Goedemorgen,
Ik heb onlangs een webbased projectendatabase gemaakt en dat werkte allemaal hartstikke goed.
Er zijn verschillende mogelijkheden waaronder onder andere het opvragen van alle projectgegevens en het opgeven van wijzigingen.
Dit ging tot dusver helemaal goed. Nu heeft iemand weer nieuwe projecten toegevoegd aan de database en deze staan wel in het overzicht en de gegevens zijn op te vragen (dus ze staan correct in de database en de gegevens zijn op te halen), maar zodra er naar het wijzigings formulier wordt gegaan geeft hij aan dat dit project niet bestaat. En dit is dus alleen met de nieuwste projecten. De gegevens worden opgehaald aan de hand van het meegestuurde projectnummer.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:::
Ik heb in de query gewoon het projectnummer hard ingeklopt
geeft niks weer
Ik heb in de query de projectnaam gezet
geeft niks weer
Ik heb de plaatsnaam in de query gezet
geeft alle projecten weer in plaats X behalve in dit geval het testproject.
Ik heb de query met het hard ingeklopte projectnummer getest in sql, en dat werkt wel gewoon.
Nogmaals, de projectinformatie wordt wel gewoon weergeven, maar in het wijzigingsformulier niet terwijl dit wel bij de overige projecten werkt.
Kortom, ik snap er helemaal niks van.
Ik hoop dat jullie misschien weten wat er aan de hand is. De code hieronder is eigenlijk alle relevante code en verder heb ik nergens een limiet of iets dergelijks neergezet
Hier maar even de betreffende code.
Ik heb onlangs een webbased projectendatabase gemaakt en dat werkte allemaal hartstikke goed.
Er zijn verschillende mogelijkheden waaronder onder andere het opvragen van alle projectgegevens en het opgeven van wijzigingen.
Dit ging tot dusver helemaal goed. Nu heeft iemand weer nieuwe projecten toegevoegd aan de database en deze staan wel in het overzicht en de gegevens zijn op te vragen (dus ze staan correct in de database en de gegevens zijn op te halen), maar zodra er naar het wijzigings formulier wordt gegaan geeft hij aan dat dit project niet bestaat. En dit is dus alleen met de nieuwste projecten. De gegevens worden opgehaald aan de hand van het meegestuurde projectnummer.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:::
Ik heb in de query gewoon het projectnummer hard ingeklopt
geeft niks weer
Ik heb in de query de projectnaam gezet
geeft niks weer
Ik heb de plaatsnaam in de query gezet
geeft alle projecten weer in plaats X behalve in dit geval het testproject.
Ik heb de query met het hard ingeklopte projectnummer getest in sql, en dat werkt wel gewoon.
Nogmaals, de projectinformatie wordt wel gewoon weergeven, maar in het wijzigingsformulier niet terwijl dit wel bij de overige projecten werkt.
Kortom, ik snap er helemaal niks van.

Ik hoop dat jullie misschien weten wat er aan de hand is. De code hieronder is eigenlijk alle relevante code en verder heb ik nergens een limiet of iets dergelijks neergezet
Hier maar even de betreffende code.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| <? if (isset($_GET['nr'])) { $Projectnr = $_GET['nr']; $Naam = $_SERVER['AUTH_USER']; $Naam = substr($Naam, 16); if (isset($_POST['send'])) { // blaaat } else { $db = "C:\Inetpub\wwwroot\Projectdb\Projecttabellen.mdb"; $conn = odbc_connect('DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ='.$db, '', ''); // dit gebruikt om te testen $qry = "SELECT * FROM Projecten WHERE Projectnr = '30000'"; // hier vind hij dus al niks! if( $res = odbc_exec($conn, $qry) ) { while( $obj = odbc_fetch_array($res) ) { $naam1 = $obj['Projectnaam']; } echo "naaaaaam iss::::".$naam1; } // einde test stuk // de 'normale' code $qryCheck = "SELECT * FROM Projecten WHERE Projectnr = '".$Projectnr."'"; // hier vind hij dus al niks! $result = odbc_exec($conn, $qryCheck); $result = odbc_fetch_row($result); if ($result < 1) { echo"Dit project bestaat niet, kies alstublieft een andere"; } else { // blaaat } } } |
Proud member of the Cosmic Cows