4 tuners in een shuttle

Pagina: 1
Acties:

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-02 13:59
hey,
wij hebben in de woonkamer een shuttletje staan die we gebruiken als media center. Nou houdt mijn moeder nogal van opnemen en hebben we aan 2 tuners (een hauppauge 500mce) niet meer genoeg. nu zag ik dat sinds update rollup 2 je ook 4 tuners kan hebben. Dus dat zeg ik tegen me vader en die moet dat dan meteen hebben (het is bijna van waarom neem je er niet 8, maar daat gaat het niet om). maar het probleem is nu: de shuttle heeft maar 1PCI poort... dus hoe ga ik er nog 2 tuners bij krijgen? bestaan er externe pci poorten? of kan ik 2 externe usb tuners eraan klikken (of 1) maar gaat dat niet ten koste van de kwaliteit (weer een splitter), en als het 2 externe usb tuners worden dus 2 splitters (nou valt dat misschien nog wel op te lossen door nog een kabel vanaf de signaal versterker te trekken maar toch.

dus kan iemand mij vertellen of: er externe pci poorten bestaan (niet te duur, kon op google niks vinden)
OF
dat 1 interne + 2 usb tuners samen kunnen werken onder windows media center. (dan zat ik aan deze te denken: http://www.hauppauge.com/pages/products/data_usb2.html

hier nog ff de specs van de shuttle en wat erin zit:
Merk Shuttle
Type SB93G5M
Type behuizing Barebone
Socket 775
Processor ondersteuning Intel Skt.775 Pentium 4 en Celeron D
Processor koeling I.C.E. Heatpipe P4 3.0Ghz
Chipset Intel 915G
Aantal slots geheugen 2x 1x 512MB
Maximaal geheugen 2 GB
Type geheugen DDR 400
Dual channel ondersteuning Ja
PCI Express x16 1x Pasieve GF6600
PCI -->1x<-- Hauppauge 500MCE
Onboard grafische chip Ja
Grafische chip Intel GMA900
Maximaal videogeheugen 224 MB
IDE PATA/100 1x DVD-RW, 200GB HDD
IDE SATA/150 2x
LAN 1048576000 Bits
Audio Realtek ALC658 5.1
Drive Bays 5,25" (extern) 1x DVD-RW
Drive Bays 3,5" (extern) 1x Card Reader+ 1x USB
Drive Bays 3,5" (intern) 1x de HDD
Voeding 250 Watt
Draadloze LAN Nee
USB 2.0 4x Wifi + MCE remote B)
Firewire 1x
PS/2 1x
SPDIF 1x
Seri�le poort 1x
Breedte 200 mm
Lengte 300 mm
Hoogte 185 mm
Kleur Zwart
Gewicht 2,8 kg
Extra Display
Uitvoering Retail

Verwijderd

Externe pci sloten, nee, vrees van niet. De kwaliteit van externe usb tuners is even goed als die van de interne. Zijn de zelfde Amity chips, andere aansluiting. Omdat USB sowieso een digitale overdracht is zit daar al geen verlies. Het is inderdaad wel zo dat als die extra splitter verlies gaat opleveren. Daarom is een splitter met ingebouwde antenne versterker (of dus eigenlijk andersom) een goed idee.

• cuberob
maar weet je ook of windows MCE die combinatie aankan? dus 1 pci dual tuner + 1x of 2x een externe usb tuner?
thx

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Wordt er enkel opgenomen of wordt het ook nog gekeken?

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

ja dat mag geen probleem zijn. Nooit geprobeerd, maar zoals ik al zei: de chipset van al die apparaatjes is het zelfde (Amity) en mce gaat gewoon op zoek naar hoeveel tuners die compatibel zijn met mce en zet deze in zijn lijstje als je de tuner gaat instellen. Zie daar, 4 tuners.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Externe PCI sloten zijn er wel. Afaik zijn die via PCMCIA te koppelen (vooral voor notebooks interessant). Je zou dus een PCI -> PCMCIA kaart moeten hebben en hieraan meerdere pci sloten hebben. Deze oplossing is waarschijnlijk 2x zo duur als een 2e shuttle, maar het kan wel.

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 11:16
Nou heb ik nog nooit zo'n shuttle van binnen gezien, maar heb je niets aan een risercard???

Afbeeldingslocatie: http://myelectronics.nl/contents/media/l_risercards.jpg

rechtsboven...

edit: effe zitten googlen... gaat natuurlijk nooit passen 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door MarZ_E op 12-12-2005 12:32 ]

Verwijderd

MarZ_E schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:23:
Nou heb ik nog nooit zo'n shuttle van binnen gezien, maar heb je niets aan een risercard???

[afbeelding]

rechtsboven...
Dat gaat zonder compeet modden van de achterkant volgens mij niet passen ;)
Zo'n shuttle heeft niet echt veeel ruimte over.

• cuberob
ok bedankt! ga ik denkik gewoon voor de extra usb tuner, (of dus 2) dat lijkt me het makkelijkst en goedkoopst (1 zon pvr 500MCE €110,- en 1 usb tuner is 75 euro dus reken maar uit..) bedankt voor de reacties!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MCE ondersteunt nu wel 4 tuners, maar dat zijn 2 analoge en 2 HDTV tuners. Voorzover ik weet gaat 4 analoge tuners niet werken...

Kleine quote van microsoft.com:
Additional HDTV tuner support. Update Rollup 2 adds support for one more HDTV tuner, meaning it will support up to four tuners: two analog and two ATSC high definition. U.S. customers will be able to use two NTSC (analog) capture boards and two ATSC (digital) capture boards. This will enable personal video recording of two shows at the same time, broadcast as either ATSC digital TV (480p) or high-definition TV (720p/1080i).

[ Voor 70% gewijzigd door Tsunami op 12-12-2005 14:55 ]

• cuberob
wow bedankt, daar kom je echt _net_ optijd mee, dan is het dus jammer en gaat het niet lukken met de 4 tuners. dat is zeer jammer, weet iemand of er een patch oid bestaat zodat dat wel kan?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

cuberob schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:35:
wow bedankt, daar kom je echt _net_ optijd mee, dan is het dus jammer en gaat het niet lukken met de 4 tuners. dat is zeer jammer, weet iemand of er een patch oid bestaat zodat dat wel kan?
Als MS deze niet uitgegeven heeft dan kun je het wel vergeten ben ik bang.
Probeer je moeder eens te patchen naar level 2.0, misschien dat ze dan snapt dat ze niet alles op kan nemen en ze soms ook gewoon voor de buis moet zitten ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:51:
Externe pci sloten, nee, vrees van niet. De kwaliteit van externe usb tuners is even goed als die van de interne. Zijn de zelfde Amity chips, andere aansluiting. Omdat USB sowieso een digitale overdracht is zit daar al geen verlies. Het is inderdaad wel zo dat als die extra splitter verlies gaat opleveren. Daarom is een splitter met ingebouwde antenne versterker (of dus eigenlijk andersom) een goed idee.
Onzin... Gewoon een meervoudige splitter kopen... Alleszins beter dan meerdere splitters achter elkaar... Versterker is zelden nodig in thuissituatie...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 12:14

Haan

dotnetter

Er is een soort van register hack voor MCE, waardoor het mogelijk is om meer dan 2 tuners te gebruiken. Collega op m'n werk heeft het werkend gekregen met 2 dual tv-tuners, meer was volgens mij ook nog mogelijk zelfs.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je hebt gelijk, dat wist ik nog niet :) Op The Green Button kan je het hele verhaal vinden.
Pagina: 1