Ubuntu edgy met Gnome en beryl desktop, verder standaard en met een achtergrond van pagina 21 van dit topic 

[ Voor 23% gewijzigd door Metro2002 op 11-02-2007 12:24 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Metro2002 op 11-02-2007 12:24 ]
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
[ Voor 9% gewijzigd door AtleX op 11-02-2007 18:11 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verwijderd
Ik had er een nog gepost (want ik draai het wel, in combinatie met KDE maar het liefst met ROX) Zie ook #21. Verder vind ik Windowmaker een van de beste Windowmanagers (naast ION3) vanwege de instelbaarheid en het zorgen dat je minder met de muis hoeft te werken.Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:32:
Opvallend dat niemand hier windowmaker lijkt te gebruiken, dat is lang mijn favoriet geweest op mijn ouwe pc-tje toen ik nog linux draaide. Retesnel en superclean en minimalistisch, en ook best mooi (op een aparte manier).
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Ah, ATiBram77 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:18:
Dat zou helemaal mooi zijn! Ik ga een kijken of ik dat werkend kan krijgen met mijn Ati X800 GTO2
[ Voor 4% gewijzigd door DeMoN op 12-02-2007 12:43 ]
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
[ Voor 17% gewijzigd door MDtje op 12-02-2007 19:37 ]
We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Jungian op 12-02-2007 22:21 ]
0.0
Verwijderd
Ad maiorem black_eye gloriam
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Zit dat speciale Gnome menu (wat volgens mij afkomstig was van SLED10) eigenlijk al standaard in Gnome en via een bepaalde manier in te stellen (ik gebruik Gnome 2.18 volgens mij) of is het nog steeds een apart iets wat (veel?) moeite vergt om te installeren?Bram77 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:53:
Leeg met het Gnome Main Menu (klikbaar)
[afbeelding]
Vol
[afbeelding]
3D (Met MediaPortal via VNC)
[afbeelding]
Wallpaper: komt van -> pixelgirl (veel vette wallpapers)
Theme: Emerald - Scaled Black
Beep Media Player skin: SmartAMP (Winamp skin)
Dat menu heet Slab en nee het zit nog niet standaard in Gnome (thank god).Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:58:
[...]
Zit dat speciale Gnome menu (wat volgens mij afkomstig was van SLED10) eigenlijk al standaard in Gnome en via een bepaalde manier in te stellen (ik gebruik Gnome 2.18 volgens mij) of is het nog steeds een apart iets wat (veel?) moeite vergt om te installeren?
apt-get install gnome-main-menu
[ Voor 3% gewijzigd door Jungian op 17-02-2007 16:04 ]
0.0
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door SiliconError op 17-02-2007 23:50 ]
Dit is een goede :Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:31:
Maarja ik zal eens even kijken of ik een ebuildje van vinden voor Gentoo dan.
0.0
Welk type font gebruik voor je desktop en welke voor firefox? Ik heb ook al subpixel rendering een paar weken draaien maar nog steeds niet een goede font kunnen vinden die goed schaalt van klein naar grote letters.SiliconError schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 23:49:
[afbeelding]
Wallpaper: te halen bij mandolux (blooming cactus)
GTK Engine: Murrine (met MurinneAquaish als theme)
Theme: Emerald - Zelf gemod, basis was een of andere Vista skin.
Icons: NuoveXT
Font rendering: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=235526 (subpixel rendering, no hinting... dat leek het meest op Windows en Mac OSX).
Het is een Windows Vista font: 'Segoe UI', 8 of 9pt groot. (op de Desktop is het Segoe UI Bold, iets groter).Welk type font gebruik voor je desktop en welke voor firefox? Ik heb ook al subpixel rendering een paar weken draaien maar nog steeds niet een goede font kunnen vinden die goed schaalt van klein naar grote letters.
Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
Welk thema gebruik je voor de Window Manager?AtleX schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:29:
Nieuwe van mij, nog steeds Xubuntu maar nu met wat meer sleutelwerk:
Xubuntu [afbeelding] [afbeelding]
De wallpaper staat hier en is een door mij aangepaste variant van deze achtergrond.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
[ Voor 25% gewijzigd door cxavier op 05-03-2007 08:40 . Reden: Klein plaatje bijgezet :) ]
Knight who says 你
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je menu (File / Edit / View / Web / Go / Bookmark / Tabs / Help) in je gnome-panel staat. Ik neem aan dat het iets te maken heeft met je gtk theme? In MorningGlory kan ik het niet vinden.blouweKip schreef op maandag 05 maart 2007 @ 00:48:
ff weg van mn wow verslaving en gentoo maar eens geherinstalleerd:
Gnome 2.16/gentoo linux/beryl+xgl
Apps: galeon, gthumb en gnom-terminal
Gtk2 theme: MorningGlory
Metacity theme: Soft
Icons: Tango
[afbeelding]
Ik had het ook nog nooit gezien, maar dit kon ik wel vinden iigmithras schreef op maandag 05 maart 2007 @ 08:45:
[...]
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je menu (File / Edit / View / Web / Go / Bookmark / Tabs / Help) in je gnome-panel staat. Ik neem aan dat het iets te maken heeft met je gtk theme? In MorningGlory kan ik het niet vinden.
Helaas dat het voor mij niet direct werkt en dat je zelf je gtk moet patchen: volgens mij zijn ze met Edgy al een gtk2 versie verder dan de bijgeleverde .deb, dus dan moet je of een oude gtk houden, of je bent je patch kwijt, of je moet gtk zelf compileren.DeMoN schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:09:
[...]
Ik had het ook nog nooit gezien, maar dit kon ik wel vinden iig
http://www.google.nl/sear...enu+bar&btnG=Zoeken&meta=
[ Voor 69% gewijzigd door Pim. op 06-03-2007 06:40 ]
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
[ Voor 91% gewijzigd door Ultraman op 06-03-2007 02:20 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
[ Voor 64% gewijzigd door blaataaps op 10-03-2007 10:52 ]
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door blaataaps op 31-03-2007 12:39 . Reden: Beetje groot, linkje van gemaakt, volgende keer thumbnail oid :) ]
Be Stronger Than Your Excuses
Lees de openingspost van dit topic even en pas dan je post even aan a.u.b.KimSaRo schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:21:
[afbeelding]
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| background yes use_xft yes xftfont HandelGotD:size=9 xftalpha 0.5 update_interval 1.0 total_run_times 0 own_window yes own_window_type normal own_window_transparent yes own_window_hints undecorated,below,sticky,skip_taskbar,skip_pager double_buffer yes minimum_size 200 5 maximum_width 200 draw_shades no draw_outline no draw_borders no draw_graph_borders no default_color black alignment top_right gap_x 12 gap_y 48 no_buffers yes uppercase no cpu_avg_samples 2 override_utf8_locale no TEXT Uptime $alignr $uptime Load $alignr $loadavg Inbound $alignr ${downspeed eth0} kb/s ${downspeedgraph eth0} Outbound $alignr ${upspeed eth0} kb/s ${upspeedgraph eth0} CPU $alignr ${cpu cpu0}% ${cpubar cpu0} MEM $alignc $mem / $memmax $alignr $memperc% $membar / $alignc ${fs_used /} / ${fs_size /} $alignr ${fs_free_perc /}% ${fs_bar /} /home $alignc ${fs_used /home} / ${fs_size /home} $alignr ${fs_free_perc /home}% ${fs_bar /home} |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| alignment top_left draw_borders 0 draw_shades 0 cpu_avg_samples 2 maximum_width 250 no_buffers yes update_interval 2 TEXT Host = ${nodename} @ ${kernel -a} Up = ${uptime} Load = ${loadavg} Bat = ${battery BAT1} CPU $alignr ${freq} Mhz @ ${acpitemp} graden ${cpubar cpu0 7,250} Schijf | totaal | vrij | gebruikt Root | ${fs_size /} | ${fs_free /} | ${fs_used /} ${fs_bar 7,250} Home | ${fs_size /home} | ${fs_free /home} | ${fs_used /home} ${fs_bar 7,250 /home} Swap | ${swapmax} | nvt | ${swap} ${swapbar 7,250} Ram | ${memmax} | nvt | ${mem} ${membar 7,250} Ethernet | up | down Draadje | ${upspeedf eth0} kb/s | ${downspeedf eth0} kb/s ${upspeedgraph eth0 15,122} ${downspeedgraph eth0 15,122} Wireless | ${upspeedf eth2} kb/s | ${downspeedf eth2} kb/s ${upspeedgraph eth2 15,122} ${downspeedgraph eth2 15,122} |
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Ziet er wel leuk uit! Ik krijg een leuk gecustomised fluxbox gevoel bij jou gnome setupmithras schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 11:25:
Goed, 3 posts later, maar toch een compleet ander desktop gevoel. Ik vind het persoonlijk erg lekker werken. Ik gebruik nu alleen nog maar een dock. Het stukje panel wat ik heb is foetsie, autohide met ingeklapt maar een 1px border. Programma's starten gebeurt met de Gnome launch box of gewoon met Alt+F1
Leeg (en dat is dus heel erg leeg):
[afbeelding]
Vol:
[afbeelding]
Zoals je ziet (maar niet erg goed omdat het zo klein is) zitten er in het dock een 7-tal launchers. Start je een van die applicaties, krijg je er een pijltje onder te zien (zoals bij Fx en Evo). Zijn er andere programma's, dan komt er een zogenaamde separator en staan de icons van die programma's daarnaast.
Met klikken zoals je in je vensterlijst ook doet raise je het venster, minimaliseer je het venster of haal je het venster juist weer terug.
Het is even wennen, maar ik heb het idee dat met de ordening ik efficienter, prettiger en rustiger werk
My girlfriend says That I need help My boyfriend says I'd be better off dead
Verwijderd
Juist
Onvoorstelbaar!
Is dat Listen of Rockbox voor je muziek. In beide gevallen is er maar 1 antwoord op je desktop.writser schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:24:
[afbeelding]
Ubuntu Feisty beta 1 met een alternatief achtergrondje + kleurenschema. Groen is wel een beetje wennen ..Window Manager is Beryl.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik ben van de KubuntuVerwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:09:
Dat is Rhythmbox, standaard Ubuntu muziekclient.
Ik doelde eigenlijk op de window border, maar kon niet op de term komenwritser schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:25:
Het standaard Clearlooks theme. Dan bij Customize -> Colors -> Selected Items een groen kleurtje uitkiezen. Ik kwam uit op #2EA039, je kan er zelf een beetje mee puzzelen. Achtergrond komt hiervandaan: http://www.mandolux.com/archive/2005/0904.html. Website vol met mooie achtergrondjes voor dual monitors.
Juist
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 20-04-2007 20:00 . Reden: hoe groot ie was doet er niet zo toe, als je toch aan het resizen bent, resize hem dan gewoon naar een normale grootte ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
/Flauw : TFT's hebben nog moeite met ECHT zwart dus niet zo heel gekcybersteef schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 02:50:In de tijden van de 16,7M kleuren TFTs ga jij weer zoveel mogelijk naar monochroom. Toppie !
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
[ Voor 10% gewijzigd door yjanse op 14-04-2007 20:53 . Reden: Panel beschrijving toegevoegd. ]
[ Voor 24% gewijzigd door Crakie op 15-04-2007 13:01 ]
Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.
Heb je de Beryl widget plugin gecompileerd, de beryl-dev geinstalleerd of iets anders? Ik vind het namelijk een beetje jammer om voor alleen die widgets 30 development packages binnen te halen. En compileren wil niet lukken. * mithras moet maar wachten op de release mét widgetsCrakie schreef op zondag 15 april 2007 @ 12:17:
Met Beryl verdwijnen op het ogenblik met widgets, maar normaal gebruik ik het wel.
Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.
Wat een dubieuze font anti-aliasing... Soms is het scherp, zoals bij send/receive in je mail, en soms is het zo wazig als 't maar kan. Niet lekker om naar te kijken vind ik. Heb je een of andere aliasing patch gebruikt?FuzzyLogic66 schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:53:
Voor de lege desktop klikkert je hierrr en voor de lege klikkert je daar.
Misschien domme vraag, maar waar komt die stijl vandaan? Want ik vind hem tamelijk leuk.icyx schreef op zondag 15 april 2007 @ 18:43:
Fluxbox met stijl 'winter'
Dit komt van fluxmod.dk, een site die heel lang dood geweest is, en nu weer opnieuw gebouwd word. De laatste keer dat ik daar keek was het echter nog nietscybersteef schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:42:
[...]
Misschien domme vraag, maar waar komt die stijl vandaan? Want ik vind hem tamelijk leuk.
1
| emerge fluxbox-styles-fluxmod |
[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 20-04-2007 21:17 ]
Kunnen jullie mij vertellen hoe jullie Beryl met 2 schermen op Feisty hebben geïnstalleerd? Hebben jullie een linkje naar een goede guide? Ik heb een ATI Radeon 9600XT, dus hoop ik dat een van jullie ook een ATI kaart heeft...
Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL
Zo emerge je hem inderdaad, ik wist niet dat je gentoo gebruiktecybersteef schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 21:11:
Dus:
code:
1 emerge fluxbox-styles-fluxmod
Hartstikke bedankt, ik was net ook deze style ebuilds tegengekomen en wilde net uit gaan zoeken wat daar allemaal in was gestopt. De upload is reuze handig voor de mensen die geen gebruik maken van Gentoo en/of het pakket niet in hun eventuele package manager hebben![]()
Toppie, ik ga het nu proberen te emergen.
[edit]
En hij werkt
Ik heb (helaas voor joulullebakman schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 21:38:
[...]
[...]
Kunnen jullie mij vertellen hoe jullie Beryl met 2 schermen op Feisty hebben geïnstalleerd? Hebben jullie een linkje naar een goede guide? Ik heb een ATI Radeon 9600XT, dus hoop ik dat een van jullie ook een ATI kaart heeft...
Onvoorstelbaar!
En ik heb hier een jaar geleden nog wel een desktop van mijn eerste Gentoo install geposticyx schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 23:54:
Zo emerge je hem inderdaad, ik wist niet dat je gentoo gebruikte
[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 21-04-2007 00:26 ]
[ Voor 160% gewijzigd door lullebakman op 21-04-2007 16:50 ]
Een linkje er van maken kan natuurlijk nooit kwaad. Maakt het bekijken in de toekomst een stuk makkelijker. Of zat er geen screenshot in?lullebakman schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:49:
Verplaatst naar XGL topic
[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 21-04-2007 16:04 ]
[ Voor 16% gewijzigd door letatcest op 22-04-2007 14:56 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Verwijderd
Is het wel handig dat je dan Ubuntu gebruikt? Want ze zegt dat alles nu www is geworden, en ik denk dat ze dingen zoals belastingaangifte e.d daarmee bedoeld, en ik weet niet of die sites wel goed werken onder Linux.letatcest schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:54:
Zo, ik heb besloten dat mijn oma die net 88 is geworden toch ook maar eens aan het internet moet (ze klaagt altijd over dat alles nu www etc. is geworden).
Verwijderd
Firefox is Firefox, of het nou Windows of Linux of MacOS X of FreeBSD is.ThinkPad schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:40:
[...]
Is het wel handig dat je dan Ubuntu gebruikt? Want ze zegt dat alles nu www is geworden, en ik denk dat ze dingen zoals belastingaangifte e.d daarmee bedoeld, en ik weet niet of die sites wel goed werken onder Linux.
(volgens mij moet dit naar het ubuntutopicThinkPad schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:40:
[...]
Is het wel handig dat je dan Ubuntu gebruikt? Want ze zegt dat alles nu www is geworden, en ik denk dat ze dingen zoals belastingaangifte e.d daarmee bedoeld, en ik weet niet of die sites wel goed werken onder Linux.
Ik zou de letters op de desktop iets groter zetten (misschien de resolutie ook lager?). Ook zou ik die tweede desktop weghalen ("Internet sloot ineens af...").letatcest schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:54:
Zo, ik heb besloten dat mijn oma die net 88 is geworden toch ook maar eens aan het internet moet (ze klaagt altijd over dat alles nu www etc. is geworden). Dus mijn oude computertje (uit 1998) maar weer aangezwengeld (wel een 1000 Mhz celly proc erop) en volgens mij is dit werkbaar:
[afbeelding]
Oh ja, alles is dus volledig standaard op 1024×768 (background standaard Ubuntu dingetje)
(gewoon 1 gmail account geven, groot op bureaublad zetten dat ze 1 keer per 2 weken in moet loggen opnieuw en laten zien dat ze er ook documenten mee kan typen, klaar toch? of denk ik nu al te moeilijk?)
Knight who says 你
[ Voor 17% gewijzigd door letatcest op 23-04-2007 01:12 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Pim. op 24-04-2007 20:20 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq