Toon posts:

SQL server 2000 service pack 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb problemen met het installeren van Service Pack 2 voor SQL Server 2000 op een Windows Server 2003 omgeving. SQL Server 2000 is succesvol geinstalleerd, maar ik moet de Service Packs 2 en 3 nog installeren. Maar... nadat ik de het installatiebestand setup.exe aanroep (van Service Pack 2 voor het SQL Server 2000 pakket) dan krijg ik de volgende foutmelding:

The instance name specified in invalid.

Daarna word ik uit de setup gegooid.

Ik heb op internet gezocht, maar kan daar geen oplossing vinden.

Hopelijk komt dit probleem bij iemand bekend voor, ik hoor het graag...

Bvd.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:25
Probeer eens de readme van sql sp3 of sp4.... En als ik jouw was zou ik toch eens aan je zoekskills op internet werken ;)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
Waarom eerst Sp2 installeren? Gewoon meteen SP4 installeren.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu Service Pack 4 aan het downloaden. Alvast bedankt voor beide reply's!

En de tip in de eerste reply, bedankt... ;) :*)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:39
Bij de installatie van SQL Server moet je de instantienaam opgeven. Bij default is dat de naam van je PC. Waarschijnlijk heb je toen voor iets anders gekozen en kan het Service pack deze nu niet vinden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over SQL Server zijn beter op z'n plek in Software Algemeen - ik ga je topic dan ook nog even verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 09:24:
Ik ben nu Service Pack 4 aan het downloaden. Alvast bedankt voor beide reply's!

En de tip in de eerste reply, bedankt... ;) :*)
Inderdaad gelijk voor SP4 gaan, maar dan zal je tegen hetzelfde probleem aan lopen.

Misschien toch maar even in je geheugen graven (uitgaande dat jij de server geinstalleerd hebt ?):
Bij de installatie van SQL Server moet je de instantienaam opgeven. Bij default is dat de naam van je PC. Waarschijnlijk heb je toen voor iets anders gekozen en kan het Service pack deze nu niet vinden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1