Toon posts:

2 x 7800GT sterkere voeding nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan morgen een 2e 7800GT aan te schaffen, om ze in SLI te laten werken. Maar nu vraag ik mij af of mijn voeding dit wel trekt..
Ik heb op meerdere forums gekeken alleen krijg telkens verschillende antwoorden..

Dit is mijn systeem:
Amd 64 x2 3800+ @2450mhz
asus a8n-SLI
1gb corsair dual channel
1x club3d 7800GT
2x 160 gig hd
2x dvd brander

Dit alles is aangesloten op een Fortron 400Watt.
Moet ik nou een nieuwe voeding kopen of niet?

Verwijderd

ik zou et gewoon proberen, mocht je vreemde uitvallen krijgen dan weet je wat de oorzaak zou "kunnen" zijn de ene voeding is soms wat sterker dan de andere dus gewoon proberen

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Duidelijk nieuwe voeidng aangezien je al 450 MHz hebt overgeklokt.
En 7800 GT's zijn niet bepaald zuinig :X
Doe maar 550 Watt enermax oid ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 23:29
Ja kan het probeeren, alleen persoonlijk zou ik voor een 550W merk voeding gegaan.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou het zelf niet durven 2 x een 7800GT op een 400 watt voeding.
Ik zou minstens een Tagan 480 Watt nemen. Als je toch genoeg geld hebt voor zo'n uber systeem kan 80 euro voor een voeding er toch ook wel af? :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik zal het eerst even met mijn 400 watt voeding uitproberen..
Maar als dat niet werkt, is zon tagan 480Watt dan zeker weten genoeg voor m'n systeem?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:07
Fortron Source is een prima merk. Ik denk dat hij het wel gaat trekken, het is zeker net zo'n goed merk als Tagan etc...

[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 12-12-2005 00:16 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Ik zou wel voor een zwaardere gaan. Maar mijn zwaar ge oc'de systeem is nooit ver boven de 350 watt uitgekomen. Wel met 1 vga kaart en een dual core cpu. Dus dan is die 400 erg krap met 2 kaarten en een oc.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 12-12-2005 00:18 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

zelfs tagan 480 watt ga je niet redden denk ik...doe maar boven 500watt en dan vaan een a-merk(antec, enermax, tagan enz enz)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 23:31:
Maar als dat niet werkt, is zon tagan 480Watt dan zeker weten genoeg voor m'n systeem?
Weet bijna zeker van NIET.
Ik draai nu ook met een Tagan 480W voeding (verdere specs, zie sign), maar zodra ik de instellingen wat opschroef krijg ik last van artefacts. Met 1 7800GT draait alles wel moeiteloos, ik vermoed dat dit aan de voeding ligt.

Foo

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 01:32:
[...]

Weet bijna zeker van NIET.
Ik draai nu ook met een Tagan 480W voeding (verdere specs, zie sign), maar zodra ik de instellingen wat opschroef krijg ik last van artefacts. Met 1 7800GT draait alles wel moeiteloos, ik vermoed dat dit aan de voeding ligt.

Foo
sry voor offtopic maar denk dat de artifacts door de warmte komen vergeet niet dat je 2 kacheltjes lekker boven op elkaar hebt :) als je voeding te zwak was zou je stabiliteits problemen hebben. en je zou het aan je 12volt lijn merken.

Aanrader voor sli ocz powerstream (ze hebben sli uitvoeringen ;))

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 01:53 ]

Verwijderd

De temperatuur van de kaarten komt niet boven de 60 graden tijdens het gamen.
Overigens geeft de +12V slechts 11,7V aan. En ik heb er slechts last van met CoD2, alleen in Moscow Russia MP level (veel sneeuw), als ik V-sync uit zet.

Foo

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:35
zelf een coolermaster 550 watt er tevreden over 103 euros

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-08 11:39
Hier een hele mooie en goeie review van 26 verschillende voedingen: http://www.matbe.com/arti...atif-de-26-alimentations/ (helaas wel in het frans, maar je kunt alles aflezen in de grafiekjes)

Een Tagan 480W lijkt mij te zwak voor dit systeem, met de opstelling op die site heeft een Tagan 580W al heel erg veel moeite (12V lijn zakt zelfs in naar 11,46V op volle belasting)
Zelf zou ik voor een Seasonic 600W gaan, deze is rond de €140, en levert monsterlijke prestaties (12V lijn zakt zakt max 0,03V in http://www.matbe.com/imag...ntations/000000023785.png) en is ook nog bijna, zoniet de meest zuinige voeding in die hele test.

Maarja, het is maar net hoeveel geld je eraan uit wilt geven.

Verwijderd

Een beetje nuanceren met die Tagan, je hebt namelijk:
U22
U15
...
Hebben verschillende waardes dacht ik (U22 is de krachtigste).
Als je twijfelt: er zijn nog opties zat.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb mijn 2e 7800gt aangesloten!
die 400 watt voeding werd hem inderdaad niet:P
Ik ben ff in de winkel gaan vragen wat voor een zij mij aan zouden raden..
Het is uiteindelijk een Huntkey 500 watt geworden, had er nog nooit van gehoord, maar!
Het werkt!:)

In ieder geval bedankt voor de tips!
Pagina: 1