Toon posts:

[XP] Naam van profiel wijzigen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het forum doorzocht op deze vraag, maar de database is zo groot dat ik het niet kan vinden. Neem het me dan ook niet kwalijk als ik vraag:

Hoe kan ik de string "computernaam" verwijderen uit de map: gebruikersnaam.computernaam
in de map documents and settings.
Bijv. Als ik Jan zou heten, en de computernaam is Tweakersbak, dan heet mijn persoonlijke map:
Jan.Tweakersbak

Als ik hier dan Jan van maak,dan maakt XP een nieuwe map Jan.Tweakersbak, en dat wil ik niet!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:26
Dit is volgens mij alleen het geval als je bv. Windows opnieuw installeert(zonder de schijf daarbij te formatteren) en daarbij een gebruiker aanmaakt die bij de vorige Windows install ook al aanwezig was.

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:08
Start > Run > "control userpasswords2" > gebruiker selecteren > Properties > en renamen ;)
Dohh .. ff lezen ..
edit: nvm, snap je niet srry

[ Voor 53% gewijzigd door sjhgvr op 12-12-2005 00:47 ]

oisd.nl

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je wilt niet je gebruikersnaam wijzigen maar de naam van je profiel map - ik snap niet zo goed waarom je dat zou willen, maar dat is ook niet zomaar te doen :)

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
elevator schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:37:
Je wilt niet je gebruikersnaam wijzigen maar de naam van je profiel map - ik snap niet zo goed waarom je dat zou willen, maar dat is ook niet zomaar te doen :)
Dit is wel te doen, en wel door een register aanpassing. Maar ik kan me niet direct herinneren welke. Ik zoek het eventjes op en hopelijk vind ik hem.

Edit: Dit is hem
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList\S-1-5-21-3503688610-1803982004-2520012-1007\ProfileImagePath

Dit ID (S-1-5-21-3503688610-1803982004-2520012-1007) dat je ziet is voor iedere gebruiker een andere, dus als er meerdere gebruikers bestaan op die machine zal je meerdere zo'n ID's zien staan.

Als je nu die profileimagepath aanpast dan denk ik dat hij die map automatisch zal renamen, al kan ik dat niet met zekerheid zeggen

[ Voor 37% gewijzigd door Brecht Laitem op 12-12-2005 11:51 ]

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-01 15:51
Onder een andere user inloggen en dan in onderstaande key jouw SID opzoeken.
Achter ProfileImagePath kun je daar de naam veranderen. Dit zou voldoende moeten zijn.
Maar het nut hiervan zie ik eigenlijk ook niet zo ...

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
waarom heb je een map die gebruikersnaam.computernaam heet eigenlijk?
heeft het niet iets te maken met een domein, of zoiets?

ik heb normaal geen . computernaam achter de usermappen staan. echter nadat een huisgenoot vondt dat ie te weinig rechten had op mijn pc, en is gaan klooien heb ik opeens naast zijn gebruikersmap ook een gebruikersmap met de computernaam er achter. de laatste wordt nu gebruikt, en de oorspronkelijke wordt niet meer gebruikt.

het zou dus te maken kunnen hebben met het uit elkaar kunnen houden van twee jannen met evt dezelfde paswoorden, op twee verschillende computers, die wel via een werkgroep / domeinserver in een netwerkje met elkaar verbonden zijn.
in dat geval is het denk ik ook moeilijk weer te veranderen, omdat windows al is overgestapt op die nieuwe naam, met bijbehorend nummer. (SID) en ik denk dat daardoor steeds de naam van de map weer terug gezet wordt, omdat die is gekoppeld aan het gebruikte nummer. (SID)

je zou dus een nieuwe gebruiker jan kunnen maken en dan alle data overzetten?
en dan de oude jan.computernaam verwijderen.

voor je netwerk is de jan op de ene pc een hele andere jan dan de jan op de andere pc, omdat ze een verschillend SID hebben, maar als je een map op de andere pc wilt benaderen, en je moet je daarvoor identificeren, kan de pc niet meer weten welke jan er nu wil inloggen, en of die dan ook rechten heeft.?

maar dan kom je denk ik in de korste keren weer voor hetzelfde probleem te staan, tenzij je eerst achterhaalt waarom de naam zo is ontstaan, en er voor zorgt dat dat niet weer gebeurt

[ Voor 12% gewijzigd door engelbertus op 12-12-2005 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
waarom heb je een map die gebruikersnaam.computernaam heet eigenlijk?
heeft het niet iets te maken met een domein, of zoiets?

Nee, XP heeft dat zelf gedaan bij installatie, en het vreemde is dat de profielmap van de andere gebruiker wel zonder .computernaam is.
Enkele mensen vroegen zich af waarom ik dit wil, maar juist van mensen van tweakers.net had ik meer begrip verwacht. Ik wil het gewoon netjes hebben.
Iedereen bedankt voor de reakties, ze waren heel duidelijk. Behalve die van DapinododiadeaL, want die snapte ik niet. 8)7

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

start > run > control userpasswords2

daar gaat t

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:56:
Nee, XP heeft dat zelf gedaan bij installatie, en het vreemde is dat de profielmap van de andere gebruiker wel zonder .computernaam is.
Windows creeert zo'n map als hij bij het aanloggen niet de "normale" naam kan gebruiken (bv. door dat de folder 'access denied' geeft, het profiel zelf corrupt is, e.d.).

Vermoedelijk heb je dus of een herinstallatie gedaan over een oud systeem heen, of heb je bijvoorbeeld ooit een corrupt profiel gehad. De reden waarom ik persoonlijk er niet al te veel tijd in zou steken is omdat als het mis gaat, je al je user instellingen e.d. kwijt bent, en dat is vaak erger dan je huidige 'probleem' :P
Pagina: 1