Toon posts:

IP profielen voor op laptop ?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ieder kent het wel, een laptop is een handig mobiel apparaat waarmee je via wifi over makelijk wilt kunne in loggen. Het probleem is echter dat bij de verschilende netwerken ook verschilenden ip adressen nodig heb. De bijgeleverd software van me wifi kaart verschilenden profielen maar geen verschilende profielen voor de ip adressen :|. In windows kan ik ook geen ondersteuningen er voor vinden.

Met de volgende netwerken heb ik te maken.
1)School met DHCP server
2)Thuis met vaste ipadressen

Ik ben op zoek gegaan naar verschilende oplosingen.
1) DHCP server daarien op me thuis computer (alleen mogelijk in win2k server terwijl ik pro heb).
2) Wifi aces piont/router als DHCP server (hij stelt alleen zijn ip adres in als gateway in de plaats die van de router en het is niet de bedoeling om die wifi router als router te gaan gebruiken(Edimax BR-6104Wg).
3) De huidige router als DHCP server draaien (het is zo modem van tweakdsl die daarmee nogal moeite heeft :'( )
4) Verschilenden ip profiel (Jammer genoeg support windows dat niet terwijl dat voor vele die idiale oplosing zal zijn.
5) Een tweede wifi kaart in me laptop instaleren wat ik echt niet als een optie zie.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04 00:23

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zoek eens op MobileNetSwitch, de nieuwste versie kan ook profielen voor WIFI aan...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 21:46:
In windows kan ik ook geen ondersteuningen er voor vinden.
Beter kijken.

Alternative configuration....
netsh (commandline, maar kan je ook scripten)...
mogelijkheden zat zonder 3rd party dingen.

Zelfs gratis dhcp servertjes zijn er (tftpd32).

[ Voor 26% gewijzigd door alt-92 op 11-12-2005 21:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry hoor, maar hie is ruim voldoende free-, share- en payware voor te vinden.
Last but not least, bij je windows zit NETSH gratis meegeleverd (oe oe .. koppelverkoop :+ ) die dit ook voor je kan doen :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.