Toon posts:

driver probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw moederbord gekocht (asrock K8Upgrade-1689) en een nieuw grafische kaart (xfx6600 GT). Als ik alle nieuwe drivers installeer dan kan ik geen films afspelen met geen enkel prog ik heb alles al geprobeerd, mijn pc loopt gewoon vast en moet ik op de reset knop drukken, spelletjes spelen gaat wel vlot. Als ik oudere drivers installeer kan ik wel films en media afspelen maar dan kan ik geen spelletjes meer spelen. (battlefield 2). Ik heb ook een bios update gedaan maar dat werkte ook niet.
Weet iemand waar dit kan aan liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 07:00 ]

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Wat voor films? Codec nodig misschien, of wat meer geduld als je de film probeert af te spelen, want hij geeft vanzelf een melding dat hij de film niet snapt?

Misschien even op CodecGuide gekeken?

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Denk dat dit idd een simpel codec probleem is ik zou zeggen download ffdshow eens daar moet het vast wel mee lukken

En als dat eventueel niet lukt met GSpot controleren wat voor codec je nodig hebt om die film af te spelen

Nog ff vraagje: Welke DirectX versie heb je?? Want je kaart is een DX9 kaart en je hebt een nieuw moederbord dus neem ik aan nieuwe windows installatie (dus nog de oude DX versie)

Want als ik na ga denken, oude drivers (Die met DX8 kunnen communiceren) werken wel onder films, maar niet onder games (waar DX9 drivers voor nodig zijn) en andersom, ga ik toch sterk vermoeden dat daar het probleem ook wel eens kan liggen

[ Voor 75% gewijzigd door Mavvie op 12-12-2005 07:14 ]

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows gisteren opnieuw geinstalleerd en ik heb directx 9.0 en ik heb het k-lite codec pack geïnstalleerd. En langer wachten helpt ook niet. Pc loop gewoon volledig vast ik krijg geen melding ofzo. De films zijn orginele dvd's, .avi enz.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 07:18 ]

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 07:15:
Ik heb windows gisteren opnieuw geinstalleerd en ik heb directx 9.0 en ik heb het k-lite codec pack geïnstalleerd. En langer wachten helpt ook niet. Pc loop gewoon volledig vast ik krijg geen melding ofzo. De films zijn orginele dvd's, .avi enz.
Dvd's werken niet altijd direct op een pc. Een maat van mij had een dvd'jte gebakken en deed het niet in de pc, ff in de dvd speler en deed het wel...

Je moet ff een simpele .avi en een .mpg (.mpeg) opzoeken op internet, ff downloaden en kijken of die het doen. Zo ja, dan ligt het niet aan je drivers/directx, maar aan je codecs. Ik hoor vaak over die K-lite pack, maar je moet toch ff GSpot erop los laten, echt geweldig progje, heel handig.

Heb je eigenlijk wel een progje dat je video-bestanden afspeelt? Speelt die wel audio af?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb G-spot geïnstalleerd en het werkt nog niet...
Programmas die ik al geprobeerd heb: windowsmedia player, windvd, powerdvd,...
In de dvd speler werkt alles. Ik kan geen orginele dvd's afspelen en ook geen gekopiërde. Ik heb 2 dvd spelers in mijn pc en ik heb ze allebei al getest apart en rechtstreeks op mijn harde schijf aangesloten maar dit werkte ook niet dus heb ik eens gewisseld van ide slot tot kabel dit werkte nog steeds niet... Ook een gewone .avi of mpeg van op internet werkt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er nu niemand da een arm meiske kan helpen? :'(

Verwijderd

Wat voor applicate gebruik je om video's af te spelen, ook al eens een alternatief zoals MPC geprobeerd?

Toevallig ook de laatste VIA chipset drivers geinstalleerd (VIA chipsets, staan er om bekend dat ze soms nogal buggy zijn).

Ik weet niet of je de XFX drivers gebruikt of nvidia, maar in geval van XFX, ga eens naar de nvidia site, en haal daar de laatste (ik dacht 81.95) drivers eens en probeer die eens.
Pagina: 1