slijtage cpu bij grid

Pagina: 1
Acties:

• jdoesburg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-07-2022

jdoesburg

Groeten Joost

Topicstarter
Ik ga deelnemen aan grid projecten.

Mijn vermoeden is dat een cpu meer slijt, of is dit niet het geval.

Groeten Joost

Verwijderd

grid? wat is dat?

ik neem aan meer cpu load. Tja meer load of constante load op je cpu betekent eerder het einde lijkt mij.

Verwijderd

Welkom op dit forum,
er is geen "slijtage" bij je cpu.... hooguit gaat hij 29,9 jaar mee ipv 30 (voorbeeld)
Waar je wel op moet letten is je cpu temperatuur....

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 09:41 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@X.ExceL
CPU grid :)
of grid.org ;)

@TS
Daarnaast houd een processor het echt wel lang uit hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 12-12-2005 09:42 ]

Wauw, een sig!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Outerspace schreef op maandag 12 december 2005 @ 09:41:
@X.ExceL
CPU grid :)
of grid.org ;)

@TS
Daarnaast houd een processor het echt wel lang uit hoor.
Hebben we het hier niet gewoon over /5 (Dutch Power Cows). Je weet wel, van die SETI projecten bijvoorbeeld.

Zolang de temperatuur acceptabel blijft maakt het totaal niets uit. Tegen de tijd dat de CPU er aan overlijdt is deze al meerdere malen met pensioen gegaan. Mijn AMD 64 4000+ wordt niet warmer dan 51 graden, en hij zou waarschijnlijk nog iets koeler kunnen, maar dan moet ik eerst Q-Fan uitzetten. Deze kan namelijk niet lager dan 51 graden.

[ Voor 23% gewijzigd door Lawrentium op 12-12-2005 10:04 ]

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:11

Phreak

KTM SuperDuke

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 09:39:
Welkom op dit forum,
er is geen "slijtage" bij je cpu.... hooguit gaat hij 29,9 jaar mee ipv 30 (voorbeeld)
Waar je wel op moet letten is je cpu temperatuur....
Ben ik het mee eens, volgens mij maakt het niet uit hoeveel je processor staat te stampen.
De grootste processor killer is de warmte en eventueel teveel stroom door je processor jagen (voltage hoger).

Mijn server pc'tje staat al 5 jaar te rekenen op OGR-24 en nu op RC5.
Pentium 3 733mhz.
Hij draait nog steeds, dus ik denk niet dat dat heeel erg veel uitmaakt.
Processor wordt max 44graden ofzo.

Blyatifull

Verwijderd

CPUs "slijten" niet. Geen mechanische onderdelen er valt dus niets te verslijten. Zorg dat je temps netjes blijven, thats all =) Een beetje spuit 11, maargoed :+

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 14:24 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Mja dat klopt, als je mee gaat doen met grid zal je processor per jaar 1mm platter worden... }:O 8)7

Nee, een processor slijt niet als je hem rekenwerk laat doen, hooguit zal je bankrekeing iets slijten omdat de energierekening omhoog gaat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mishmash op 12-12-2005 14:25 ]

Verwijderd

maar het is wel zo dat een processor eerder dood is waneeer je hem 24/7 aan hebt, tegen een cpu die dagelijks 8 uur aan staat.

De cpu heeft namelijk een bepaalde levensduur

v.b:

cpu1(life= 800 uur)- 800uur/24uur per dag = 33.3 dagen leeftijd
cpu2(life= 800 uur)- 800 uur/8 uur per dag = 100 dagen leeftijd

natuurlijk klopt bovenstaande totaal niet, en zal een cpu die 24/7 aan staat waarschijnlijk langer mee gaan in uren dan dezelfde cpu die elke dag aan/uit gezet wordt, Maar wat ik dus wilt zeggen als je cpu langer laat werken moet je eerder een nieuwe kopen.

Waar de TS op doelt is dat door de extra load die zijn cpu krijgt zijn cpu sneller op is. En dat is zeker weten van Ja, want als je achter je pc zit dan zit je cpu echt niet op full load wanneer je in word zit te tikken oid. En je gaat mij echt niet vertellen dat een cpu die 30% van zijn tijd full load even lang mee gaat als een cu die 90% van zijn tijd full load.

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 14:55
Sterker nog: uit verschillende onderzoeken is gebleken dat het juist beter is om je CPU constant te laten werken. Hij blijft dan de hele tijd op dezelfde temp, het zijn juist de temperatuurschommelingen die slecht zijn. (optredende spanningen in het dragermateriaal) Dus lekker opstoken die CPU! :P

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Ik zou me hier zeker geen zorgen over maken; tegen de tijd dat de cpu 'op' is heb jij, ik wou zeggen de eerste grijze haren, maar ik keek nog even snel in je profiel :+ Laten we het op pensioengerechtigde leeftijd houden dan :P Dit natuurlijk mits de koeling adequaat is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1