[2000] Mandatory profiles / roaming profiles

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17
Hallo tweakers,

Het volgende speelt er:

Een klant van ons heeft 2 Windows 2000 servers staan. Eén doet er dienst als DC en de andere dient als Terminal Server. Verder heeft deze betreffende klant 2 x een Windows 2000 Pro werkstation en 5 x een XP Pro werkstation staan.

Nu is de eis vanuit deze klant gekomen, dat als men inlogt op ongeacht welk werkstation, men hetzelfde bureaublad te zien krijgt.

Nou is dat op zich goed te regelen met roaming profiles. Op de DC is voldoende schijfruimte vrij om dit te verwezenlijken, dus daar ligt het probleem niet.

Ik loop alleen wel tegen het volgende aan:

Op 1 XP werkstation is een zogenaamd kilometerregistratie programma geïnstalleerd. Dit programma communiceert via COM poort 1 met een zogenaamde keyreader. ( deze reader registreert kilometers uit een chip, die men voor de reader houdt ).

Als ik gebruik maak van roaming profiles, krijg je dus op ieder werkstation waar men inlogt, het pictogram te zien van dit kilometer programma, en ook een foutmelding die aangeeft dat de keyreader niet gevonden kan worden. Nu is het dus gewoon niet handig dat men die foutmelding krijgt als men inlogt. Deze foutmelding komt overal terug, behalve op de PC waarop die keyreader is geïnstalleerd.

Nu heb ik ook als een geprobeerd om gebruik te maken van mandatory profiles. Als ik een profiel aanmaak op een ander werkstation, krijgen de medewerkers dit programma dus niet te zien op dat ene XP werkstation. Nu kan men dan het programma wel installeren, alleen is dat de volgende keer dat men inlogt, weer weg. En moet men het opnieuw installeren.

Nu zat ik er aan te denken om een OU aan te maken en daarin alle PC's te plaatsen, behalve dat ene XP werkstation. En dan op deze OU een GPO aan te maken waarin roaming profiles wordt toegepast. En dan voor dat ene XP werkstation een aparte OU aan te maken en daarop een andere GPO toe te passen waarin een profiel wordt geladen waarin het kilometerregistratie programma wordt gepresenteerd ( + alle andere programma's die op de andere PC's getoond worden ).

Wat denken jullie hiervan ? Ben ik wellicht te ingewikkeld bezig, of is dit een goede manier om het probleem opgelost te krijgen ?

Als jullie eventueel andere oplossingen voor me hebben, dan hoor ik het graag.

De reden waarom ik dit vraag is dat de klant op dit moment vanwege omstandigheden een hele week dicht is. Volgende week kan ik weer terecht bij deze klant om het probleem op te lossen. Nu kan ik in de tussentijd ook andere mogelijke oplossingen opdoen.

In ieder geval dank voor het meedenken _/-\o_

• nextware
Dit staat in het verkeerde topic. Verzoek aan een mod om dit te verplaatsen ( heb ook al topic report aangemaakt ).

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 15:13
Je kan bepaalde zaken excluden van het Roaming profile, misschien dat je daar wat mee kan ? Of iets als folder redirection ? Kan je het spul van de com apparatuur misschien in de all users kwijt ? (Of juist eruit halen en voor 1 spec. user gebruiken)

Omtrend je eigen idee: afaik stel je roaming profiles in per user en niet per pc.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Het zou kunnen dat ik er naast zit, maar als je die snelkoppeling plaatst in "Default User" van DIE pc, dan word deze toch niet meegenomen in RP van de users die de revue passeren?

Verwijderd

Gewoon de snelkoppeling in de "all users\bureaublad" map van de betreffende pc plaatsen dan is de snelkoppeling alleen op die pc te zien.

• nextware
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:44:
Gewoon de snelkoppeling in de "all users\bureaublad" map van de betreffende pc plaatsen dan is de snelkoppeling alleen op die pc te zien.
Ben er nu een tijdje mee bezig. Het klopt inderdaad dat je, als je op de lokale PC in de all-user directory een snelkoppeling plaats, deze dan ook op het buroblad van de betreffende gebruiker op die betreffende PC terecht komt.

Nu zit ik alleen met een, volgens mij, raar verschijnsel: Zodra een gebruiker is ingelogd op een XP machine en daarna inlogt op een Windows 2000 machine, dat de startknop dan een stukje groter is qua formaat. De hele werkbalk onderaan het scherm wordt iets groter. Op zich ziet het er wel cool uit, maar het is voor mij gewoon iets vreemds.

Is hier nog iets aan te doen dat jullie weten ?

Verwijderd

Move NT > WOS

• nextware
Ok, ik ben er nu weer een tijdje mee bezig:

Ik loop tegen het volgende aan. De medewerkers hebben hier voor zichzelf enkele Office koppelingen op het bureaublad geplaatst. Op de Windows XP machines gaat alles perfect. Echter op het moment dat men zich op 1 van de twee Windows 2000 machines aanmeldt, vindt het verschijnsel plaats dat de snelkoppelingen naar de diverse Office (word, excel, access, etc) onderdelen niet weergegeven worden.

Je ziet wel een snelkoppeling staan naar Microsoft Word, Microsoft Excel, etc, maar het bijbehorende pictogram wordt niet weergegeven. Normaal gesproken kun je dan een icoon toevoegen als je de eigenschappen van de snelkoppeling opvraagt, maar dat is in dit geval grey-out. (als ik dit goed schrijf).

Ik heb zelf uiteraard rondgezocht, maar ik kan volgens mij niet de goede query ingeven. Heeft één van jullie hier al eens mee te maken gehad ?

• smooker
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10-2025
Staan de snelkoppelingen ook in de All Users?

Verder raad ik je af om met verschillende windowsversies te werken met roaming (en al helemaal mandatory) profiles. juist door dit soort problemen.
Pagina: 1