Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
anders geen flauw idee wat je bedoelt.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
2x snel klikken na elkaar met je muis, windows vertaalt dit dan door dubbelklik waardoor er map of dergelijke geopend wordt.
Ik wil gewoon dat er niks gebeurd hoe snel mensen ook dubbelklikken op een bestand, gelijk wat ....
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Als het om deze functie gaat, kan je dit middels een domain policy afdwingen (zo heb ik het gedaan op een diverse basisscholen), misschien ook lokaal middels gpedit.Daar zijn namelijk makkelijkere maniere voor om dat te bewerkstelligen
Maar in welke (werk)situtatie wil je dit uitzetten, in welke omgeving.
Kortom misschien meer informatie gewenst, de bekende glazen bol is niet door de APK keuring gekomen
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Sign here against sigs
Op basis van de vrij beperkte info die je verstrekt, en de tijd die nodig is om de glazen bol voor een herkeuring klaar te krijgen, is dat een mogelijke oplossing voor je probleem.
Abort, Retry, Quake ???
en als je dit hebt uitgeschakeld, dan kan je nog steeds alles openenen door op Enter te drukken, of rechtermuisknop -> Open.CBA schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:15:
Ik wil er gewoon voor zorgen dat er niet meer kan gedubbelklikt (windows) worden.
2x snel klikken na elkaar met je muis, windows vertaalt dit dan door dubbelklik waardoor er map of dergelijke geopend wordt.
Ik wil gewoon dat er niks gebeurd hoe snel mensen ook dubbelklikken op een bestand, gelijk wat ....
Wat is precies je doel ?
PC draati secure desktop (software die jullie waarschijnlijk toch niet kennen) Er draait vanalles op, maar dubbelklik mag niet meer.
Zal ff voor de leek uitleggen van secure desktop is, secure desktop veranderd de explorer omgeving van windows en biedt een betere beveiliging. Je kan bepalen welke programma's er kunnen gestart worden. Al de rest blijft afgeschermd. Zoals ook de manier hoe alles opgestart wordt (gemaximaliseerd).
Probleem hierbij is dubbelklikken, titelbalk, animaties, ...
Verwijderd
Wij hebben google en kunnen dat zelf ook wel uitvinden.
Het gaat er om dat je duidelijk uitdrukt wat je bedoelt.
^^ rustig aan dan breekt het lijntje niet...
[ Voor 48% gewijzigd door Herby op 12-12-2005 10:43 ]
De reden dat er niet meer dubbel geklikt mag wordenCBA schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:36:
Wat willen jullie dan nog meer voor info ?
Die laatste zin staat volledig los van de rest van je korte uitleg. Bedoel je met die laatste zin dat je dat niet kan instellen met Secure Desktop? Wat bedoel je met "titelbalk"? Titelbalk instellingen, of een titelbalk geshowt moet worden? Hetzelfde geldt voor "animaties". Je bent gewoon niet duidelijk genoeg voor ons om je te helpen. Jij weet de situatie, maar voor ons is deze totaal onbekend.Zal ff voor de leek uitleggen van secure desktop is, secure desktop veranderd de explorer omgeving van windows en biedt een betere beveiliging. Je kan bepalen welke programma's er kunnen gestart worden. Al de rest blijft afgeschermd. Zoals ook de manier hoe alles opgestart wordt (gemaximaliseerd).
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Het probleem is niet dat de dubbelklik niet meer mag maar dat de actie die je uitvoert op een doubleclik niet meer mag gebeuren. Doubleklik voor heel windows uitzetten is geen slimme actie aangezien er andere applicaties zijn die het nodig hebben. WELKE ACTIE HEB JE HET OVER?CBA schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:36:
PC draati secure desktop (software die jullie waarschijnlijk toch niet kennen) Er draait vanalles op, maar dubbelklik mag niet meer.
...
Als ik weer een keer ee pc met een rotmuis (link handig ofzo) heb gebruik ik bijna aaltijd ook enter ipv dubbel-klik.
Maar zoasl je het nu stel is het loskopplen van de muis een goede oplossing. Dan kun je niet meer dubbelklikken.
(google ook eens op dubbelklik en registy in google en je vind uit dat je de gevoeligheid van dubbelklik nog eens flik kunt opschroeven)
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Dank je wel, zal het zo proberen oplossen.leuk_he schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:10:
Het probleem is niet dat de dubbelklik niet meer mag maar dat de actie die je uitvoert op een doubleclik niet meer mag gebeuren. Doubleklik voor heel windows uitzetten is geen slimme actie aangezien er andere applicaties zijn die het nodig hebben. WELKE ACTIE HEB JE HET OVER?
Als ik weer een keer ee pc met een rotmuis (link handig ofzo) heb gebruik ik bijna aaltijd ook enter ipv dubbel-klik.
Maar zoasl je het nu stel is het loskopplen van de muis een goede oplossing. Dan kun je niet meer dubbelklikken.
(google ook eens op dubbelklik en registy in google en je vind uit dat je de gevoeligheid van dubbelklik nog eens flik kunt opschroeven)
[ Voor 4% gewijzigd door CBA op 12-12-2005 11:19 ]
edit: ik was niet constructief genoeg ^^
[ Voor 176% gewijzigd door Gamo op 12-12-2005 11:44 ]
[google=secure desktop] levert veel hits op.CBA schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:36:
O.a. deze:
• http://www.visualautomation.com/securedesktop/
Kan je de preciese naam van het programma noemen, dan kunnen we je gerichter helpen. Nu blijft het gokken welke kant jij op wilt
[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 12-12-2005 11:28 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
[quote]Gamo schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:25:
omg dit is de meest vage post ooit :[/quote]
@gamo:
Je loopt hier niet lang genoeg rond. er zijn echte veel vagere post (zonder dat ik ze hier ga wijzen, want dat zou userbashing zijn)
Maar jouw post helpt vervolgens ook niet echt.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Dat is inderdaad de software.Riemer schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:28:
[google=secure desktop] levert veel hits op.
O.a. deze:
• http://www.visualautomation.com/securedesktop/
Kan je de preciese naam van het programma noemen, dan kunnen we je gerichter helpen. Nu blijft het gokken welke kant jij op wilt
Dat heeft ie dan toch maar mooi gevonden. En dat voor een leek!
Stay safe
Je zoek een regedit om 'maximaliseren' uit te zetten neem ik dan aan? Misschien dat je dit kunt uitleggen zodat de niet-leken je kunnen helpen
Nu we toch bezig zijn,
ik moet met de muis tekst selecteren maar ik wil niet de muisknop indrukken. Ik gebruik Windows XP (voor de leken: een besturingssysteem) en de reden dat ik wil is omdat
Alvast bedankt
[/frustratie]
Ik heb vluchtig die handleiding door gelezen en zie inderdaad die mogelijkheid niet in staan (of ik heb iets over het hoofd gezien).CBA schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:33:
Dat is inderdaad de software.
Maar secure desktop in combinatie met een reborn kaart zou wel eens een oplossing kunnen zijn, zodat die PC altijd terug komt in de staat zoals je hem hebt geïnstalleerd.
Verwijderd
Gamo schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:56:
[frustratie]
Nu we toch bezig zijn,
ik moet met de muis tekst selecteren maar ik wil niet de muisknop indrukken. Ik gebruik Windows XP (voor de leken: een besturingssysteem) en de reden dat ik wil is omdat
Alvast bedankt
[/frustratie]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 12:02 ]
Goede suggestie, maar de TS had toch nog enkele keren dat het wél dubbelklikte (ik weet niet precies wat er toen gebeurde, maar dat weet niemand)peponline schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:00:
Je kan ook de gevoeligheid voor het dubbelklikken heel hoog zetten zodat het bijna onmogelijk wordt om nog goed te dubbelklikken
Verwijderd
Het is niet alleen 'waarom' maar vooral 'wat?!', het is namelijk nog niet naar voren gekomen wat er allemaal _niet_ moet gebeuren wanneer de gebruiker dubbelklikt, en dit is _nodig_ om te kunnen helpen. Wanneer geen duidelijk antwoord, lijkt mij een slotje idd op zn plaats (dan kan ik weer verder met stageVerwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:03:
ik snap niet waarom jullie zo op zitten te hameren waarom waarom, dat boeit toch niet zo, TS vraagt een oplossing omdat hij het zelf niet kan vinden.
Omdat het erop lijkt dat TS in de verkeerde hoek zit te zoeken naar een oplossing. Een simpele situatieschets zou zoveel duidelijker zijn.Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:03:
ik snap niet waarom jullie zo op zitten te hameren waarom waarom
Anyway je wilt je muis double klik disablen.. nu is mij vraag (hierboven ook wel gevraagt) gaat het om een enkele applicatie waar doubleclik ongewenst is.. of wat gebeurt er op het moment dat men double-clik gebruikt???
misch dat er andere oplossingen dan alleen double-clik uitzetten!! er zijn meer wegen die naar rome leiden!!
[ Voor 67% gewijzigd door To_Tall op 12-12-2005 14:20 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
suc6
A Soldiers manual and a pair of boots.
Waarom zou je je infrastructuur voor dit "probleem" gaan omgooien? Apps naar clients toe pushen kan prima zonder Citrix en als dat niet eens nodig is (wat in dit geval zo is, wat ik er van begrijp), dan zal het één en ander afschermen met behulp van Group Policies e.d. een stukje goedkoper zijnTo_Tall schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:35:
hmm geeft niet echt gehoor!! oplossing Thin-Client met pub-apps vanaf citrix![]()
[...]
Nog één keertje naar CBA: waarom wil je dubbelklikken uitschakelen? Het beveiligen van systemen kan op vele verschillende niveau's en het willen beveiligen door gebruikers input op deze manier te beperken is in mijn ogen niet het juiste niveau
[ Voor 22% gewijzigd door the_shadow op 12-12-2005 22:18 ]
Idd dit komt op mij over als een auto onklaar te maken door het stuur weg te halen terwijl je ook gewoon de sleutels kon opbergen.the_shadow schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:16:
[...]
Waarom zou je je infrastructuur voor dit "probleem" gaan omgooien? Apps naar clients toe pushen kan prima zonder Citrix en als dat niet eens nodig is (wat in dit geval zo is, wat ik er van begrijp), dan zal het één en ander afschermen met behulp van Group Policies e.d. een stukje goedkoper zijn
Nog één keertje naar CBA: waarom wil je dubbelklikken uitschakelen? Het beveiligen van systemen kan op vele verschillende niveau's en het willen beveiligen door gebruikers input op deze manier te beperken is in mijn ogen niet het juiste niveau
http://www.kellys-korner-...dits/singleclickshell.reg
Vast niet goed, maar goed.