[WebCam] PHILIPS ToUcam PRO II

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkosh
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04 23:11
Hoi allemaal,

Op aandringen van familieleden om een microfoon te kopen, dacht ik ik pak het goed aan en koop een microffon met geintegreerd webcam ;) erbij.
Uiteindelijk viel mijn keuze op de philips cam, vanwege de 60 fps en het goede zicht in donker. De resolutie e.d. maakte mij niet bijster veel uit omdat het ook maar een webcam is. Fotos nemen doe ik wel met mijn digicam. En de standaard resolutie is wel goed genoeg om een msn communicatie op te zetten dacht ik (alle cams hebben nagenoeg zelfde specs).
Thuis gekomen pakje opengemaakt en drivers geinstalleerd. Alles ging goed, webcam werd gezien en getest. Daarna begon de echte test, msn.
Toen ging het fout. Telken werd er geklaagd dat de usb bandbreedte werd overschreden. Wat er naartoe leed dat of een audio conversatie gevoerd kon worden of een webcast (zonder audio). Tevens bleek mij PCTV pro kaart ook niet echt gecharmeerd door de webcam. Audio instellingen bekijken van mij tv kaart resulteerde in een crash (zelfs spontane reboot).
Maar uiteindelijk heb ik het werken gekregen, Mijn TV kaart is in apparaat beheer uitgeschakeld, mijn usb toetsenbord en optische muis (MX700) zijn aangesloten op de ps/2. Alleen mijn teken tablet hangt nog aan mijn usb poort. Met deze maatregelen heb ik een video conversatie kunnen uitvoeren. En de kwaliteit is best wel goed. Maar de prijs die ik ervoor over moet betalen (loskoppelen van kabels, uitschakelen van hardware) vind ik een beetje ongebruikvriendelijk.
Tevens blijkt dat de webcam 75% van de USB bandbreedte naar zich trekt!.
Ik heb een bescheiden PC'tje van zo'n ruim 2 jaar oud (athlonXP 3200+, Asus A7N8X, 512MB). Aangezien ik meerdere apparaten aan de usb poorten wil aansluiten vraag ik mij af of de aangeboden philips kwaliteit het wel waard is om te houden. Hebben meerdere mensen wel een zelfde problemen gehad met webcams (met geintegreede mics)?
Is het dus verstandiger om een webcam te kopen en de audio op te lossen met een headset?