Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Hoe heb je die Unity bar links weggekregen?DurQ schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:10:
Verse installatie van Ubuntu 13.04 met Cairo Dock
[afbeelding]
Originele wallpaper: http://www.scenicreflecti...er_19_Wallpaper_er5ot.jpg
Of Unity wordt niet gebruikt, of de bar staat op auto-hide. Derde optie is dat-ie met Ubuntu-Tweak wat anders leuks heeft gedaan.xabre16v schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:14:
[...]
Hoe heb je die Unity bar links weggekregen?
Commandline FTW | Tweakt met mate

Joli OS 1.2, maakt gebruik van een HTML5 interface (als ik online vanaf welke pc dan ook via de jolicloud website inlog krijg ik exact dezelfde 'desktop' te zien).
Een van de plusminus 25 standaardachtergronden van de distro. Gekozen ergens in juli, dit deed wel zomers aan. Ik ben nog op zoek naar een herfstachtergrond, die gaat er binnenkort op denk ik nu als ik zo naar buiten kijk. Link naar orgineel.
Ik ben to-the-cloud-back-to-basic gegaan, al mijn hardware is of gaat de deur uit en ik heb enkel een oude eee pc over die dit OS draait. 1024x600 FTW.:p
[ Voor 6% gewijzigd door zacht op 10-09-2013 21:53 . Reden: versie gewijzigd naar Joli OS 1.2 ]
Staat op hide. En activeren alleen in de linkerbovenhoek.xabre16v schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:14:
[...]
Hoe heb je die Unity bar links weggekregen?
Verwijderd

Leeg:

Kale debian met i3 als wm.
Er zijn nog een paar dingen waar ik niet tevreden mee ben maar het begint er op te lijken(na een aantal jaar)...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 22:59 ]

Linkje naar een kleine versie van de achtergrond: https://picasaweb.google....adesh#5856782406851368098
Off topic: Gnome bevalt beter dan Unity, alleen jammer dat de fonts wat minder zijn
weet het niet meer
Erg mooi dat ik nog iemand zie met Joli OS.zacht schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:48:
[afbeelding]
Joli OS 1.2, maakt gebruik van een HTML5 interface (als ik online vanaf welke pc dan ook via de jolicloud website inlog krijg ik exact dezelfde 'desktop' te zien).
Een van de plusminus 25 standaardachtergronden van de distro. Gekozen ergens in juli, dit deed wel zomers aan. Ik ben nog op zoek naar een herfstachtergrond, die gaat er binnenkort op denk ik nu als ik zo naar buiten kijk. Link naar orgineel.
Ik ben to-the-cloud-back-to-basic gegaan, al mijn hardware is of gaat de deur uit en ik heb enkel een oude eee pc over die dit OS draait. 1024x600 FTW.:p
Inderdaad is de HTML5 interface erg mooi en heeft Joli OS leuke functies.
Maar wat is nu de status van Joli OS? Ik heb dit OS nu al geloof ik anderhalf jaar voor het laatst gedraaid en ze zitten nog steeds op versie 1.2? Dit betekend dat het nog steeds gebaseerd is op een oude Ubuntu versie (weet even niet meer welke) en dus ook gebruikt maakt van een oude kernel?
Verwijderd

BG: http://i.imgur.com/9Tgd8dP.jpg
Zelfgebrouwen .conkyrc, google +1 GTK thema, en draait op arch+openbox+lxpanel

Elementary OS + wingpanel-slim
Conky
Zelf gemaakte foto als wallpaper

http://img853.imageshack.us/img853/6154/cfk6.png
Wallpaper: http://kde-look.org/content/show.php/?content=152863
[ Voor 66% gewijzigd door DJMaze op 27-11-2013 04:53 ]
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

GTK/XFWM-thema: Greybird (aangepast)
Wallpaper: 61 van bo0xVn
Font: Open Sans
Docky als dock, Thunar als filemanager en de XFCE4-terminal met Archey
Met bovenstaande setup heb ik getracht de look'n'feel van elementary OS te kopieeren naar XFCE, met aanpassingen van onder andere het GTK-thema en een wallpaper van bo0xVn, welke het merendeel van de wallpapers voor elementary heeft geleverd... (Zeker de moeite waard om eens in zijn collectie op deviant-art rond te kijken)...

background is standard
[ Voor 18% gewijzigd door Vishari Beduk op 02-11-2013 17:59 ]
weet het niet meer
Verwijderd

Die Midori browser is inderdaad razendsnel, alleen ziet er niet geweldig uit

(klik voor het origineel)
wallpaper
"For my friends, anything; for my enemies, the law."

AmigaOS 3.1 met ClassicWB ADV
Op een Amiga 1200 met 68060 CPU op 50Mhz en 603e CPU op 240Mhz. 128MB RAM, Kickrom 3.1 en via een Orinoco PCMCIA netwerkkaart verbonden met Internet.

MorphOS 3.4 op een PowerMac 3,1 op 350Mhz \o/
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Ha! BriljantWHiZZi schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:37:
Ik kan het niet laten
[afbeelding]
AmigaOS 3.1 met ClassicWB ADV
Op een Amiga 1200 met 68060 CPU op 50Mhz en 603e CPU op 240Mhz. 128MB RAM, Kickrom 3.1 en via een Orinoco PCMCIA netwerkkaart verbonden met Internet.
[afbeelding]
MorphOS 3.4 op een PowerMac 3,1 op 350Mhz \o/
Retro-machines als deze vind ik altijd wel interessant om te zien. Helemaal als ze nog functioneren.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Vicariously I live while the whole world dies
Eigenlijk zit het allemaal redelijk dicht bij stock, veel van deze dingen e.d kun je via een module downloaden, meestal zit er een "Get new X" knop bij waar je het meeste wel te vinden is (behalve de widget style, maar oxygen zit vaak wel in de repo's van de diverse distros), verder is kde-look (of zelfs deviantart) altijd wel een goede plek om kde spul te vinden.Vicarious schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:18:
ERG mooi deze. Waar haal je alles trouwens vandaan? kde-look ofzo? Weet nooit zo goed waar ik dit soort dingen moet zoeken: de meeste zooi die ik vind is dan weer compatible met een KDE versie uit het jaar kruik ofzo.
Een simpel i5/nvidia systeem,draait ook lekker vlot.Borromini schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:38:
Op wat voor hardware draai je? Zelf een 1st gen i3 hier met 4 GB RAM en een SSD, maar Gnome 3 voelt hier zeker tijdens het laden niet al te vlot aan...
Bedankt, ik had er geen idee van!wouter_va schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:36:
[...]
Dat zal Conky zijn... heel veel mogelijk en vrij licht naar resources toe

Background van Elementarian Wallpapers. Theme is combinatie van Moka GTK theme en Faba icons
Vreemd. Ik heb bijna dezelfde configuratie en elke Linux distro draait hierop als een trein. Het enige verschil is dat ik een HDD i.p.v. een SSD heb. Dus met een SSD zou het helemaal als een trein moeten draaien.Borromini schreef op zondag 23 maart 2014 @ 23:38:
Op wat voor hardware draai je? Zelf een 1st gen i3 hier met 4 GB RAM en een SSD, maar Gnome 3 voelt hier zeker tijdens het laden niet al te vlot aan...
Dus als je problemen hebt op een i3 dan is daar iets niet helemaal pluis.
HDD zou het op zich niet aan mogen liggen. Bij mijn laptop is het allereerste begin ook wat hikkerig omdat er dan nog dingen voor het eerst geladen moeten worden, maar daarna werkt het keurig.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Maar ik heb 2 vraagjes, maar eerst specs
DE: Gnome 3 in fallback mode
WM: Compiz (die ene versie uit squeeze toen je t nog kon installeren)
Effectjes die ik gebruik: Compiz Wall, Wobbly Windows! , Multiple Wallpapers, Expo, Gnome Compatibility,
Graphics: ATI Radeon M5740
Wallpaper(s): https://www.dropbox.com/photos/album/OFVCddvkOhtxcXk (kun je degene downloaden die je mooi vind

Pic - leeg: https://dl.dropboxusercon...desktop/desktop-empty.png
Pic - vol: https://dl.dropboxusercon.../desktop/desktop-full.png
U ziet: 1 taak = 1 desktop, ik heb bij mijn vorige werk veel gedaan met software packaging voor Windows, voor de niet-kenners, je bent meestal met de onderstaande dingen bezig:
- Software Packaging tool
- Remote desktop naar test-pc
- Outlook voor het in de gaten houden van je mail
- Browser met meer info over de nare tweaks die je nog aan je package moet brengen om het werkend te krijgen
- Microsoft management console voor groepen e.d.
- Microsoft tooling voor SCCM/SMS server
Aangezien al die programma's heel veel vakjes hebben irriteerde ik me er ook altijd mateloos aan dat ik meer aan het alttabben was om te zoeken naar het juiste (sub)venster dan dat ik daadwerkelijk iets aan het doen was
Daarom was ik ook meteen verkocht toen ik bij mijn linux collegae op hun scherm zag dat zij meerdere desktopjes konden draaien (letterlijk dankzij de Compiz cube
Vraag 1: weet iemand een mooie hack voor Nautilus of een andere WM/DE/vul-hier-je-fix-in (bij voorkeur gelijkend aan Gnome, vind dat wel prettig werken) waarbij ik de fancy multiple desktops kan combineren met het hebben van icoontjes?
Vraag 2: Ik draai dit zaakje op mijn laptop en ik bemerk dat Compiz het niet zo tof vind als je van schermresolutie wisselt na een standby, ik heb dan last van een soort ghosting. Waarbij de Windows op mijn scherm wel reageren, maar als ik ze verplaats, nieuwe open, of ze hebben een animatie gedaan. een soort van Windows-loopt-vast riedeltje op mijn scherm achterlaten. Ik los het nu op met een keybind waarmee ik een nieuwe compiz sessie aftrap die de huidige overneemt. Waar zou het aan kunnen liggen?
En ik zit met een dilemma... Compiz is natuurlijk schitterend enzo, alleen wordt het volgens mij niet meer heel erg actief onderhouden. Is jullie (mij niet namelijk) iets bekend over de toekomst van Compiz of een evt. (al dan niet) spirituele opvolger of vervanger?
Groeten,
Jeff
[ Voor 6% gewijzigd door Thulium op 20-04-2014 02:12 . Reden: Compiz effectjes erbij gezet ]

Originele screenshot bekijken (grotere versie)
Afbeelding zit standaart in Linux Mint.
- 12345dan
Je doelt op bureaubladiconen zoals File System, Home, removable storage en snelkoppelingen? Thunar heeft die functie gewoon. Is de file manager van Xfce4, maar kan je ook los gebruiken. Je moet wel wat moeite doen om die je desktop te laten managen als je Gnome gebruikt.Thulium schreef op zondag 20 april 2014 @ 01:29:
Vraag 1: weet iemand een mooie hack voor Nautilus of een andere WM/DE/vul-hier-je-fix-in (bij voorkeur gelijkend aan Gnome, vind dat wel prettig werken) waarbij ik de fancy multiple desktops kan combineren met het hebben van icoontjes?
Dat lijkt meer op een bug in de video driver icm Compiz. Ik heb het nog niet meegemaakt. Wel dat m'n hot-corners dienst weigeren, maar ik weet niet zeker of het door veranderen van resolutie of externe scherm configuratie ligt, want op m'n PC die geen veranderingen daarin kent gebeurt het ook wel eens.Vraag 2: Ik draai dit zaakje op mijn laptop en ik bemerk dat Compiz het niet zo tof vind als je van schermresolutie wisselt na een standby, ik heb dan last van een soort ghosting. Waarbij de Windows op mijn scherm wel reageren, maar als ik ze verplaats, nieuwe open, of ze hebben een animatie gedaan. een soort van Windows-loopt-vast riedeltje op mijn scherm achterlaten. Ik los het nu op met een keybind waarmee ik een nieuwe compiz sessie aftrap die de huidige overneemt. Waar zou het aan kunnen liggen?
Voor zover ik weet, wordt het niet echt bijster goed bijgehouden tegenwoordig (lees, project staat stil). Het is ook uit de Debian repositories gehaald (Wheezy heeft de laatste geloof ik nog) en bij Fedora zitten ze nog op 0.8.8, terwijl 0.9.4 ofzo er ook al is, soort van.En ik zit met een dilemma... Compiz is natuurlijk schitterend enzo, alleen wordt het volgens mij niet meer heel erg actief onderhouden. Is jullie (mij niet namelijk) iets bekend over de toekomst van Compiz of een evt. (al dan niet) spirituele opvolger of vervanger?
Klopt, maar voor zover ik weet is het zo dat wanneer je de Wallpaper plugin van Compiz aanzet, hij het 'renderen' van je desktop overneemt van Nautilus. Echter omdat Compiz die features niet heeft, kun je daardoor geen icoontjes op je desktop meer plaatsen. (Thans, ze staan nog gewoon in je Desktop mapje, maar ze worden niet weergegeven). Ze hebben in het verleden ook al geprobeerd om dat te patchen door Nautilus een transparante wallpaper te laten tekenen zodat je alsnog beide voordelen hebt, maar die patches zijn voor GNOME2 en nooit geaccepteerd...Hero of Time schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:10:
[...]
Je doelt op bureaubladiconen zoals File System, Home, removable storage en snelkoppelingen? Thunar heeft die functie gewoon. Is de file manager van Xfce4, maar kan je ook los gebruiken. Je moet wel wat moeite doen om die je desktop te laten managen als je Gnome gebruikt.
Maar ik zal eens kijken of het met Thunar wel werkt
Dan gooi ik het erop dat het te maken heeft met de verouderde Compiz software (ook n.a.v. wat je hieronder beschijft). Maargoed, het is gelukkig goed te fixen, ik heb gewoon CTRL+WIN/SUPER+F12 gemapped naar een scriptje wat compiz -- replace & doetHero of Time schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:10:
[...]
Dat lijkt meer op een bug in de video driver icm Compiz. Ik heb het nog niet meegemaakt. Wel dat m'n hot-corners dienst weigeren, maar ik weet niet zeker of het door veranderen van resolutie of externe scherm configuratie ligt, want op m'n PC die geen veranderingen daarin kent gebeurt het ook wel eens.
Wheezy heeft de helft van de benodigde packages op het moment, ze vinden 1 package die alles aan elkaar lijmt nog niet goed genoeg, maar gezien Compiz op z'n gat ligt, zal dat waarschijnlijk niet veranderen..Hero of Time schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:10:
[...]
Voor zover ik weet, wordt het niet echt bijster goed bijgehouden tegenwoordig (lees, project staat stil). Het is ook uit de Debian repositories gehaald (Wheezy heeft de laatste geloof ik nog) en bij Fedora zitten ze nog op 0.8.8, terwijl 0.9.4 ofzo er ook al is, soort van.
[ Voor 4% gewijzigd door Thulium op 22-04-2014 13:06 ]

Full Size
Origineel komt van CG Wallpapers
Systeem : Debian Linux Testing met de XFCE desktop omgeving
He who controls the Spice, controls the Universe.
Ehm, gebruik je Debian 7 Wheezy, of Debian Testing/Jessie (8 )? 7.5 Testing bestaat niet.SandsOfArrakis schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:42:
Systeem : Debian Linux 7.5 Testing met de XFCE desktop omgeving
Ah ik was ff mis hiero. 7.5 Stable is de meest recente Wheezy. Ik draai zelf nu met Testing.Hero of Time schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:13:
[...]
Ehm, gebruik je Debian 7 Wheezy, of Debian Testing/Jessie (8 )? 7.5 Testing bestaat niet.
Compiz was altijd prachtig inderdaadThulium schreef op zondag 20 april 2014 @ 01:29:
Daarom was ik ook meteen verkocht toen ik bij mijn linux collegae op hun scherm zag dat zij meerdere desktopjes konden draaien (letterlijk dankzij de Compiz cube)
Klopt, voor zowel dat Compiz een goede performance heeft op low-end (of oude) kaartjesonox schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 18:52:
[...]
Compiz was altijd prachtig inderdaad, goede performance ook op m'n oude ATI RV300 kaart. Hoe heet die plug-in uit je screenshot, expose?
Verwijderd
desktop:

wallpaper:
https://i.imgur.com/iQMNbZ3.png
config files voor de geïnteresseerde:
i3:
http://pastebin.com/WUCq3uca
i3status:
http://pastebin.com/pSDStMRX
Numix GTK & icons
Elementary Tweaks voor kleinere icoontjes en slim wingpanel

link naar achtergrond
http://cdn.cultofandroid...._wallpaper_official_7.jpg

Ik moet nog wat werken aan mijn conky script, maar ben even aan het wachten totdat ik wat meer tijd heb. Bedoeling is dat er nog wat interactieve elementen worden toegevoegd, zodat ik zelf de fanspeed kan regelen door een handle te verslepen en dat ik processes kan afsluiten door er op te klikken. Dat soort dingen.
Ohja, en dit is verder gewoon Linux Mint 17 Cinnamon, maar dat hadden jullie uiteraard al gezien
[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 28-06-2014 14:25 ]
Ubuntu 14.04 met kde 4.13.1
apps: cairo-dock, conky, covergloobus, darktable, dolphin, wildstar (wine)
style: oxygen, colorscheme: produkt, icons: nouveKDEGray

(klik voor origineel)
wallpaper: http://i.imgur.com/rvBr5Xm.jpg

Full size staat hier en het origineel kan je bij Superb Wallpapers vandaan trekken
Gebruik tegenwoordig Foobar (via Wine) om muziek te luisteren in Linux. Vind ik toch net wat fijner werken dan de Linux software
Ben even met wat thema's bezig geweest en ik ben erg te spreken over het resultaat

Full Screen
Start menu en programma venster
Origineel valt hier te halen
Distro : Linux Mint 17 Cinnamon
Theme : Zorin-8 White
Icons theme : nuoveXT2
Leeg:

Vol:

Wat je ziet is:
Cairo-dock met elfaenza icons.
Transparant slingshot, window en interface theme.
System-load-indicator
Terminal applet in cairo-dock
Dark souls 2 wallpaper
Linkje naar wallpaper:
http://videogames.desktopnexus.com/wallpaper/785324/
originele signatures zijn top!
xubuntu Linux @ work | ||
![]() | ![]() |
weinig boeiends;
- conky-manager (conky made userfriendly)
- numix icons; https://numixproject.org/
- volgens mij een 12.04 wallpaper
- gentoo op ubuntu

Full screen
Origineel van de wallpaper
Linux Mint 17 Qiana Cinnamon, met BlackIce thema en Nuvola icon set

Heeft nog wat tweaking nodig, maar ik ben er bijna.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Kde 4.13.3 op Ubuntu 14.04
Themes: desktop:glassified, style:oxygen, kleur:produkt(aangepast), icons:nouvekdegray
Apps: Dolphin, Epiphany, Konsole, Cairo-dock, Conky & Covergloobus

(klik voor origineel)
Achtergrondje
Een paar jaar terug ging een Archlinux installatie vlekkeloos, nu lukte het niet dus maar lubuntu geinstalleerd. LXDE met Openbox als WM werkt ook wel aardig. Ik blijf het even een weekje proberen en anders gaat hier ook i3wm op.

GTK theme is lubuntu-default en de window border heeft de naam Onyx.
Wallpaper: http://www.hdwallsource.com/norway-hd-26776.html
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Wow, echt een prachtige desktop! Nooit gedacht dat KDE mooi kon zijn.blouweKip schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:54:
Werk de laatste tijd met mijn dock rechtsboven en als rechtshandige (en in combinatie met slim hiden) werkt dat eigenlijk best ok.
Kde 4.13.3 op Ubuntu 14.04
Themes: desktop:glassified, style:oxygen, kleur:produkt(aangepast), icons:nouvekdegray
Apps: Dolphin, Epiphany, Konsole, Cairo-dock, Conky & Covergloobus
[afbeelding]
(klik voor origineel)
Achtergrondje
Hoe lang is het geleden dat je KDE hebt gezien.. IHMO heeft KDE Windows al lang en breed links en rechts ingehaald...Binscow schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:03:
[...]
Wow, echt een prachtige desktop! Nooit gedacht dat KDE mooi kon zijn.
>.< >.< >.< >.<
Het is makkelijker dan het eruit ziet, oxygen is een redelijke basis widget style maar kan met wat spelen met het kleurenschema er best strak eruit zien, ik heb niets aangepast aan de style dus dit kun je in principe redelijk out-of-the-box maken.Binscow schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:03:
[...]
Wow, echt een prachtige desktop! Nooit gedacht dat KDE mooi kon zijn.
Alleen epiphany (gnome-web) die je op de achtergrond ziet gebruikt een eigen theme, maar als je veel gtk applicaties gebruikt zijn er genoeg themes die prima matchen.
IMHO heeft kde altijd vooraan gestaan als je het hebt over pracht en praal; widgets, applets, gloss en shine. Echter waren die fraaie versieringen vna je desktop een killer voor de prestatie van kde. Heden dag is dat aardig bijgespijkerd en is KDE een rappe DE. En heeft niets ingeleverd aan de grote diversiteit van aanpassing en smaak.daft_dutch schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 21:21:
[...]
Hoe lang is het geleden dat je KDE hebt gezien.. IHMO heeft KDE Windows al lang en breed links en rechts ingehaald...

niet veel bijzonders, maar dit is mijn X2GO desktop waarop ik vooral vanaf het werk op inlog. Wallpaper zit standaard bij Linux Mint.
Hmm, welke niet? Geen van allen?Borromini schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:23:
Je linkt werkt niet.
Edit: Ik host het via Google Drive, heb je misschien een alternatief waar ik het zou kunnen plaatsen?
[ Voor 24% gewijzigd door K93 op 14-12-2014 12:26 ]
Ze werken beide niet omdat ze niet publiek zijn. Ik weet niet of je kan aangeven bij die foto's dat ze publiekelijk beschikbaar moeten zijn... dat kan bij Dropbox bijvoorbeeld.K93 schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:24:
![]()
[...]
Hmm, welke niet? Geen van allen?
Edit: Ik host het via Google Drive, heb je misschien een alternatief waar ik het zou kunnen plaatsen?
Saved by the buoyancy of citrus
Alternatieve genoeg als je de voorbeelden hier neemt. Tinypic is een prima host bijvoorbeeld. Maar in de FAQ staan er ook een paar. Postimg kan je ook nog gebruiken. Legio alternatieven. Maar zorg dan iig wel dat je naar het plaatje zelf linkt, niet naar de pagina waar deze op staat. Ik zie nog regelmatig mensen die de URL overnemen die in de adresbalk staat, wat uiteindelijk plaatje.jpg.html blijkt te zijn en je dus niets aan hebt.K93 schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:24:
![]()
[...]
Hmm, welke niet? Geen van allen?

Dit is manjaro 0.9.0 met KDE 5 standaard thema en achtergrondje.
Na veel proberen en switchen hier al een tijdje erg blij mee

Mijn klein maar fijne i3 laptop aangesloten op mijn 27 inch full HD TFT
Full Screen, thema instellingen, verkrijgbaar bij Mint zelf of via Noobslab. Wallpaper komt van deze site
Het geheel draait op Mint 17.1 Rebecca met de meest recente versie van Cinnamon
Kernel: x86_64 Linux 3.16.0-29-generic
Uptime: 29m
Packages: 1335
Shell: bash 4.3.30
Resolution: 1366x768
DE: LXDE lxpanel 0.6.2
WM: OpenBox
WM Theme: SlimOne
GTK Theme: SlimOne
ICON Theme: Numix Circle
CPU: Intel Core i7-2630QM CPU @ 2.9GHz
GPU: GeForce GT 540M
RAM: 742MB / 5879MB

Wallpaper: http://i.imgur.com/ew24xCL.jpg
[ Voor 5% gewijzigd door ProfaNe op 29-01-2015 09:58 ]
Omdat plaatjes plaatsen mij maar niet wil lukken vind je hier de link naar de tumbnail: https://www.dropbox.com/s...Februari%20small.png?dl=0
- Volledig: https://www.dropbox.com/s...j6e/1%20Februari.png?dl=0
- Wallpaper komt van CN animal photography. Heb ze voor het gemakt toch maar even op mijn dropbox geplaatst: https://www.dropbox.com/s/ddzrjevez5k040h/507.jpg?dl=0
- OS is Ubuntu 14.04 LTS zonder thema's of dergelijke.
- Dock is plank in OSXYosemite thema
- Bovenste balk is kleur gegeven met CCSM
[ Voor 7% gewijzigd door Karmos op 01-02-2015 20:34 ]
'Awesome' betekent in het West-Vlaams 'adem'.
Gnome 3.14 op ubuntu 14.10, paper GTK theme, Numix icon theme en een aangepaste versie van de numoka gnome-shell theme.

(klik voor origineel)
wallpaper
Verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2015 20:14 ]

De PC met Kubuntu 14.04.1 LTS.
Background: Galaxies Colide Abstract
Plasma theme: Diamond
Color scheme: New Breeze
Window decorations: FormaN
Conky: Heb ik destijds gevonden op Gnome Look en zelf aangepast tot hoe het nu lijkt.

• conky(-manager) standaard metertjes
• default wallpaper uit xubuntu 14.04
• 2 standaard xfce paneeltjes
• cacti monitoring (is nog vroeg/rustig)
• steam is voor in de pauze

bijzonder dat panel e.d. niet zichtbaar wordt op screenshot 2e display
//edit; prachtig thema/kleurtjes etc. https://github.com/horst3180/Arc-theme (niet te zien hierboven)
[ Voor 45% gewijzigd door himlims_ op 03-06-2015 10:27 ]
1x 1200x1600 (portrait) monitor voor alle web, chat, documenten en andere verticale zaken
1x 2560x1080 ultrawide 21:9 monitor voor alle film-, spreadsheet- en andere noodzakelijk brede zaken
Ooit zal het misschien samen een 2560x1600 (of uhd?) monitor worden, maar voorlopig doen we het hier mee.

Wallpaper: http://i.imgur.com/GNMtbYW.jpg
(De originele downloadURL is vooralsnog niet meer te achterhalen)
(Een aparte wallpaper per scherm zou wel een stuk mooier zijn...)
Verwijderd
Heb je niet een eigen smaak??WernerL schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:06:
Weer even een update. Mijn vorige screenshot is niet helemaal up2date meer. Ik draai tegenwoordig ElementaryOS. Werkt fantastisch
[afbeelding]
Wallpaper is een standaard wallpaper.
De opacity van de balken staat op 50%.
Daarnaast wil ik nog even zeggen hoe tof ik Manjaro vind en dat ik vermoed dat het de Ubuntu-killer gaat worden en dat het zelfs met Windows en iOS kan concurreren.
Een aantal sterke pluspunten van Manjaro:
1. Rolling updates van het systeem en de geinstalleerde software (dus het OS 1x installeren en dan nooit meer. Alles altijd up-to-date.)
2. Toegang tot alle software ooit gemaakt voor linux via de UAR repository van Arch Linux
3. Het Manjaro-team wacht en checkt software eerst voordat het als update aangeboden wordt, zodat je systeem niet breekt bij updates.
4. Manjaro is gebaseerd op Arch Linux, dus het systeem zelf is superslank en daardoor erg snel
5. Zelfs Steam werkt erop, ondanks dat het geen Debian-gebaseerde distro is.
6. De command line heb ik in deze distro niet hoeven aanraken, zo gestroomlijnd en gebruiksvriendelijk is het.
7. Omdat Manjaro op Arch Linux gebaseerd is, is de basis van Manjaro meer solide dan de basis van Linux Mint. Want als Ubuntu failliet gaat, dan heeft het Mint team een probleem. Arch Linux kan niet failliet gaan, omdat het een community project is met enkel de GNU/Linux barebone essential components om het zo maar te zeggen. En Manjaro zelf is ook een community project. Ook bestaat XFCE al 19 jaar en is het geen desktop environment die ontwikkeld is door het team van de distro zelf. Dus ook dat maakt de overlevingskans van Manjaro op de lange termijn beter dan bijvoorbeeld Mint.
Tot zover de beste Linux distributie die ik ooit heb gebruikt. In korte tijd is het nu ook de 7e meest gebruikte distributie geworden en ze zullen naar mijn verwachting ook nummer 1 worden zo snel als het nu gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Arcane Apex op 22-06-2015 03:22 ]
Wie kijkt er in hemelsnaam naar z'n wallpaper? Ik zie hem zelden
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
..ben een os hopper, en nieuwe installatie .. altijd leuk (...not so much)Arcane Apex schreef op maandag 22 juni 2015 @ 03:11:
blablabla <Manjaro Linux> blablabla
nu aan de 3e installatie van Manjaro bezig, maar systeem is nogal bijzonder;
- partitie manager tijdens installatie kan niet resizen
- ufi wordt niet goed herkend, kan bijv. niet op ext4, maar wordt in installatie niet duidelijk gemaakt
- volgorde hoe je partities klaarzet in installer is bepalend of je op volgende kunt drukken
- installatie duidelijk in engels aangegeven, daarna local nld, resultaat; nederlandse installatie

- weergaven van fonts/gui-interface is ranzig/lelijk op grote schermen (lijkt wel een redhat 7.0)
- gui/font zal wel gebrek aan mesa/intel-drivers zijn, de staan er (volgens mij) op
betwijfel of systeem de werkdag gaat overleven, denk dat toch niet zon arch-man ben
arch is mij toch te veel gefrot - voelt sneller aan dan basis ubuntu, maar mis beetje gebruiksvriendelijkheid. kan dan net zo goed gentoo installeren.
nogal wat tegenstrijdigheden in de wiki/instructies gevonden

[ Voor 22% gewijzigd door himlims_ op 22-06-2015 13:21 ]
Verwijderd
lolBrent schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:43:
[...]
Wie kijkt er in hemelsnaam naar z'n wallpaper? Ik zie hem zelden
Manjaro Pantheon ook al eens geprobeerd? Manjaro met de looks van Elementary OS.Arcane Apex schreef op maandag 22 juni 2015 @ 03:11:
Manjaro Linux gecustomized met enkel thema's, iconen en achtergrond die standaard met Manjaro 0.8.13 meegeleverd worden. De desktop environment is XFCE.
De opacity van de balken staat op 50%.
Daarnaast wil ik nog even zeggen hoe tof ik Manjaro vind en dat ik vermoed dat het de Ubuntu-killer gaat worden en dat het zelfs met Windows en iOS kan concurreren.
Een aantal sterke pluspunten van Manjaro:
1. Rolling updates van het systeem en de geinstalleerde software (dus het OS 1x installeren en dan nooit meer. Alles altijd up-to-date.)
2. Toegang tot alle software ooit gemaakt voor linux via de UAR repository van Arch Linux
3. Het Manjaro-team wacht en checkt software eerst voordat het als update aangeboden wordt, zodat je systeem niet breekt bij updates.
4. Manjaro is gebaseerd op Arch Linux, dus het systeem zelf is superslank en daardoor erg snel
5. Zelfs Steam werkt erop, ondanks dat het geen Debian-gebaseerde distro is.
6. De command line heb ik in deze distro niet hoeven aanraken, zo gestroomlijnd en gebruiksvriendelijk is het.
7. Omdat Manjaro op Arch Linux gebaseerd is, is de basis van Manjaro meer solide dan de basis van Linux Mint. Want als Ubuntu failliet gaat, dan heeft het Mint team een probleem. Arch Linux kan niet failliet gaan, omdat het een community project is met enkel de GNU/Linux barebone essential components om het zo maar te zeggen. En Manjaro zelf is ook een community project. Ook bestaat XFCE al 19 jaar en is het geen desktop environment die ontwikkeld is door het team van de distro zelf. Dus ook dat maakt de overlevingskans van Manjaro op de lange termijn beter dan bijvoorbeeld Mint.
Tot zover de beste Linux distributie die ik ooit heb gebruikt. In korte tijd is het nu ook de 7e meest gebruikte distributie geworden en ze zullen naar mijn verwachting ook nummer 1 worden zo snel als het nu gaat.
[afbeelding]
is everything cool?
Nee nog niet, maar ik vind het wel een interessant project, want ze combineren dan een goed OS met goed design.FREAKJAM schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:30:
Manjaro Pantheon ook al eens geprobeerd? Manjaro met de looks van Elementary OS.
Ik lees echter net dat het nog in de ontwikkelingsfase zit en dat het nog niet helemaal stabiel is. Daarnaast hebben ze geprobeerd een onderdeel van Ubuntu te porten naar Manjaro.
Dat zijn voor mij echter wel 2 redenen om het bij XFCE te houden dat al 19 jaar doorontwikkeld is en niet gebonden is aan Ubuntu dat eventueel failliet kan gaan.
Het mooie aan Manjaro is namelijk dat het een potentieel heeft voor de hele lange termijn, wanneer men dan zaken vanuit Ubuntu gaat porten naar Manjaro, dan injecteren ze als het ware code die gebaseerd is op een distro waarvan het moederbedrijf eventueel failliet kan gaan.
Daarnaast is het mogelijk om de look van Elementary OS te benaderen door XFCE te customizen mbv de ingebouwde intellingen. Ik heb mijn desktop al vrij strak en simpel kunnen krijgen en kan het waarschijnlijk nog wel een stukje afslanken om het maximale eruit te persen qua simpliciteit.
Maar ik vind het zeker wel een goed idee om Manjaro to combineren met het design van Elementary OS. Als ze dat hadden gedaan binnen XFCE, dan was dat het ultieme OS geweest voor mij.
Ik vind wat er nu binnen het Linux distro-landschap aan het gebeuren is heel interessant. Ook SolydX biedt bijna alle voordelen die Manjaro ook biedt, maar dan gebaseerd op Debian.
In mijn ogen hebben Manjaro en SolydX beide een groot potentieel. Manjaro heeft naar mijn mening dan net een beetje meer voordelen.
Maar goed, we zullen allemaal gaan zien hoe het uit gaat pakken.

Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.
Nou, eigenlijk niks. Ik vergelijk distro's even met kerstbomen. Het liefst heb ik een kale kerstboom die ik naar eigen smaak aankleed en versier. Mocht je een versierde kerstboom willen hebben waar alles al voor je is gedaan, alles top werkt, etc., is Manjaro gewoon een geweldige distro.Borromini schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:37:
Wat is er dan mis met Manjaro? Dat bouwt namelijk voort op Arch.
Is een kwestie van persoonlijke smaak.
Mijn wallpaper? Wat is een wallpaper?Hero of Time schreef op zondag 28 juni 2015 @ 23:44:
Mooie screenshot, maar we zien je desktop nog steeds niet. Een browservenster is nou niet echt interessant, als het meer de bedoeling is om je wallpaper te laten zien (zolang die binnen policy valt) en eventuele applets of panels op je desktop.
Sorry, zonder grappen deze keer: ik heb een terminal emulator als wallpaper. Draait fullscreen als achterste applicatie. Je ziet ook tmux, en dat wordt gedraait binnen die terminal applicatie.
Ik heb dus niet echt een wallpaper.
Dan had je dat moeten melden. Er staat in de TS tenslotte wat je zo ongeveer moet melden. 1 van die dingen is eventuele programma's die je hebt draaien. Tmux is dan wel zo handig om te noemen.Amanush schreef op zondag 28 juni 2015 @ 23:47:
[...]
Mijn wallpaper? Wat is een wallpaper?
Sorry, zonder grappen deze keer: ik heb een terminal emulator als wallpaper. Draait fullscreen als achterste applicatie. Je ziet ook tmux, en dat wordt gedraait binnen die terminal applicatie.
Ik heb dus niet echt een wallpaper.
Tmux zie je overigens duidelijk op mijn screenshot staan.Hero of Time schreef op zondag 28 juni 2015 @ 23:50:
[...]
Dan had je dat moeten melden. Er staat in de TS tenslotte wat je zo ongeveer moet melden. 1 van die dingen is eventuele programma's die je hebt draaien. Tmux is dan wel zo handig om te noemen.
Je enthousiasme is aandoenlijk, maar je vergeet voor het gemak even dat Mint, mocht Canonical failliet gaan, bijna naadloos kan overstappen naar Debian.Arcane Apex schreef op maandag 22 juni 2015 @ 03:11:
En laten we eerlijk zijn - Debian en Ubuntu zijn stukken stabieler dan Arch. Ik heb jaren Arch gedraaid, en niet iedereen is bereid die prijs te betalen voor bleeding edge
Mijn server heeft nog nooit zo stabiel gedraaid sinds er Debian op draait. Arch was wel elke paar weken iets manueel fiksen.
Debian met Pacman/PKGBUILDs zou voor mij de ideale distro zijn.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Je hebt helemaal gelijk. Arch, en met name het AUR-gedeelte is een instabiele rotzooi.Borromini schreef op maandag 29 juni 2015 @ 00:09:
[...]
Je enthousiasme is aandoenlijk, maar je vergeet voor het gemak even dat Mint, mocht Canonical failliet gaan, bijna naadloos kan overstappen naar Debian.
En laten we eerlijk zijn - Debian en Ubuntu zijn stukken stabieler dan Arch. Ik heb jaren Arch gedraaid, en niet iedereen is bereid die prijs te betalen voor bleeding edge.
Mijn server heeft nog nooit zo stabiel gedraaid sinds er Debian op draait. Arch was wel elke paar weken iets manueel fiksen.
Debian met Pacman/PKGBUILDs zou voor mij de ideale distro zijn.
Maar; ik vind toch de packagemanagers (ik spreek nu over pacman en het niet-officiele yaourt) een stuk fijn er dan apt-get in Debian-based distro's. Daarnaast bevat de AUR heeeel veel software en is het modden in Arch-based distro's hemels.
Debian-based distro met een extra package manager die AUR-compatible is, is het enige wat mij kan laten overstappen.
Toch benieuwd, wat is er dan "fijner" aan die packagemanagers ?Amanush schreef op maandag 29 juni 2015 @ 00:20:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Arch, en met name het AUR-gedeelte is een instabiele rotzooi.
Maar; ik vind toch de packagemanagers (ik spreek nu over pacman en het niet-officiele yaourt) een stuk fijn er dan apt-get in Debian-based distro's. Daarnaast bevat de AUR heeeel veel software en is het modden in Arch-based distro's hemels.
Debian-based distro met een extra package manager die AUR-compatible is, is het enige wat mij kan laten overstappen.
apt-get, rpm , yast etc. ze hebben toch uiteindelijk allemaal hetzelfde doel en ook bijna dezelfde functionaliteit?
FTFY. apt is maar een wrapper om dpkg heen, net zoals Yum en Yast dat zijn voor rpm.GeeMoney schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:11:
[...]
Toch benieuwd, wat is er dan "fijner" aan die packagemanagers ?
apt-get dpkg, rpm , yast etc. ze hebben toch uiteindelijk allemaal hetzelfde doel en ook bijna dezelfde functionaliteit?
Dit is overigens ook niet de plek om dit te bespreken. Dat kan beter in Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7.
~
Zet bij het posten van je sceenshot ook een linkje naar het origineel van de achtergrond (zonder icoontjes dus)~