[PCI-X] X600 past niet in PCI-X slot, Quadro NVS wel Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Hofmeester_abc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 19:37
Titel zegt het al. PC is een HP XW 8200 met een Intel E7525 moederbord. HP levert standaard een Quadro NVS kaartje mee. Ik wilde dit kaartje vervangen door een X600 uit een oude PC.

Wat schetst mijn verbazing: hij past niet. De connector kan niet geheel in de sleuf vallen omdat de achterkant van de kast te hoog is. Het is millimeterwerk, maar toch.

(verduidelijking: het ijzeren paneeltje met de DVI aansluiting kan niet verder naar beneden).

Suggesties worden zeer op prijs gesteld. Ik ga liever niet zagen en beitelen aan de kast ;-) Zou er een verlengstukje oied zijn?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
PCI-X of PCI-E? Dat is iets totaal anders. Verder: post eens een pic tijdens het proberen en hoe je het nu hebt en de kaarten naast elkaar, misschien dat we daar iets aan hebben. Verder hoor je je specs te posten, die horen wij niet uit een signature te lezen (die kan namelijk wisselen).

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Wordt pci-x ook gebruikt voor videokaarten? :?

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
pci-e past ook nit in een pci-x slot en de chipset die jij noemt heeft pci-x sloten dus toch beetje beter lezen

1337

Verwijderd

mad_max234 schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:52:
Wordt pci-x ook gebruikt voor videokaarten? :?
ja

en ontopic: het lijkt me wel noodzakelijk dat je iets wegvijlt of zaagt, anders zie ik geen oplossing ;)

• Hofmeester_abc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 19:37
Stom: het gaat natuurlijk om PCI- Express!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

Normaal gezien zijn die dingen allemaal hetzelfde, je hebt 2 standaarden: half height en full height, je kast is duidelijk een full height model, dus zou die moeten passen als je videokaart dat ook is en waarschijnlijk is die dat ook.

Zoals je zelf al zegt, is het waarschijnlijk millimeterwerk, één een fractie te hoog, ander een fractie te laag. Alleen zelf modden is een oplossing zoals FragK al zegt!

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

kan het niet zijn dat het uitstekende puntje van de backplate niet helemaal recht meer is waardoor hij niet meer in het gleufje valt in de kast??? zo heb ik zelf ook ooit eens een uur of wat bezig geweest om een agp kaartje in een slot te krijgen... :+
Pagina: 1