1 PC, 1 Laptop, Hoe LT Draadloos, PC met kabel maar tog...

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:55

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik heb alle search- gedaan, maar ik kon nog geen antwoord vinden op mijn vraag. Mijn vraag is: Ik heb een oude PC, en ik heb pas een Laptop gehaald van Packard Bell met 802b/g en WIFI, ik heb een connection van @home 18é Per maand, de snelheid is 728 (:8) .

Ik wil dus draadloos internet op mn laptop, en bekabeld naar mijn pc. Ik wil weten wat ik moet kopn etc. Wat is het verschil tussen WIFI en 802.11b/g?? Zal het lukken met deze langzame internet snelheid, om ze allebei tegelikertijd online te hebben?

Wat moet ik oa kopen: Een Acces point? Een Router? een PCMIAA kaart ?

BVD, Salim

Gulfstream G650

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:53

lier

MikroTik nerd

Er vanuit gaande dat het modem van @Home niet routeert, kan je het beste een draadloos router kopen. Hierin zit vrijwel standaard een switch ingebouwd, waardoor jouw voorgestelde opstelling prima werkt.

Snelheid is geen probleem, tenzij je een "echte" dwonloader bent...

WiFi is de verzamelnaam, en de letter in 802.11b/g geeft aan met welke snelheid (eenvoudig vertaald...).

[ Voor 19% gewijzigd door lier op 12-12-2005 08:47 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

wat heb je nu al allemaal? een modem denk ik, wat voor modem is het, met ingebouwde router enz??

verder zul je nodig hebben een accesspoint en een pcmiaa kaart,

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:53

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 08:46:verder zul je nodig hebben een accesspoint en een pcmiaa kaart,
AP is alleen te gebruiken bij een routeerend modem.
PCMCIA (als je dat bedoeld ???):
Laptop gehaald van Packard Bell met 802b/g en WIFI

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:39

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Het probleem is dat @Home slechts 1 IP adres uitgeeft, en je gebruik moet maken van je @home kabelmodem om het signaal uberhaupt binnen te halen.

Je laptop bezit alle benodigde hardware al aan boord, daar hoef je niets voor bij te kopen / te veranderen.

Om met 1 apparaat klaar te zijn, zul je een wireless accesspoint moeten kopen wat inkomend signaal over UTP kan krijgen (veel routers & accesspoints willen hun inkomend signaal over telefoondraad) en die vervolgens als DHCP server instellen. Het accesspoint moet je de computernaam geven die je van @Home hebt gekregen (die rare string) en de pc's die erachter hangen juist NIET die naam.
Op je accesspoint kun je ook beveiliging instellen, zodat niet iedereen zomaar op jouw internetverbinding mee kan liften.
Deze optie vereist wat ICT inzicht.

Een andere optie is dat je je pc als router gebruikt. Je moet dan een wireless netwerkkaartje of wireless USB dongle kopen, deze in je pc steken en het signaal doorlussen (internet verbinding delen, standaard onder XP mogelijk). Nadeel is dat je pc aan moet staan om met je laptop te kunnen internetten. Bovendien is dit beveiligingstechnisch een stuk zwakker dan de beveiliging die je op een accesspoint kunt instellen.

Laatste optie is dat je een oude pc als router inricht (die computer dient dan 2 netwerkkaarten te bezitten en draait op Linux) die je vervolgens aan de HUB-kant van je wireless accesspoint verbindt waar je je pc ook insteekt. Configuratie van het accesspoint is identiek als in de eerste optie, ware het niet dat je nu je router als DHCP server gebruikt. De router dien je ook je @home naam te geven, en je pc dient een andere naam te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nitroglycerine op 12-12-2005 09:03 ]

Hier kon uw advertentie staan

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 10:28
makkelijkste oplossing voor jou is dan een draadloze router, op dit kastje kun je je kabelmodem aansluiten en je normale dekstop pc kun je ook met een kabeltje aansluiten en je laptop gewoon draadloos.

ik zou zelf een van het merk linksys adviseren, deze routers zijn in mijn ogen heel erg betrouwbaar en verkrijgbaar bij elke computerboer op de hoek. Kost je tussen de 50 en de 100 euro.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
IK HEB DIT:

Een normale Modem, van @home, dus geen router etc, maar 1 Kabeluitgang, naar de PCIkaart van de PC.

Dus moet ik nou een Accespoint kopen, of een Draadloos Router en is WIFI in zichzelf neit een soort "PCMIAA kaart"?

Gulfstream G650

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 10:28
je hoeft niet zo te schreeuwen, lees eerst de bovenstaande reply's maar na.

ik weet dat een kabelmodem hebt, wat je dan moet doen is een draadloze router kopen
dat is een kastje wat je op je kabelmodem aansluit dus stekker van de modem die normaal in de pc zit haal je uit het netwerkkaartje van je pc, en stop je in de router. ja snap je het nog??

dan plug je je computer (je desktop) via een kort kabeltje in je router dan krijg je dus de volgende opstelling:

kabelmodem>>>draadloze router>>> je desktop pc

nou met het draadloze gedeelte van de router laat je je laptop praten
dus je laptop is dan draadloos verbonden.

dan moet je je draadloze router nog even goed instellen (5 minuten werk) en gaan met die banaan

dus eerst de reply's boven even goed en begrijpend doorlezen en daarna pas dingen gaan zeggen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Nog even te verduidelijking: dat je notebook WiFi heeft betekent gewoon dat er al een draadloze netwerkkaart inzit. Je hoeft dus geen PCMCIA -kaart meer te kopen. :)

Verder inderdaad gewoon lezen wat hierboven staat. Veel eenvoudiger kan het niet vertelt worden.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Aaaaah, vandaar dat er gisteren ineens opstond: " Nieuwe Connecrtion gevonden: Wannadoo bla bla" Ik klikte erop... :P:P >:) >:) En ineens....

Lukte het neit omdat het beveiligd was. :(

Maar het is dus wel mogelijk, dat als mijn buurman een oinbeveiligde internetaansluiting heeft, dat ik " mee" kan internetten? zo ja:

TIP: Ga met je WIFI Laptop langs heel de stad, en stop bij huizen waar je gratis kan internetten. (8>

Gulfstream G650

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
PS: ik heb nog een vraagje: WIFI, is 802.B , Maar die 11 MB/sec vindt ik een beetje langzaam, ik wil 54 MB/SEC. Hoe kan dat? Moet ik dan WEL een PCMIAA Kaart kopen, die G Ondersteunt? En ondersteunt die Router van Linksys B EN G, EN Wifi?

Afbeeldingslocatie: http://195.64.95.220/~blackb1rd/uploads/pics/0xqrps563yvr3dzhhu.jpg

Is het dan als volgt^

Modem>Router,>PC>Printer
> LTP

PS: Als alles aan elkaar verbonden is, de printer aan en PC aan, als ik ddan een opdracht geef om te printen vanuit de laptop, print het dan vanaf de printer?

Gulfstream G650

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 03:39

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Quote:
k heb pas een Laptop gehaald van Packard Bell met 802b/g en WIFI, ik heb ee

Je laptop heeft een netwerkkaart die zowel 802.11b als 802.11g aankan. Dus zowel 11 Mbit/sec als 54 Mbit/sec . Zolang je geen bestanden tussen de 2 computers uit gaat wisselen zul je niets merken van de 11 Mbit/sec snelheid. Zelfs op een wannadoo of tiscalli 20 Mbit verbinding kun je je 11 Mbit naw niet voltrekken. Alleen met het kopieren maakt wat uit.

Zoek gewoon een linksys wireless router die 802.11g ondersteund (als je een nieuwe koopt dan is dit vrijwel zeker het geval).

Edit: op de pc dien je de printer te delen.

Advies: Neem een paar basic netwerk technologie documenten door, dat zal een waardevolle aanvulling voor je eigen ICT & netwerkkennis zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Nitroglycerine op 12-12-2005 16:04 ]

Hier kon uw advertentie staan

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je hebt zoals de tekening boven al aangeeft een Motorola Kabel moden, wanneer je hier een Linksys WRT54G op aansluit kun je precies doen wat jij wilt. Deze router kun je rechtstreeks op je kabel modem aansluiten. Het modem ondersteund zowel 11Mb/sec als 54Mb/sec en heeft een ingebouwde 10/100Mb/sec switch waar je de desktop Pc op aan kunt sluiten.

Een dergelijke opstelling heb ik bijna een jaar geleden bij een kennis van mij geinstalleerd en daar is werkelijk nog nooit een probleem mee geweest. Zou er wel een probleem geweest zijn, dan had ik dat ook gelijk geweten. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Dus ik hoef alleen maar die router te kopen? instelen en klaar?

Weten jullie misschien welke router het beste is? tussen de 50 en 100E

Gulfstream G650

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter

Gulfstream G650

• _Richie_
  • Niet online
koop gewoon sweex router bij bv. 1to0.nl voor 41,36 ben je klaar

SWEEX Wireless Breedband Router/ Acces Point 11G 54 Mbps OP=OP

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zelf heb ik hier @home breedband en dus ook een motorola modem. Daarop aangesloten een Linksys router (100mbit switch en 11mbit draadloos). Ik heb voor deze router gekozen omdat alle pc's toch bedraad zijn en ik alleen met de laptop in het hele huis en de tuin wil kunnen internetten of muziek / films streamen. 11mbit is dan zat. Op het moment dat ik de router kocht zat er 35 euro verschil tussen, dus vandaar, als het prijs verschil nu kleiner is zou ik voor de 54mbit gaan.

Maar een draadloze router is dus genoeg. Linksys heeft hele goede routers, een tijd geleden had ik een sweex router, nu wist ik wel dat dat rommel was op het moment van kopen, maar ik dacht: "een router hoeft alleen maar internet te delen, wat kan daar nou fout aan gaan". Maar het bleek al snel zo te zijn dat het internet er vaak uit ging doordat de router het lange tijd op hogesnelheid downloaden niet aan leek te kunnen. Met de linksys router (submerk van Cisco) zijn al deze problemen opgelost. daarnaast zijn ze niet overdreven duur.

Succes!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De Linksys WRT54GS heeft een soort boost functie waardoor, als je gebruik maakt van een Wifi kaartje die het ook ondersteund, hogere data snelheden kunt halen. De WRT54G is dezelfde router alleen heeft deze "boost" functie niet. Het zijn in iedergeval prima routertjes waarvan de firmware afkomstig is van Cisco, ik zou Linksys in iedergeval boven sweex verkiezen. Om het prijs verschil hoef je het niet echt te laten, zo duur zijn de Linksys routers niet.

P.s. Ik lees net op de Linksys site dat de "boost" optie 35% extra performance kan opleveren. Zoals gezegd moet volgens mij het gebruikte WiFi kaartje het ook ondersteunen, wil je het gebruiken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
De laptop heeft wifi, dus dat betekent dat ik geen insteekkaart hoef te kopen? alelen maar de router, thats it? Maar de snelheid is dan wel 11MB/sec, als ik 54 mb/sec wil, meot ik die PC-Card kopen,. Is dit correct?

Gulfstream G650

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-04 22:32
Wifi = draadloos. Dus nee, geen kaart meer nodig.
Jouw draadloos gebeuren heeft B & G. Dus 11 Mbit, en 54 Mbit, dus nee, je hoeft geen kaart te kopen. Alles wat jij nodig hebt is die router..

Verwijderd

En sorry, maar dit is ECHT niet zo moeilijk uit te vinden. Door je een beetje in te lezen in de materie kan je je eigen vragen zo beantwoorden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.