en wat kan ik er aan doen om het te maken?
Of moet ik die kaarten gaan ruilen?

Verwijderd

je kunt het in ieder geval even proberen!

• ko9
Maar is er dan echt geen mogelijkheid om dit softwarematig op te lossen ofzo?
Ik heb namelijk niet zoveel zin om het hele huis overhoop te halen op zoek naar dat ene bonnetje (als ik hem nog ergens heb).

• EricV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Loopback is volgens mij dat de comp aan de andere kant van het kabeltje niet reageert.
Maar dat kan kloppen, want daar draait dat testproggie niet op ;)

• ko9
Jawel, daar draait dat testproggie ook op

Maarja, ik zal toch maar eens dat bonnetje gaan opzoeken
iig bedankt voor de reacties
Pagina: 1