Toon posts:

[IIS] Network camera integreren in IIS

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor kantoor een Wireless IP-Camera gekocht. Deze heeft 10.16.1.51 als ip- adres. Dit valt in de IP-range op kantoor. Nu wil ik dit ook via een extern ip-adres vanaf buitenaf benaderbaar maken.
Ik heb al geprobeerd om een nieuwe website te maken in IIS en een pagina te maken met een iframe erin naar 10.16.1.51. Dit werkt niet. Ook heb ik geprobeert het externe adres:85 door te mappen naar 10.16.1.51 op de router. Echter kan ik dan geen poort opgeven. Ik weet ook niet op welke poort de camera werkt (Ik neem aan poort 80)

Wie heeft enig idee hoe dit te doen?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Meestal heeft zo'n camera een uplpoad functie. Laad de camera naar je IIS uploaden en dan kan je vanaf het inet de geuploade content bekijken.

Post anders ff het merk & type van de cam. dan kunnen wij misschien iets concreter roepen.

[ Voor 27% gewijzigd door Luppie op 12-12-2005 11:23 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Cobra_Lup schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:23:
Meestal heeft zo'n camera een uplpoad functie. Laad de camera naar je IIS uploaden en dan kan je vanaf het inet de geuploade content bekijken.

Post anders ff het merk & type van de cam. dan kunnen wij misschien iets concreter roepen.
Dat is inderdaad wel handig. Het gaat om een Dlink DCS-950G.

Je kunt alleen recording uploaden, daarmee loopt dan je HDD vol lijkt mij? Er is een tool om de poorten aan te passen, en wel de volgende poorten:

Web Port 80
AV Control Port 5001
AV Streaming Port 5000
IP View Lite Port 5100

Wat is nu handig?

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Wat je in dat geval kan doen is op je Router/Firewall die betreffende poorten forwarden naar je IP-Cam.

Voor de upload functie kan je er ook voor kiezen om telkens het plaatje te overschrijven.

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Ok, ik heb even de emulator op : http://support.dlink.com/...cs950g/web/main_menu.html bekeken en ff lopen pielen.

Je opent de webinterface van je camera.

Klik op Setup (linker menu)
Klik op Tools (bovenste menu)
Klik op Recording (linker menu)

Hier kan je instellen dat je camera upload naar je IIS server (middels een fileshare) ook kan je hier een max. aantal afbeeldingen kiezen en/of een limiet van diskruimte opgeven.

:+ Sorry, ik had ook de Edit kunnen gebruiken :D

[ Voor 7% gewijzigd door Luppie op 12-12-2005 11:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het externe ip-adres:poort gemapped naar het interne ipadres:poort.

Werkt als een trein nu.

Tnx.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:31

lier

MikroTik nerd

Maar nu werkt je webserver niet meer !?

Heb je poort 80 geforward of heb je een extern andere poort naar poort 80 van je camera geforward ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Open de volgende keer geen twee topics

[rml][ IIS/IE?] Avi stream uit de camera halen[/rml]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.