[alg] rapportage

Pagina: 1
Acties:

• joopst
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Beste medeTweakers,

Voor een app moet ik rapportages gaan maken. In deze rapportages komen tekst, grafieken en plaatjes die dynamisch aangepast moeten worden.
Na een extensive search door de GOT blijkt dat er voor rapportages 2 opties vaak worden voorgesteld.
- Crystal Reports
- XML:FO
Nu is het de bedoeling dat de rapportages in DOC en PDF beschikbaar komen. Voor xml:fo heb ik nog niet een converter kunnen vinden om naar doc om te zetten. En Crystal lijkt wel overkill, want ik hoef niet echt in mijn rapporten te kunnen zoomen enzo.

Zijn er ondertussen nog andere bevindingen danwel bevestigingen door iemand ontdekt ?

alvast bedankt

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 11:39
Wat voor app? webbased of winforms?

Zelf heb ik goede ervaringen met Reporting Services van MS, een gratis add-on voor SQL Server. Als de brondata al in een SQL database staat is dat dus perfect.

Zie http://www.microsoft.com/...es/reporting/default.mspx voor meer info.

Heeft standaard export naar pdf,excel,tiff,xml,html en csv,
vervolgens zou je evt. word bestand van de pdf kunnen genereren

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

kun je Word automation niet gebruiken voor doc ?

pdf kun je dan zelfs daarlangs doen.
evt kun je latex uitvoeren en dan compileren

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:36

JaQ

Ik ben op dit moment aan het testen aan het laten uitvoeren met officewriter. Tot op heden ben ik er zeer tevreden over de resultaten. In het kort:

Nadelen:
- geen .pdf
- licentie benodigd voor zowel ontwikkeling als productie (geen open source)

Voordelen:
- microsoft office resultaat (en dus geen .rdf)
- mailmerge is een eitje (met een .dot)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 20:42

Tomatoman

Fulltime prutser

Bij de professionele rapportagetools zijn Crystal Reports en Rave Reports denk ik wel de bekendste. Helaas hebben ze ook een professionele prijs. Het grote voordeel van deze twee is dat ze direct in de IDE's van o.a. Microsoft Visual Studio en Borland Delphi kunnen worden ingebed, dat maakt het integreren van rapportages in een applicatie veel eenvoudiger.

Er zijn talloze andere rapportagetools beschikbaar, waarvan een deel freeware (UTFS). Bedenk wel dat grafieken over het algemeen uit een charting tool komen, niet uit een rapportagetool.

Een goede grap mag vrienden kosten.