Toon posts:

[HDD] Hitachi Travelstar 40gb icm Acer laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik ben in het trotse bezit van een Acer Travelmate 2355XM *kugh*

Hierin zit een een 2,5" HD: Hitachi Travelstar HTS424040M9AT00 (4200rpm, 40gb)

Ik heb inmiddels deze schijf vervangen door een WD Scorpio 80gb 5400rpm

Nu is mijn simpele wens om deze Hitachi HD in wat voor externe casing dan ook erbij te gaan gebruiken.

Klinkt simpel zou je zeggen; maar wat blijkt; deze hitachi schijf blijkt in geen enkele casing / etc te werken dan in de laptop??

Probeersels:

Ik ben werkzaam op een R&D afdeling die aardig wat materiaal tot zijn beschikking heeft, maar na het testen van ongeveer 6 verschillende externe 2,5" casings kwam ik tot de conclusie dat dit het niet zou worden.

Zodra ik hem in mn laptop steek wordt ie perfect herkend en kan ik er alles mee, dus na een low level format nogmaals geprobeerd (in een externe casing), wederom zonder suc6.

Zelfs de MBR gereset (fdisk /mbr), maar weer geen goed resultaat.

Windows blijft de HD NIET zien als ik hem extern wil gebruiken, aan verschillende PC's geprobeerd.

Ik kreeg inmiddels het sterke vermoeden dat er geknoeid was met de de firmware, dus ik heb gebeld met de Acer helpdesk:

"Dat supporten wij niet meneer" (de bekende smoesjes)
"Zover bekend wordt de firmware niet aangepast"

Ok, dat feest gaat dus ook niet door....

Ik ben ten einde raad, en de tweaker die mij kan vertellen hoe deze HD gaat praten in een externe casing is voor mij een jonge God.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt serieus een Lowlevelformat op een IDE schijf gedaan? (en niet een zerofill ofzo). Een Lowlevelformat is nogal dodelijk voor IDE disks, dus dan is het niet vreemd dat het ding het niet doet. Als het gewoon een zerofill is zou ik hem eens niet via USB maar gewoon intern aansluiten in een pc met een verloopje en kijken of hij dan werl werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:42:
Je hebt serieus een Lowlevelformat op een IDE schijf gedaan? (en niet een zerofill ofzo). Een Lowlevelformat is nogal dodelijk voor IDE disks, dus dan is het niet vreemd dat het ding het niet doet. Als het gewoon een zerofill is zou ik hem eens niet via USB maar gewoon intern aansluiten in een pc met een verloopje en kijken of hij dan werl werkt.
hij werkt nog als een trein in de Acer laptop...

Dus de HD zelf is perfect.

Hij spint overigens overal ook netjes op... wordt meestal ook gewoon herkend,... maar er kan niet opgekomen worden.

Weet iemand een stapsgewijze beschrijving hoe een HD helemaal clean te krijgen is (MBR etc) voor alle IDE HD's

Edit: Ik heb ooit DriveLock voor de grap aangezet in de BIOS en een tijd later weer uit.. is er een mogelijkheid dat dat is blijven hangen? en hij het daarom alleen in mn laptop doet? Hoe kan ik dat zien?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 11:48 ]