Toon posts:

mobile geforce 6800 Go overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaringen met het overclocken van de mobile geforce 6800 Go?
Welke programma's heb je daarvoor gebruikt? Kan de videokaart / laptop ertegen?
(ik heb een inspiron 9300 met pentium M chip by the way).

Tot slot, is iemand bekend met "power strip"? Dit was het enige programma dat ik via google kon vinden dat geschikt was om mijn video kaart te overclocken. Zo ja, wat zijn je ervaringen er mee?

Alvast heel erg bedankt voor jullie toekomstige reacties.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-02 12:12

BioHazard

*\o/*

Rivatuner, Powerstrip, CoolBits (weet niet zeker of die werkt met mobile. Geen ervaring mee) zijn allemaal programma's om dit te doen. :) Maja over de support voor mobiles weet ik eigenlijk niet veel af :o

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb eveneens een Inspiron 9300 met P-M en heb de 6800 go overclocked tot het maximale. (hoger zorgt voor een crash...)

Alles werkt inmiddels al een klein jaar perfect, geen problemen ondervonden (geen crashes, geen warmte issues, niks...). Ik haal 4100 3Dmarks 05 en heb de kaart op 342/748 staan door middel van CoolBits...

Gravity sucks...

Verwijderd

Topicstarter
heb je nadat je de kaart overklokt hebt op 342/748 ook aan extra koeling gedaan?

Ik lees verhalen van mensen die er een xps gen 2 heatpipe in gestopt hebben.

• 1-0-Ed
Extra koeling is echt niet nodig... De temperatuur van de kaart gaat nooit boven de 60 graden uit. Dat is prima in orde en brengt absoluut geen schade toe aan de kaart. Tevens is ook goed te voelen dat er geen overdreven temperaturen rondom de videokaart ontstaan. De CPU kant wordt warmer bij gamen...

Enige echte afrader die ik je kan geven is het installeren van de laatste 9300 bios (A05)... Ondanks het feit dat die bios ervoor zorgt dat de laptop een stukje stiller is (fans draaien soms niet en meestal een stuk langzamer) lopen de temps een heel stuk op (van 32 naar 54 graden) en dat is naast voelbaar (behoorlijke hitte als je de laptop op schoot hebt) ook negatief voor de videokaart temps... (kwamen maar 5 graden hoger te liggen, maar toch...)

Bios op A04 zetten en laatste driver voor de 6800 go vanaf de Dell site halen en installeren.

(of je kunt ook modified drivers binnenhalen van diverse sites, kan er ff niet op komen, maar laatste Dell drivers presteren prima. Wel van de US site overigens (dell.com) stonden nog niet op NL/EU sites last time I checked...)

Enjoy! Heerlijk gamen op deze laptops...

Gravity sucks...

• 1-0-Ed
Tevens ken ik wel iemand die inmiddels een 6800 go Ultra vanuit een XPS2 in zijn 9300 heeft ingebouwd, maar echt de moeite waard was het niet, kostte veels te veel moeite, door de noodzakelijkheid van een zwaardere voeding, etc etc etc...

Geen aanrader dus...

Gravity sucks...

Pagina: 1