[Tool] Colorize Black and White photos

Pagina: 1
Acties:

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Op http://www.recolored.com kun je (een tot 31-01-'06 werkende beta van) een tool downloaden om zwartwit-foto's makkelijk weer van kleur te voorzien. Helemaal zo makkelijk als in de tutorial werkt het niet, maar de resultaten zijn toch erg goed!

Dit is wat ik bereikte met een oude foto van m'n pa (en wat nabewerking met Photoshop):

Originele foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/zwkleur/pajong.jpg

Tijdens het bewerken:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/zwkleur/pajongbezig.jpg

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/zwkleur/Result15.jpg

Ik vind het toch wel erg goed gelukt, dus binnenkort maar eens wat oude familiekiekjes inscannen. :)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:24

Sharky

Skamn Dippy!

ziet er inderdaad nice uit. Alleen waarom is het shirt blauw, het is in principe toch niet te achterhalen of hij nou blauw of bijv rood was?

This too shall pass

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat je dat zelf bepaald. Ik zie bij de foto tijdens het bewerken allemaal kleurige omlijningen. Met die kleur zal het programma wel zijn bewerking doen. Dus als jij zegt dat de huid blauw was, krijg je blauwe smurfenmannetjes enzo.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-01 20:05

Garyu

WW

Hey wat gaaf! Ik vind de ogen wel erg onnatuurlijk, en de afsnijding bij de hals is wat vreemd, maar verder is het echt wel een geinige methode om weer wat kleur terug te toveren. Moet je wel weten hoe het origineel er ongeveer heeft uitgezien natuurlijk.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
:*). Ik vind het effect eruitzien als zo'n wassen pop van madame tussaud. Wel een leuk speel tooltje om groene mannetjes te maken. :p

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:44
Maar toch, beter een wassen pop dan een slechte 3d rendering :)
Ik denk dat met deze tool wel leuke dingen zijn te doen.

Verwijderd

Ik vind dit wel een stoere vinding, heel wat oude foto's zullen hiermee kleur kunnen krijgen. Lijkt me ook een kwestie van tijd voordat bijvoorbeeld photoshop dit als tool heeft geintegreerd.

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Joghert schreef op maandag 12 december 2005 @ 03:06:
Maar toch, beter een wassen pop dan een slechte 3d rendering :)
Ik denk dat met deze tool wel leuke dingen zijn te doen.
Ik kan wel een aantal dingen bedenken die voor mensen met een minder kritische blik op foto's 'onbetaalbaar' zijn in kleur:

- trouwfoto's van m'n ouders (ze hebben maar 1 foto in kleur, was destijds nog vrij prijzig :))
- de oudere zus van m'n moeder, die ze verloor toen ze 15 was (zijn geen kleurenfoto's van)
- algemeen kinderfoto's van m'n ouders
- enz

Ik denk dat ik dit jaar met leuke kerstcadeau's ga komen. 8)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

MartijnGizmo schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:43:
[...]

Ik kan wel een aantal dingen bedenken die voor mensen met een minder kritische blik op foto's 'onbetaalbaar' zijn in kleur:

- trouwfoto's van m'n ouders (ze hebben maar 1 foto in kleur, was destijds nog vrij prijzig :))
- de oudere zus van m'n moeder, die ze verloor toen ze 15 was (zijn geen kleurenfoto's van)
- algemeen kinderfoto's van m'n ouders
- enz

Ik denk dat ik dit jaar met leuke kerstcadeau's ga komen. 8)
Hmm inderdaad! Wat fotootjes inscannen, bewerken, weer mooi op fotopapier uitprinten, maak er een leuk album van... denk dat je veel open monden kan veroorzaken... Leuk tooltje, kan er nu helaas nog niet mee spelen maar misschien dat ik ook eens een poginkje ga wagen thuis.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

MartijnGizmo schreef op maandag 12 december 2005 @ 00:04:

Dit is wat ik bereikte met een oude foto van m'n pa (en wat nabewerking met Photoshop):
Interessant topic. Hoe ziet de foto er uiteindelijk uit zonder de photoshop nabewerking?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wat leuk is om eens te testen, een kleuren foto zwart/wit maken en dan met deze tool weer van kleur voorzien. Kan je mooi zien of het een beetje klopt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hmm, de voorbeelden in de gallery daar zien er allemaal een stuk minder realistisch uit. Zou dat aan het origineel liggen of is dat meer het echte resultaat dat we mogen verwachten?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:46:
[...]

Interessant topic. Hoe ziet de foto er uiteindelijk uit zonder de photoshop nabewerking?
Zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/zwkleur/Result1.jpg

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 23:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf doe dit altijd gewoon in photoshop. Gewoon zo'n regio selecteren en hiervan dan de kleur aanpassen. Als ik zo naar het resultaat kijk doet deze tool niet veel anders.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

je kan ook gewoon in photoshop een layer boven je foto maken en de blending mode op "color" zetten, en daarin wat gaan brushen :P is -in principe- wat accurater zolang je zelf goed kleuren in kan schatten

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:24
ik vindt je vader wel wat bruin hoor ;-) misschien dat een lichtere tint wat natuurlijker resultaat oplevert?
en de achtergrond misschien een kleur zoals ze die nu ook gebruiken, blauw of grijs verloopje?

[ Voor 32% gewijzigd door engelbertus op 12-12-2005 13:51 ]

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
engelbertus schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:50:
ik vindt je vader wel wat bruin hoor ;-) misschien dat een lichtere tint wat natuurlijker resultaat oplevert?
en de achtergrond misschien een kleur zoals ze die nu ook gebruiken, blauw of grijs verloopje?
Ik ga pas weer moeite doen als ik het origineel in een wat hogere resolutie heb. :P

Verwijderd

leuk tooltje..
heb er even mee zitten spelen, je krijgt best leuke resultaten!
gewoon even downloaden :-)
Pagina: 1