Situatie: server (Win2003) + 100 clients (XP). Op de één of andere manier is er een servernaam in %PATH% terechtgekomen. Als die server uitstaat, reageren alle clients bijzonder traag (tientallen seconden lijkt de clientpc te hangen, om vervolgens ineens alles waar je op hebt lopen klikken in die seconden weer te openen enzo). %PATH% ziet er dus bijv. zo uit:
c:\;c:\windows\c:\windows\system32;\\oudeservernaamdieeruitmoet\netlogon;c:\nogmeerpaden
Nou zie ik als ik met rechts op "Deze computer" klik, "eigenschappen, dan kies voor tabblad "gevanvanceerd", het onderdeel "Path" terugkomen bij gebruikersvariabelen én bij systeemvariabelen, waarbij ik de indruk heb dat de gebruikersvariabelen na het inloggen worden vervangen door de systeemvariabelen?
Hoe dan ook, wat ik graag wil weten (en nergens kan vinden) is:
1. Wat moet ik veranderen om die servernaam echt te verwijderen in %PATH% ? puur en alleen bijv. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Environment\Path ?
2. Hoe pak ik dit het beste aan? (ik heb wat ervaring met KiX)
c:\;c:\windows\c:\windows\system32;\\oudeservernaamdieeruitmoet\netlogon;c:\nogmeerpaden
Nou zie ik als ik met rechts op "Deze computer" klik, "eigenschappen, dan kies voor tabblad "gevanvanceerd", het onderdeel "Path" terugkomen bij gebruikersvariabelen én bij systeemvariabelen, waarbij ik de indruk heb dat de gebruikersvariabelen na het inloggen worden vervangen door de systeemvariabelen?
Hoe dan ook, wat ik graag wil weten (en nergens kan vinden) is:
1. Wat moet ik veranderen om die servernaam echt te verwijderen in %PATH% ? puur en alleen bijv. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Environment\Path ?
2. Hoe pak ik dit het beste aan? (ik heb wat ervaring met KiX)
ach...in een volgend leven lach je er om!