hey,
wij hebben in de woonkamer een shuttletje staan die we gebruiken als media center. Nou houdt mijn moeder nogal van opnemen en hebben we aan 2 tuners (een hauppauge 500mce) niet meer genoeg. nu zag ik dat sinds update rollup 2 je ook 4 tuners kan hebben. Dus dat zeg ik tegen me vader en die moet dat dan meteen hebben (het is bijna van waarom neem je er niet 8, maar daat gaat het niet om). maar het probleem is nu: de shuttle heeft maar 1PCI poort... dus hoe ga ik er nog 2 tuners bij krijgen? bestaan er externe pci poorten? of kan ik 2 externe usb tuners eraan klikken (of 1) maar gaat dat niet ten koste van de kwaliteit (weer een splitter), en als het 2 externe usb tuners worden dus 2 splitters (nou valt dat misschien nog wel op te lossen door nog een kabel vanaf de signaal versterker te trekken maar toch.
dus kan iemand mij vertellen of: er externe pci poorten bestaan (niet te duur, kon op google niks vinden)
OF
dat 1 interne + 2 usb tuners samen kunnen werken onder windows media center. (dan zat ik aan deze te denken: http://www.hauppauge.com/pages/products/data_usb2.html
hier nog ff de specs van de shuttle en wat erin zit:
Merk Shuttle
Type SB93G5M
Type behuizing Barebone
Socket 775
Processor ondersteuning Intel Skt.775 Pentium 4 en Celeron D
Processor koeling I.C.E. Heatpipe P4 3.0Ghz
Chipset Intel 915G
Aantal slots geheugen 2x 1x 512MB
Maximaal geheugen 2 GB
Type geheugen DDR 400
Dual channel ondersteuning Ja
PCI Express x16 1x Pasieve GF6600
PCI -->1x<-- Hauppauge 500MCE
Onboard grafische chip Ja
Grafische chip Intel GMA900
Maximaal videogeheugen 224 MB
IDE PATA/100 1x DVD-RW, 200GB HDD
IDE SATA/150 2x
LAN 1048576000 Bits
Audio Realtek ALC658 5.1
Drive Bays 5,25" (extern) 1x DVD-RW
Drive Bays 3,5" (extern) 1x Card Reader+ 1x USB
Drive Bays 3,5" (intern) 1x de HDD
Voeding 250 Watt
Draadloze LAN Nee
USB 2.0 4x Wifi + MCE remote
Firewire 1x
PS/2 1x
SPDIF 1x
Seri�le poort 1x
Breedte 200 mm
Lengte 300 mm
Hoogte 185 mm
Kleur Zwart
Gewicht 2,8 kg
Extra Display
Uitvoering Retail
wij hebben in de woonkamer een shuttletje staan die we gebruiken als media center. Nou houdt mijn moeder nogal van opnemen en hebben we aan 2 tuners (een hauppauge 500mce) niet meer genoeg. nu zag ik dat sinds update rollup 2 je ook 4 tuners kan hebben. Dus dat zeg ik tegen me vader en die moet dat dan meteen hebben (het is bijna van waarom neem je er niet 8, maar daat gaat het niet om). maar het probleem is nu: de shuttle heeft maar 1PCI poort... dus hoe ga ik er nog 2 tuners bij krijgen? bestaan er externe pci poorten? of kan ik 2 externe usb tuners eraan klikken (of 1) maar gaat dat niet ten koste van de kwaliteit (weer een splitter), en als het 2 externe usb tuners worden dus 2 splitters (nou valt dat misschien nog wel op te lossen door nog een kabel vanaf de signaal versterker te trekken maar toch.
dus kan iemand mij vertellen of: er externe pci poorten bestaan (niet te duur, kon op google niks vinden)
OF
dat 1 interne + 2 usb tuners samen kunnen werken onder windows media center. (dan zat ik aan deze te denken: http://www.hauppauge.com/pages/products/data_usb2.html
hier nog ff de specs van de shuttle en wat erin zit:
Merk Shuttle
Type SB93G5M
Type behuizing Barebone
Socket 775
Processor ondersteuning Intel Skt.775 Pentium 4 en Celeron D
Processor koeling I.C.E. Heatpipe P4 3.0Ghz
Chipset Intel 915G
Aantal slots geheugen 2x 1x 512MB
Maximaal geheugen 2 GB
Type geheugen DDR 400
Dual channel ondersteuning Ja