Toon posts:

[Outlook 2003] Crash direct bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem doet zich al enkele weken voor. Ik heb van alles geprobeerd om het probleem op te lossen, het hele internet afgestruind en anderen om hulp gevraagd, maar ik krijg het probleem niet uit de wereld.

Zodra ik Outlook 2003 opstart, verschijnt het Splash screen, wordt het scherm opgebouwd en zou Outlook Today moeten verschijnen... maar dan crasht de boel:

code:
1
2
3
AppName: outlook.exe      AppVer: 11.0.6565.0     AppStamp:42cacc7d
ModName: msmapi32.dll      ModVer: 11.0.6566.0      ModStamp:42cdb657
fDebug: 0       Offset: 0002250a

Ik heb toen maar MS Update gedaan en Service Pack 3 geïnstalleerd in de hoop dat dat het probleem zou oplossen. Helaas hielp het niet.

Vervolgens heb ik via MS Word de functie Detect & Repair uitgevoerd. Die zou namelijk niet alleen voor de applicatie van waaruit het wordt aangeroepen, maar voor alle Office-applicaties eventuele problemen oplossen. Na een aantal minuten is de wizard klaar maar het probleem werd er wederom niet minder van.

Later viel het me op dat Outlook steeds crasht als het data zou willen neer zetten op de Outlook Today-pagina. De 'vormgeving' van die pagina is er wel, maar de inhoud ontbreekt (calendar events, etc). Door middel van de commandline 'outlook /select outlook:inbox' heb ik geprobeerd Outlook Today te omzeilen. De inbox verschijnt dan wel in beeld, evenals het bijbehorende mailtje (vanwege de focus op het eerste item van de navigation pane), maar dezelfde crash vindt weer plaats.

Ook had ik bedacht dat het misschien kwam doordat de POP-server rare dingen deed met Outlook, ook al kon ik me dat nauwelijks voorstellen. Toch maar voor de zekerheid Outlook de toegang tot het netwerk geweigerd in m'n firewall om zo contact met de mailserver te vermijden, maar ook dat biedt geen oplossing.

Wat ook nog een mogelijkheid zou kunnen zijn is een beschadigd pst-bestand, maar anderzijds is dat eigenlijk onwaarschijnlijk, omdat ik met de commandline switch van hierboven wel het eerste mailtje te zien krijg. Dat zou niet gebeuren als het pst-bestand zo gaar was.

De crash in msmapi32.dll, ten slotte, zou erop duiden dat het proberen mail op te halen het probleem is. Dat is niet onmogelijk, aangezien Outlook03 bij mij meteen probeert contact te zoeken met de server. Ik weet alleen niet hoe ik dat uitschakel buiten de GUI om.

Als iemand suggesties, tips en/of ideeën heeft... graag! :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

offtopic:
Ik verplaats je topic even naar Officesuites en -software, waar het meer tot z'n recht komt. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Offtopic: Thanks pasta! De reden dat ik 'm in algemeen zette was echter dat een andere mod een topic over Outlook juist van Office suites naar SA verplaatste. ;) Misschien moeten jullie daar afspraken over maken. :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 11:50 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe groot is je pst file eigenlijk. En als je die verplaatst (of hernoemd), start Outlook dan wel op?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee pst-bestanden, eentje is nog geen halve megabyte groot (archive), de ander is juist een halve gigabyte.

Het hernoemen zorgt ervoor dat Outlook zich afvraagt waar de bestanden zijn en wil dat ik ze aanwijs. Doe ik dat niet, dan sluit Outlook zichzelf af. Dat is echter regulier en wordt dus niet veroorzaakt door die beruchte crash.

Wijs ik de bestanden wél aan, dan start Outlook op, verschijnt er bij de systray een balloon die zegt dat hij niet kan beginnen met het verwerken van e-mails om dat een pst-bestand niet gevonden kan worden (dat is raar, want die heb ik net aangewezen). Maar net als in de andere situaties crasht Outlook; het duurt alleen een paar seconden langer voordat het zover is...

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk zou het helpen als ik op een of andere manier het automatisch laten downloaden van mail uit kan zetten. Dat zou de link immers verklaren met msmapi32.dll.

Weet iemand hoe ik dat buiten de GUI om doe? In het Register ergens of zo? Kan het niet vinden...

Verwijderd

kan je outlook wel in safemode opstarten (outlook.exe /safe)?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook geprobeerd, maar helaas doet ook dan dezelfde crash zich voor...

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Scanpst.exe gedraaid?

Als je dat echt wilt kun je je mailaccounts verwijderen via het configuratiescherm :)
Offtopic: Thanks pasta! De reden dat ik 'm in algemeen zette was echter dat een andere mod een topic over Outlook juist van Office suites naar SA verplaatste. ;) Misschien moeten jullie daar afspraken over maken. :Y)
offtopic:
Dat lijkt me stug. Die was of dronken of het topic ging niet over outlook ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Lustucru op 14-12-2005 01:41 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Dit is raar. :s

Volgens dit artikel van MS:
http://support.microsoft.com/kb/287497/

Staat scanpst.exe hier:
<disk drive>:\Program Files\Common Files\System\Mapi\1033\
of hier:
<disk drive>:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1033

Maar die hele Mapi- of MSMAPI-folder bestaat niet.... :/ Ook Detect & Repair creëert ze niet.

Ben nu echt de weg kwijt. :S

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik via Software in Control Panel Office opgezocht. Daar kun je behalve Detect & Repair ook Reinstall kiezen. Leek me wat rigoreuzer dus ik heb een Reinstall laten doen.

De crash is er nog steeds, maar het zorgde er gelukkig ook voor dat scanpst.exe terugkeerde. Daarmee heb ik m'n pst's laten scannen. Er zaten inderdaad fouten in die vervolgens werden gerepareerd, maar ook na reparatie blijft de crash zich voordoen...

Radeloos. :( Iemand nog ideeën?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je het al geprobeerd met nieuwe pst files. Je kan je oude verplaatsen en ipv je oude aanwijzen gewoon een locatie + naam opgeven van een nieuwe pst file. Eerst even checken of het probleem aan je pst files ligt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Verrek... dat kan inderdaad en dan crasht ie niet meer! :S

Nu weet ik in ieder geval waar het aan ligt. M'n pst-bestanden zijn dus hartstikke stuk en scanpst.exe kan ze dus niet repareren.

Zijn daar nog suggesties voor? :Y) Anders raak ik relatief veel mail kwijt (inclusief berichtregels enzo).

Iig thanks @ BtM909, straks kan ik wellicht in ieder geval *iets*! :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is weer terug! :( :(

Daaruit concludeer ik dus dat er een bepaalde e-mail is waardoor Outlook heel zwaar over z'n nek gaat. Hoe zou ik kunnen achterhalen welke dat is?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik héél snel voordat de boel crasht naar File ga en dan Work Offline, blijft alles overeind. Daaruit leid ik meteen af dat alle messages zijn gedownload, dus het is niet dat ie bij een bepaalde mail blijft hangen,vermoed ik.

Heb ook de logging aangezet, maar daar komt weinig uit, letterlijk:

code:
1
2
3
4
5
6
2005.12.17 09:51:50 <<<< Logging Started (level is LTF_TRACE) >>>>
2005.12.17 09:51:50 Rachid.nl: Synch operation started (flags = 00000001)
2005.12.17 09:51:51 Rachid.nl: UploadItems: 0 messages to send
2005.12.17 09:51:51 Rachid.nl: Synch operation completed
2005.12.17 09:51:51 Rachid.nl: Synch operation started (flags = 00000030)
2005.12.17 09:51:51 Rachid.nl: DoPOPDownload(flags = 00000030, max msg = ffffffff): full items

Meer staat er niet in...

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu Office 2003 volledig verwijderd (de hele suite dus) en opnieuw geïnstalleerd. Ook heb ik een nieuw profiel gemaakt, nieuwe pst-bestanden gecreëerd en de mailaccounts opnieuw aangemaakt. Vervolgens alle mail opnieuw opgehaald. Dat gaat in eerste instantie prima.

Echter, als ik Outlook dan afsluit en weer opstart, begint het gedonder weer van voren af aan. Zelfde crash, zelfde probleem. Ik ben het gedoe echt meer dan zat.

Navraag bij m'n hostingprovider leert me dat Outlook al crasht voordat er ook maar contact wordt gelegd met de buitenwereld: in de logs van m'n provider is mijn ip niet te vinden op de momenten waarop ik m'n mail probeer te halen.

Heeft iemand nog suggesties? Ik word hier erg verdrietig van... :'(

• Wiel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik heb hetzelfde probleem.

Sinds enkele weken crasht Oulook 2003 bij mij ook direct na het opstarten bij het ophalen van de mail. Ik weet dat de crash wordt veroorzaakt door Spam. Bijna dagelijks ontvang ik twee stuks Spam-mailtjes zonder onderwerp en zonder de naam van de afzender. Als ik via webmail de spam weggooi dan werkt Outlook prima.
De oorzaak is dus spam. Mijn provider Planet Internet zegt niets te kunnen doen.
(mijn spamfilter bij Planet staat uieraard aan en ik heb tevens een recent spamfilter in Outlook 2003 aan staan, en een windows-XP firewall).
Raar eigenlijk dat Planet een bericht zonder onderwerp en zonder naam van de afzender niet als Spam kan herkennen.

Wie heeft een suggestie?

Groet van Theo

Wiel

Pagina: 1