Gerucht als nieuws: Geen FireWire-poort op iBooks...

Pagina: 1
Acties:

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Het zijn toch wel extreme geruchten hoor, wat zijn de aanwijzingen?

- Blog posting op ZDNet (geen nieuwsitem oid.)
- Kleine aanpassing op Apple's website

De blogger van ZDNet had ook niet meer informatie, ik citeer: "Coincidence? You tell me."

Ik zou het als feit presenteren wanneer de specificaties van de iBook met Intel processor bekend zijn, wanneer Apple een persbericht laat uitgaan of wanneer een woordvoerder van Apple iets verklaart.

Misschien de titel en het bericht aanpassen zodat deze de twijfelachtige aard en oorsprong van het bericht in acht nemen?

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Aldus mezelf in diezelfde nieuwspost reply list :D
Gepost door matiasjansen - maandag 12 december 2005 - 00:06 Score: 3 (Inzichtvol)

Tweakers lijkt wel een macrumors.com achtige nieuwsfeed betreffende Apple te krijgen. Dit is puur een vaag gerucht verspreid door ene Jason O Grady.

Dit valt in mijn ogen in de categorie "hoogst onwaarschijnlijk" aangezien alle hedendaagse digitale videocamera's met FireWire 400 als hoofdinterface werken.

Mocht Apple alleen een FireWire 800 poort behouden in hun toekomstige producten zullen ze hiervoor wel een converter voor de 400 meeleveren.

Overgens is de overstap van de iPod 5G en Nano naar USB ipv USB+FW niet heel raar aangezien beide interfaces een microcontroller nodig hebben die alle2 ruimte innemen. Aangezien FW niet zo "common" is als USB is firewire dus in abstracte termen overbodig en kan deze weggelaten worden om zo de 5mm dikte van de nano te realiseren.
De beste man's (O Grady) weblog staat vol met speculatieve en onrealistische toekomstbeelden betreffende Apple. Ik snap echt niet wat dit bericht op elk mogelijke frontpage doet en al helemaal niet op de frontpage van tweakers.net. Zo kan je elk vaag gerucht betreffende Apple wel gaan posten, maar zoiets heet frontpage vervuiling.

Hetgeen wat kranten doen als ze weer eens een dagje niks te melden hebben

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik heb geen idee waarom hier nog niet naar gekeken is, maar dat ga ik zelf onmiddellijk doen.

Edit: Ik heb een paar kleine wijzigingen aangebracht. Het artikel dateert al van zondag en bijgevolg vind ik het niet nodig om hier nog meer tijd aan te spenderen en het weer opnieuw onder de aandacht te brengen.

[ Voor 54% gewijzigd door Yoeri op 13-12-2005 10:49 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
nieuws: '1394b zorgt voor hernieuwde populariteit Firewire'

Daar wordt er toch weer melding van gemaakt!!!