Klopt, dit is de full size versiePetervanakelyen schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:51:
[...]
Hé, is die wallpaper niet van Battlestar Galactica ?
Kan je die eens posten ?
En wanneer komt Jaunty 9.04 eigenlijk uit ?
Recentste stable is nog steeds 8.10, toch ?

[ Voor 3% gewijzigd door pkwarts op 04-05-2009 12:48 ]
wat zijn die al die temp meterstjes?
maleadt schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:36:
Leeg:
[afbeelding]
Vol:
[afbeelding]
Details:
•
• GTK thema: New Wave (jammer genoeg niet de volgende default, maar zal wel bij de beschikbare themes staan)
• Icon thema: default
• Window manager: metacity, bij gebrek aan R700 driver
Jaunty draait wel goed, wordt een leuke versie van UbuntuBuiten pulseaudio (wat altijd wel enigszins kapot is tijdens de ontwikkelingsfase) heb ik nog maar weinig problemen ondervonden.
MBA 13' | EEE pad Transformer | Sony NEX - C3
@pkwarts:
welk dock is dat?
@JohanValentijn:
GNOME's sensors-applet, eerste 4 temps zijn ACPI read-outs van de 4 cores in m'n CPU, en de laatste 4 zijn de temperaturen van m'n harde schijven, via hddtmep uitgelezen.
Misschien niet zo netjes, maar ik ben geen Conky fan meer: neemt te veel tijd om te configureren, en hoe vaak staar je ook echt naar je bureaublad? Liever in een Panel dan, veel eenvoudiger in de gaten te houden
welk dock is dat?
@JohanValentijn:
GNOME's sensors-applet, eerste 4 temps zijn ACPI read-outs van de 4 cores in m'n CPU, en de laatste 4 zijn de temperaturen van m'n harde schijven, via hddtmep uitgelezen.
Misschien niet zo netjes, maar ik ben geen Conky fan meer: neemt te veel tijd om te configureren, en hoe vaak staar je ook echt naar je bureaublad? Liever in een Panel dan, veel eenvoudiger in de gaten te houden
Verwijderd
Dat lijkt me Avant Window Navigator. Bij de meeste distro's wel in de repo te vinden.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 22:35 ]
Wat hij zegtVerwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:34:
[...]
Dat lijkt me Avant Window Navigator. Bij de meeste distro's wel in de repo te vinden.
Tijd om dit draadje weer eens omhoog te schoppen.
Een plaatje zonder open programma's.

En een plaatje met.

Wat we zien is Opensuse 11.1 i.c.m. KDE 4.2.2 Het theme voor KDE is Naked (is lekker minimalistisch en stoort niet), afgezien van de balk bovenaan die uit een andere theme komt, de naam daarvan ontgaat me even maar het zou Aya kunnen zijn.
De achtergrond is een plaatje van een zonsondergang op Mars. Een link heb ik even niet maar even googelen zou genoeg moeten zijn.
Oh, dat weerding is Yawp (Yet Another Weather Plasmoid). De CPU en netwerk plasmoids worden met KDE meegeleverd.
EDIT: *kijkt naar boven*
aaah, dat seemless is nog net even netter dan naked, dat maar eens proberen voor de plasmoids.
Een plaatje zonder open programma's.

En een plaatje met.

Wat we zien is Opensuse 11.1 i.c.m. KDE 4.2.2 Het theme voor KDE is Naked (is lekker minimalistisch en stoort niet), afgezien van de balk bovenaan die uit een andere theme komt, de naam daarvan ontgaat me even maar het zou Aya kunnen zijn.
De achtergrond is een plaatje van een zonsondergang op Mars. Een link heb ik even niet maar even googelen zou genoeg moeten zijn.
Oh, dat weerding is Yawp (Yet Another Weather Plasmoid). De CPU en netwerk plasmoids worden met KDE meegeleverd.
EDIT: *kijkt naar boven*
aaah, dat seemless is nog net even netter dan naked, dat maar eens proberen voor de plasmoids.
[ Voor 5% gewijzigd door Ook al Bezet op 10-04-2009 17:01 ]
Ik zal een verder schoppen :
Hier valt te zien :
Arch linux && Openbox , conky en pypanel
En verstopt , irssi ncmpcpcc, vimperator
http://omploader.org/vMWliaw
Hier valt te zien :
Keep it simple stupid
Welk GTK theme gebruik je?jelly schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 10:11:
Ik zal een verder schoppen :
Hier valt te zien :
ja ncmpcpp , maarja ik laat hem automatisch starten dus hoefde maar een keer de naam te onthoudenVerwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 11:54:
Bedoel je niet gewoon ncmpcpp?
Anyway:
[afbeelding]
WM: Musca
Browser: Firefox (vimperator)
Term: urxvtc
Verder: ncmpcpp, conky & stalonetray
Musca zit er wel leuk , ik zit zelf er ook aan te denken om naar een tiling wm te switchen (awesome of xmonad)
Gtk theme is volgens mij Clearlooks , de border is arch.blue (openbox theme)
Keep it simple stupid
Sinds gisteren Mandriva 2009.1 RC2 eindelijk weer een beetje zoals ik wil. RC1 gaf allerlei vage troubles (veel cpu gebruik) met ifplugd en phy0 dus een schone installatie was even hard nodig.
Nogal kaal at the moment, maar dat veranderd binnenkort nog wel.

KDE4.2.2, Compiz, Conky
Conky is een aangepaste versie van een .conkyrc die ik ergens tegenkwam. Hier een linkje naar mijn aangepaste versie [Linky], inclusief "Feh-fix" om Conky fatsoenlijk onder KDE4 te laten werken.
Achtergrond zat standaard bij Mandriva 2009.1.
Nogal kaal at the moment, maar dat veranderd binnenkort nog wel.

KDE4.2.2, Compiz, Conky
Conky is een aangepaste versie van een .conkyrc die ik ergens tegenkwam. Hier een linkje naar mijn aangepaste versie [Linky], inclusief "Feh-fix" om Conky fatsoenlijk onder KDE4 te laten werken.
Achtergrond zat standaard bij Mandriva 2009.1.
[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 12-04-2009 14:50 ]
Pentaxiaan
Verwijderd
Ik kom zelf van awesome en deed musca eventjes om te kijken voor de gein... Ik ben er niet meer vanaf gekomen eigenlijkjelly schreef op zondag 12 april 2009 @ 14:35:
[...]
Musca zit er wel leuk , ik zit zelf er ook aan te denken om naar een tiling wm te switchen (awesome of xmonad)
Recent ook maar weer eens linux geinstalleerd (op mn mac), was toch wel onder de indruk van ubuntu (9.0.4), alleen de ati drivers vielen me tegen (maar de oss versie werkt prima met compiz ed dus dan gebruik ik die maar)
gnome met dust gtk theme, enigzins aangepaste firefox
gnome met dust gtk theme, enigzins aangepaste firefox

"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd

Fresh install van Kubuntu 9.04
Weet iemand trouwens hoe je system-wide de fonts een beetje groter kun krijgen? Force DPI en --dpi 110 bijvoorbeeld werken niet, dus zit ik overal met font-sizes te prullen. 'k draai op 1600x1200.
- Plaatje = stuk -
Ubuntu 8.10 op me netbookje (Samsung NC10)
Verder staat open: Rhythmbox, Emesene en Firefox.
Wallpaper staat op Interfacelift
Ubuntu 8.10 op me netbookje (Samsung NC10)
Verder staat open: Rhythmbox, Emesene en Firefox.
Wallpaper staat op Interfacelift
[ Voor 22% gewijzigd door Vinze op 29-04-2009 08:14 ]
'System settings - appereance -> Fonts' al geprobeerd ?Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:38:
[afbeelding]
Fresh install van Kubuntu 9.04
Weet iemand trouwens hoe je system-wide de fonts een beetje groter kun krijgen? Force DPI en --dpi 110 bijvoorbeeld werken niet, dus zit ik overal met font-sizes te prullen. 'k draai op 1600x1200.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Verwijderd
Yup ^^WernerL schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:16:
[...]
'System settings - appereance -> Fonts' al geprobeerd ?
Dat heb ik al gedaan. De KDE fonts zijn nu wel goed, maar die van Firefox blijven toch nog te klein om prettig te werken zonder CTRL+ te gebruiken. Heb ze daar ook op 16 staan, maar fonts op sites zoals tweakers.net blijven klein.
Heb je in Firefox in het Content Tab --> Advanced uitgevinkt dat een site z'n eigen fonts mag pushen boven die van jou?Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 00:42:
[...]
Yup ^^
Dat heb ik al gedaan. De KDE fonts zijn nu wel goed, maar die van Firefox blijven toch nog te klein om prettig te werken zonder CTRL+ te gebruiken. Heb ze daar ook op 16 staan, maar fonts op sites zoals tweakers.net blijven klein.
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Nou ook weer eens mijn desktop (erg lang geleden)
Let voor al op de vol gepropte menubar
(need more space !!)

Ubuntu 9.04
Conky
Standaard bureaublad achtergrond
en verder niets speciaals
O jah, server kernel om PAE te kunnen gebruiken en mijn 4 Gig te benutten. Als de final de 26ste uitkomt heb ik hopelijk ook net een nieuwe laptop en dan ga ik voor de 64 bits versie
Let voor al op de vol gepropte menubar

Ubuntu 9.04
Conky
Standaard bureaublad achtergrond
en verder niets speciaals
O jah, server kernel om PAE te kunnen gebruiken en mijn 4 Gig te benutten. Als de final de 26ste uitkomt heb ik hopelijk ook net een nieuwe laptop en dan ga ik voor de 64 bits versie
[ Voor 24% gewijzigd door Pim. op 24-04-2009 10:16 ]
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
@Pim.
Wijst je Conky config nu 2 keer naar dezelfde schijf? /home en / ?
En PAE kan je toch aanzetten in de kernel? Dan hoef je niet specifiek een server installatie te doen natuurlijk
En PAE kan je toch aanzetten in de kernel? Dan hoef je niet specifiek een server installatie te doen natuurlijk
[ Voor 22% gewijzigd door Theimon op 24-04-2009 10:58 ]
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Makkelijkst is om de server-kernel te apt-getten (vanuit een gewone Ubuntu install).Theimon schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:58:
@Pim.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Conky: yup (zat in de config die ik vond)Theimon schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:58:
@Pim.
En zoals hierboven al gezegd wordt ga ik geen kernel compilen (elke update) als dat niet nodig is. De tijd van in kernels prutsen "voor de lol" is bij mij wel voorbij hoor
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Pim, ter info (het is je zelf ongetwijfeld ook al opgevallen): Conky geeft alleen partitiegroottes weer (en de ingenomen ruimte, in GiB/MiB/... of als percentage). Aangezien je ~ en / op dezelfde partitie staan, geeft Conky dezelfde gegevens weer - dus je kan jezelf een lijntje in je config besparenTheimon schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:58:
@Pim.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ook jij gaat er nu vanuit dat ik daadwerkelijk veel naar Conky kijkBorromini schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 07:54:
[...]
Pim, ter info (het is je zelf ongetwijfeld ook al opgevallen): Conky geeft alleen partitiegroottes weer (en de ingenomen ruimte, in GiB/MiB/... of als percentage). Aangezien je ~ en / op dezelfde partitie staan, geeft Conky dezelfde gegevens weer - dus je kan jezelf een lijntje in je config besparen.
Om eerlijk te zijn heb ik de sensors bovenin om daadwerkelijk te zien wat er gebeurt en is Conky puur voor de aankleding
Ook maar even mn desktop showen 
Vorige week ge-upgrade naar Jaunty, direct maar even wat geklooid met het uiterlijk.
Leeg:

Vol:

Wallpaper: klik
Theme: Dust
PS: nee plaatjes zijn niet uitgerekt, heb alleen geen widescreen
Vorige week ge-upgrade naar Jaunty, direct maar even wat geklooid met het uiterlijk.
Leeg:

Vol:

Wallpaper: klik
Theme: Dust
PS: nee plaatjes zijn niet uitgerekt, heb alleen geen widescreen
[ Voor 7% gewijzigd door stereohead op 26-04-2009 20:27 ]
Netjes hoor
.Ik draai nog 8.04 op m'n desktop. Is de switch de moeite waard denk je?
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Ik zou het alleen al doen omwille van de snelheidswinst bij het booten. Ik merkte toch echt wel duidelijk een stevige verbetering.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Ziet je netjes uit, dat theme waar heb je die vandaan en die icons?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Zit bij Ubuntu 9.04 inbegrepen. Het was geloof ik ook het standaard-thema in de beta's. Maar net als vorige keer wordt het op het laatste moment teruggedraaid naar dat eeuwenoude theme van Ubuntu.Joopieboy schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:51:
Ziet je netjes uit, dat theme waar heb je die vandaan en die icons?
Het zit er wel bij? Anders download ik wel even 9.04.
stereohead, er is ook een dust theme voor Firefox, die maakt de look net wat meer consistent. Hier te downloaden:
https://wiki.ubuntu.com/Artwork/Incoming/DustTheme
https://wiki.ubuntu.com/Artwork/Incoming/DustTheme
Ik ging ervan uit dat je conky gebruikt vanwege z'n informatieve waardePim. schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:51:
[...]
Ook jij gaat er nu vanuit dat ik daadwerkelijk veel naar Conky kijk
Om eerlijk te zijn heb ik de sensors bovenin om daadwerkelijk te zien wat er gebeurt en is Conky puur voor de aankleding
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Als aankleding is iets als Screenlets een stuk aantrekkelijker
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Wat prefereren jullie eigenlijk? AWN of Cairo? Ik die eerste. Cairo is bij mij altijd zo shabby half af, en half frans met allemaal engelse typfouten
.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Hoe krijg je die Conky op je bureaublad?
Als ik ALT+F2 doe en dan conky opstart, wordt hij geopend in een venster met border.
Wat doe ik fout?
Edit: oké het is nog vroeg, na even verder gezocht te hebben kwam ik dit tegen:
own_window yes & own_window_type desktop
Vanmiddag ff proberen..!
Als ik ALT+F2 doe en dan conky opstart, wordt hij geopend in een venster met border.
Wat doe ik fout?
Vanmiddag ff proberen..!
[ Voor 35% gewijzigd door Vinze op 29-04-2009 08:38 ]
Verwijderd
AWN!MsG schreef op woensdag 29 april 2009 @ 02:51:
Wat prefereren jullie eigenlijk? AWN of Cairo? Ik die eerste. Cairo is bij mij altijd zo shabby half af, en half frans met allemaal engelse typfouten.
Ik heb ook Gnome-Do Docky geprobeerd, dat werkt op zich ook. Qua usability is AWN echter nog steeds de beste.
Ik raad je aan om even een .conkyrc te maken in je home folder en dan even een mooie config van internet te jatten, zodat er veel variabelen staan. En dan een beetje aanpassen, dan heb je vrij snel door hoe het werkt.Vinze schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:11:
Hoe krijg je die Conky op je bureaublad?
Wat doe ik fout?
Vanmiddag ff proberen..!
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Vinze , google even naar ubuntu forums conky thread en jat daar wat configs en speel er eens mee. Ook is het wel handig om de conky api door te lezen er zijn aardig wat commando' s en leuke functies.MsG schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:12:
[...]
Ik raad je aan om even een .conkyrc te maken in je home folder en dan even een mooie config van internet te jatten, zodat er veel variabelen staan. En dan een beetje aanpassen, dan heb je vrij snel door hoe het werkt.
Keep it simple stupid
Voor het installeren van PAE kan je trouwens hier terecht. Erg simpel via apt-get dus.
Mijn Ubuntu desktop met Conky script. Wallpaper heb ik van InterfaceLIFT.
(click voor groot)
Verder draait er op de achtergrond GNOME Do voor het launchen van apps (super + spatie).
Moet alleen nog even wat doen aan mijn twee cores qua Conky.

(click voor groot)
Verder draait er op de achtergrond GNOME Do voor het launchen van apps (super + spatie).
[ Voor 26% gewijzigd door Graham op 30-04-2009 16:41 . Reden: link naar wallpaper ]
Verwijderd
Ziet er strak uit Graham! Erg gave wallpaper.Graham schreef op donderdag 30 april 2009 @ 01:46:
[...]
En Gnome Do vind ik persoonlijk een stuk handiger dan een dock.
Mijn desktop heb ik al gepost in de HK (inclusief linkjes naar wallpaper e.d.), maar bij deze hier ook het screenshotje:
(afbeelding verwijderd)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2021 23:39 ]
Verwijderd

De gegevens voor de geinteresseerden:
Ubuntu 9.04 64-bit desktop
Theme: Custom (controls : dust, window border: dust, icons: human, default pointer)
Wallpaper: http://interfacelift.com/...implertimes_1680x1050.jpg
Rechts => conky script, zelf ineen gestoken
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 18:06 ]
Erg netjes! Dat script, zou je dat willen delen?Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:06:
[afbeelding]
De gegevens voor de geinteresseerden:
Ubuntu 9.04 64-bit desktop
Theme: Custom (controls : dust, window border: dust, icons: human, default pointer)
Wallpaper: http://interfacelift.com/...implertimes_1680x1050.jpg
Rechts => conky script, zelf ineen gestoken!
Verwijderd
Ja hoorJoopieboy schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 19:10:
[...]
Erg netjes! Dat script, zou je dat willen delen?
Ik heb het niet echt zelf geschreven hoor, zo deeltjes van andere mensen gebruikt die ik mooi vond
Dit is de werkwijze om conky te installeren en aan te passen naar wens:
1)Install Conky in Ubuntu
sudo apt-get install conky
This will complete the installation
2)Configuring Conky
Make a configuration file in your home directory (Ex:-/home/ubuntuadmin)
vi /home/ubuntuadmin/.conkyrc
Dan heb je een hidden file in je home folder. Ik heb dan een launcher gemaakt (code: gedit /home/USERNAME/.conkyrc) zodat je niet altijd in de terminal hoeft te zijn om de hidden file te openen.
Dan plak je in dat bestand de code: (in dit geval van mijn screenshot)
background yes
use_xft yes
xftfont HandelGotD:size=9
xftalpha 0.5
update_interval 4.0
total_run_times 0
own_window yes
own_window_type normal
own_window_transparent yes
own_window_hints undecorated,below,sticky,skip_taskbar,skip_pager
double_buffer yes
minimum_size 200 5
maximum_width 230
draw_shades no
draw_outline no
draw_borders no
draw_graph_borders no
default_color grey
default_shade_color red
default_outline_color green
alignment top_right
gap_x 12
gap_y 48
no_buffers yes
uppercase no
cpu_avg_samples 2
override_utf8_locale no
TEXT
DATE ${hr 2}
${alignc 17}${font Arial Black:size=16}${time %H:%M}${font}
${alignc}${time %A %d %B %Y}
${alignc}Uptime: ${uptime}
SYSTEM ${hr 2}
Hostname $alignr $nodename
File System: $alignr${fs_type}
$sysname $kernel on $machine
CPU Core1:${alignr} ${cpu cpu1}%
${cpubar cpu1}
CPU Core2:${alignr} ${cpu cpu2}%
${cpubar cpu2}
Memory Use
$alignc $mem / $memmax $alignr $memperc%
$membar
Home Partition
$alignc ${fs_used /home} / ${fs_size /home} $alignr ${fs_free_perc /home}%
${fs_bar /home}
PROCESSES ${hr 2}
$processes processes ($running_processes running)
NAME $alignr PID CPU
${top name 1} $alignr ${top pid 1} ${top cpu 1}
${top name 2} $alignr ${top pid 2} ${top cpu 2}
${top name 3} $alignr ${top pid 3} ${top cpu 3}
${top name 4} $alignr ${top pid 4} ${top cpu 4}
${top name 5} $alignr ${top pid 5} ${top cpu 5}
${top name 6} $alignr ${top pid 6} ${top cpu 6}
${top name 7} $alignr ${top pid 7} ${top cpu 7}
${top name 8} $alignr ${top pid 8} ${top cpu 8}
Veel succes ermee:)
Top dankjewel, super!
In nautilus doet de toetscombinatie [Ctrl+H] het anders goed om hidden files zichtbaar te maken.Dan heb je een hidden file in je home folder. Ik heb dan een launcher gemaakt (code: gedit /home/USERNAME/.conkyrc) zodat je niet altijd in de terminal hoeft te zijn om de hidden file te openen.
Verwijderd

Kuki Linux op m'n Acer Aspire One A110LKuki 3.0 Pre Release 1.7 is out and can be downloaded from our download page. This version is based on the recently released Ubuntu 9.04 so it has the most recent versions of applications. Kuki 3.0 Pre Release 1.7 ships with a new custom kernel and the latest XFCE 4.6.0 desktop.
Was de "PrtScr knop" van de Acer stuk ?Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:02:
[afbeelding]
[...]Kuki Linux op m'n Acer Aspire One A110L

Pentaxiaan
Nice
Laat me raden:
- Ubuntu 9.04
- AWN Dock
- OS X achtig theme
Wat zijn de exacte specificaties + linkjes ?
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
- JaPetervanakelyen schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:08:
[...]
Nice
Laat me raden:
- Ubuntu 9.04
- AWN Dock
- OS X achtig theme
Wat zijn de exacte specificaties + linkjes ?
- Ja
- Nee, Dust theme. Zit standaard bij 9.04. Heb bovendien met Gnome Color Chooser de kleuren aangepast. Heb hier dus geen linkje van. Icon set is verder Meliae (gnome-look.org).
Laatste twee dagen bezig geweest met het reviven van een oude laptop. Best geinig wel, om op relatief oude hardware (P3, met slechts 256mb ram) iets leuk draaiende te krijgen. Het resultaat is ideaal voor kleine taken (mail checken, samenvatting typen, ...), al moet ik niet veel meer dan 2 dingen tegelijk draaien
Ik was vooral verbaasd hoeveel vlotter Arch werkt dan een minimale Debian... Nuja, screenshots!
Leeg:

Vol:

U ziet:
• ArchLinux i686
• xfce4 (met Gentle theme voor xfwm4 en gtk2)
• Tango icon set
• Applicaties zichtbaar op tweede screenshot: Thunar filemanager, Whaaw media player, Geeqie image viewer (gqview fork)
• Een wallpaper van op deviantart
Leeg:

Vol:

U ziet:
• ArchLinux i686
• xfce4 (met Gentle theme voor xfwm4 en gtk2)
• Tango icon set
• Applicaties zichtbaar op tweede screenshot: Thunar filemanager, Whaaw media player, Geeqie image viewer (gqview fork)
• Een wallpaper van op deviantart
Verwijderd
Mijn Ubuntu Desktopje
Leeg:

Vol:

Wat u ziet:
Theme: Human met aangepast kleur van de panels - Verder niks speciaal
Sidebar: Conky (Als iemand het script wilt, wil ik het best wel sharen)
Volle desktop applicaties:
Eclipse
Quanta +
Firefox
Binnekort nog een AWN-Dock en aangepaste theme
Leeg:

Vol:

Wat u ziet:
Theme: Human met aangepast kleur van de panels - Verder niks speciaal
Sidebar: Conky (Als iemand het script wilt, wil ik het best wel sharen)
Volle desktop applicaties:
Eclipse
Quanta +
Firefox
Binnekort nog een AWN-Dock en aangepaste theme

Verwijderd
Ik heb zelf zowel awn als gnome-do draaien (gnome-do is zo relaxt, kan echt niet meer zonder). Ik heb gnome-do docky nog nooit echt geprobeerd eigenlijk. Aan de andere kant heb ik ook geen reden om over te stappen. AWN doet het prima hier.
Voordelen Gnome-do 'docky' voor mij:Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:10:
Ik heb zelf zowel awn als gnome-do draaien (gnome-do is zo relaxt, kan echt niet meer zonder). Ik heb gnome-do docky nog nooit echt geprobeerd eigenlijk. Aan de andere kant heb ik ook geen reden om over te stappen. AWN doet het prima hier.
- Goede auto-hide feature. AWN laat het nog wel eens afweten door in de voorgrond te blijven om een duistere reden.
- Groeperen van vensters gaat heel fijn. (meerdere terminals gaan onder 1 dock item)
- Soepele scaling van de dock items als je er met de muis over 'hovert'.
- Geheugengebruik. Ik had met AWN regelmatig een stuk of 6 python processen die 10% van mijn 4GB werkgeheugen opslokten...
- De standaard Gnome-do functionaliteiten.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Verwijderd
Hmm dan blijven er voor mij weinig voordelen over 
Ik gebruik het zelden. Programma's opstarten doe ik met gnom-do en vensters switchen met de expose functie van compiz.
gertvdijk schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:48:
[...]
Voordelen Gnome-do 'docky' voor mij:
- Goede auto-hide feature. AWN laat het nog wel eens afweten door in de voorgrond te blijven om een duistere reden.
- Groeperen van vensters gaat heel fijn. (meerdere terminals gaan onder 1 dock item)
- Soepele scaling van de dock items als je er met de muis over 'hovert'.
- Geheugengebruik. Ik had met AWN regelmatig een stuk of 6 python processen die 10% van mijn 4GB werkgeheugen opslokten...
- De standaard Gnome-do functionaliteiten.
- Autohide gebruik ik nooit. AWN hovert bij mij overal overheen, ik kan er ook niet tegen als hij wel zou hiden.
- Groeperen heb ik ook een hekel aan. Zoveel heb ik nooit open staan op 1 workspace (dan switch ik even), dus groeperen ervaar ik als lastig.
- Scaling gebruikte ik eveneens niet. Vindt de squish animatie veel koeler
- Nog nooit echt last van gehad
- Die heb ik ook met gnome-do
Verwijderd
Je zou ook docky in hiding kunnen gebruiken. Dan heb je zo op het oog niets draaien, maar als je Super+Space intikt komt het gnome-do venster aan de onderkant van je scherm tevoorschijn.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 00:21:
Ik vraag me nu eigenlijk af waarom ik AWN überhaupt heb draaienIk gebruik het zelden. Programma's opstarten doe ik met gnom-do en vensters switchen met de expose functie van compiz.
Ik heb in docky zojuist m'n nieuwe dock gevonden. AWN vond ik altijd te buggy voor woorden. Docky voelt een stuk volwassener aan.
@mLavaert:
- Waar heb je die wallpaper vandaan, ziet er mooi uit.
- Het Conky Script wil ik wel graag zien!
Voor de rest, erg mooi gedaan!
op een Acer One A110
wat zie je:
conky is zodanig geconfigureerd dat hij kijkt welk internetverbinding hij heeft
vandaar ook de 3 afbeeldingen:
met LAN verbinding

met Wirelessverbinding

zonder verbinding

In de conkylayout is alles op elkaar gepropt, om toch maar zoveel mogelijk informatie te krijgen op me klein schermpje (netbook)
wel jammer dat als je if en else gebruikt in je conky dat er plots zo weinig informatie er rond is, bv, waar controleer je of een device verbinding heeft.. heb het op het net maar beetje bij beetje gevonden.
de conky file: link
wat zie je:
- ubuntu 9.4 jaunty
- conky 1.6.1
conky is zodanig geconfigureerd dat hij kijkt welk internetverbinding hij heeft
vandaar ook de 3 afbeeldingen:
met LAN verbinding

met Wirelessverbinding

zonder verbinding

In de conkylayout is alles op elkaar gepropt, om toch maar zoveel mogelijk informatie te krijgen op me klein schermpje (netbook)
wel jammer dat als je if en else gebruikt in je conky dat er plots zo weinig informatie er rond is, bv, waar controleer je of een device verbinding heeft.. heb het op het net maar beetje bij beetje gevonden.
de conky file: link
Verwijderd
[quote]Dutch schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 07:19:
@mLavaert:
[/quote
Conky code:
#Script voor conky van tweakers
background yes
use_xft yes
xftalpha 0.5
update_interval 4.0
total_run_times 0
own_window yes
own_window_type normal
double_buffer yes
minimum_size 200 5
maximum_width 230
draw_shades no
draw_outline no
draw_borders no
draw_graph_borders no
default_color grey
default_shade_color red
alignment top_right
gap_x 12
gap_y 48
no_buffers yes
uppercase no
cpu_avg_samples 2
override_utf8_locale no
TEXT
DATE ${hr 2}
SYSTEM ${hr 2}
CPU ${hr 2}
Core 1:${alignr} ${cpu cpu1}%
${cpubar cpu1}
Core 2:${alignr} ${cpu cpu2}%
${cpubar cpu2}
MEMORY ${hr 2}
Ram
$membar
Home Partition
$alignc ${fs_used /home} / ${fs_size /home} $alignr ${fs_free_perc
/home}%
${fs_bar /home}
PROCESSES ${hr 2}
NETWORK ${hr 2}
IP $alignr ${addr eth0}
Down $alignr ${downspeed eth0} kb/s
${downspeedgraph eth0}
Up $alignr ${upspeed eth0} kb/s
${upspeedgraph eth0}
De wallpaper komt van deviantart en stond in de populairste van de laatste 8 uur, dus die heb ik niet meer teruggevonden
@mLavaert:
[/quote
Conky code:
#Script voor conky van tweakers
background yes
use_xft yes
xftalpha 0.5
update_interval 4.0
total_run_times 0
own_window yes
own_window_type normal
double_buffer yes
minimum_size 200 5
maximum_width 230
draw_shades no
draw_outline no
draw_borders no
draw_graph_borders no
default_color grey
default_shade_color red
alignment top_right
gap_x 12
gap_y 48
no_buffers yes
uppercase no
cpu_avg_samples 2
override_utf8_locale no
TEXT
DATE ${hr 2}
SYSTEM ${hr 2}
CPU ${hr 2}
Core 1:${alignr} ${cpu cpu1}%
${cpubar cpu1}
Core 2:${alignr} ${cpu cpu2}%
${cpubar cpu2}
MEMORY ${hr 2}
Ram
$membar
Home Partition
$alignc ${fs_used /home} / ${fs_size /home} $alignr ${fs_free_perc
/home}%
${fs_bar /home}
PROCESSES ${hr 2}
NETWORK ${hr 2}
IP $alignr ${addr eth0}
Down $alignr ${downspeed eth0} kb/s
${downspeedgraph eth0}
Up $alignr ${upspeed eth0} kb/s
${upspeedgraph eth0}
De wallpaper komt van deviantart en stond in de populairste van de laatste 8 uur, dus die heb ik niet meer teruggevonden
Verwijderd

U ziet: Debian testing, Gnome 2.26, GVIM (vim ftw
/me maakt zich niet druk om het uiterlijk, ik gebruik dan ook geen compiz en andere onzin.
/me is een terminal lurker, maar zo ziet mijn desktop er dus uit.
"Keep it simple, stupid (but functional)" is dan voor mij ook het sleutelwoord voor een OS
/me gebruikt al 1,5 jaar geen KDE meer, vooral sinds de introductie van KDE 4.
/me is btw eindelijk helemaal over naar Linux, Windows lag al zeer lange tijd stof te happen op mijn hdd en sinds afgelopen weekend is dat dus verleden tijd
Edit: ik ben dus dualscreen usert zoals je kan zien. Ik gebruik hiervoor XRandR, welke zo veel tig keer beter werkt dan Xinerama
Edit2: meer VIM/VI userts btw hier op GoT? Gewoon ff benieuwd naar.
Edit3: meer gebruikers van Opera btw die merkten dat de laatste QT3 builds stuque zijn? Symptomen zijn een crapified menu en lelijke fonts. Alhoewel het niet op hun site staat, bieden ze ook al QT4 builds van 9.xx uit! Check dit: http://mirror.liteserver..../linux/964/final/en/i386/
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 21:16 ]
Iedere Linux beginner tutorial raadt aan om vi(m) te leren, aangezien dat zo ongeveer de enige editor is die op elk systeem te vinden is. Dus ik denk dat er meer vi(m) gebruikers zijn dan je denkt!Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:08:
Edit2: meer VIM/VI userts btw hier op GoT? Gewoon ff benieuwd naar.
Maar laten we van dit screenshot-topic geen "wie gebruikt er allemaal vim"-opsomtopic maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Bergen op 03-06-2009 22:06 ]
Thx! Ik ga deze zeker gebruiken en de wallpaper (of een andere leuke ;-) ) weet ik wel te vinden!
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:46:
[quote]Dutch schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 07:19:
@mLavaert:
[/quote
Conky code:
Knip
[ Voor 52% gewijzigd door Dutch op 04-06-2009 08:03 ]
Hier is mijn werkomgeving :
ArchLinux && Xmonad
Progjes:
-Xmobar
-htop , ncmpcpp , screen , irssi

Groot
http://omploader.org/vMXJxZA
Voor configuratie zie mijn github http://github.com/jelly/dotfiles/tree/master
ArchLinux && Xmonad
Progjes:
-Xmobar
Groot
Keep it simple stupid
Verwijderd
Nano hier, maar ik ben dan ook geen coder/scripter maar een gewone alledaagse Linux-user. Keuze voor nano is dat deze standaard geinstalleerd wordt met Gentoo en zo ook in de handleiding wordt vermeld.
Verder; heb je al eens de laatste versies van KDE4 geprobeerd? KDE4 anderhalf jaar geleden staat in zeer schril contrast met de laatste versie.
Verwijderd
Ook hier nano, vind ik gemakkelijker in gebruikVerwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:11:
[...]
Nano hier, maar ik ben dan ook geen coder/scripter maar een gewone alledaagse Linux-user. Keuze voor nano is dat deze standaard geinstalleerd wordt met Gentoo en zo ook in de handleiding wordt vermeld.
Verder; heb je al eens de laatste versies van KDE4 geprobeerd? KDE4 anderhalf jaar geleden staat in zeer schril contrast met de laatste versie.

* Icyzer moet nodig eens leren omgaan met images plaatsen
Ik heb de achtergrond van een andere tweakert
gallery: filenox
Het is kubuntu dat erop draait en comic widget
en de panel een beetje aangepast
Complete verse install gedaan van mijn laptopje. Ubuntu 9.04 64bit 
Vol:

Leeg:

U ziet:
Ubuntu 9.04 64bit
Mac4Lin
Gnome-Do in Docky-mode
Firefox 3.5 met MacOS skin
Enkele running apps waaronder Twitux, Skype, Pidgin (met OS-X skin dus).
Gnome Music Player Client (heerlijk stuk software
)
Vol:

Leeg:

U ziet:
Ubuntu 9.04 64bit
Mac4Lin
Gnome-Do in Docky-mode
Firefox 3.5 met MacOS skin
Enkele running apps waaronder Twitux, Skype, Pidgin (met OS-X skin dus).
Gnome Music Player Client (heerlijk stuk software
[ Voor 4% gewijzigd door WHiZZi op 02-07-2009 22:42 ]
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Kan je daarmee ook op codec (flac of mp3) selecteren? Ik heb voor sommige albums beide.WHiZZi schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:42:
Gnome Music Player Client (heerlijk stuk software)
Niet dat ik weet.. Ik heb alleen .ogg en .mp3 (voor in de auto
). Die staan er gewoon tussen maar ik kan ze niet apart selecteren/zoeken nee.
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
waar gebruik je computer voornamelijk voor?jelly schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:27:
Hier is mijn werkomgeving :
ArchLinux && Xmonad
Progjes:
-Xmobar
[afbeelding]
Groot
@whizzi: welke resolutie heb je en hoeveel inch scherm ? mijn scherm lijkt altijd zo vol, zal wel aan de resolutie liggen maar toch
Mijn UbuntuOSX dankzijn whizzies linkje

zonder dingetjes
met brams conky

Plaatje heb ik link niet meer van maar had gewoon macOSX background gegoogled en dan ergens in de eerste 5 pagina's http://www.artofadambetts...gs/LeatherHoles-Apple.png
Mijn UbuntuOSX dankzijn whizzies linkje

zonder dingetjes
met brams conky

Plaatje heb ik link niet meer van maar had gewoon macOSX background gegoogled en dan ergens in de eerste 5 pagina's http://www.artofadambetts...gs/LeatherHoles-Apple.png
[ Voor 71% gewijzigd door Icyzer op 04-07-2009 00:29 ]
Zijn screenshots zijn 1920x1200, dus ik heb het vermoeden dat dat ook wel eens zijn schermresolutie zou kunnen zijnIcyzer schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 23:34:
@whizzi: welke resolutie heb je en hoeveel inch scherm ? mijn scherm lijkt altijd zo vol, zal wel aan de resolutie liggen maar toch
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Ik geef alles een kans en Google vind ik eng omdat hun allerlei zaken opslaan van mij wat ik helemaal niet wil (en scroogle werkt niet handig).Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:00:
Die Bing search in z'n Firefox vind ik ook wel een leuke.
Het valt je daarintegen niet op dat mijn computernaam gelijk is aan jouw nickname
(Ik heb Dot, Wacko en Yakko)
offtopic:
Maar ik ben nog niet echt kapot van Bing. Zoekresultaten zijn niet altijd toereikend en verrassend genoeg lijkt het zoeken naar Linux zaken mij altijd naar de Microsoft Windows sites
.
Maar ik ben nog niet echt kapot van Bing. Zoekresultaten zijn niet altijd toereikend en verrassend genoeg lijkt het zoeken naar Linux zaken mij altijd naar de Microsoft Windows sites

Schermresolutie is 1920x1200 ja..
[ Voor 26% gewijzigd door WHiZZi op 04-07-2009 13:12 ]
Hieronder mijn laatste reincarnatie van ubuntu op mn desktop:

Wat je hier ziet:
-Twee beeldschermen, eentje van 1024x768(links) en eentje van 1680x1050(rechts), in twinview (nvidia). Het zwarte blok is dus niet zichtbaar
-Ubuntu 9.04 32bit
-Gnome met emerald theme
-AWN
-Meliae white en andere icons her en der gevonden op the internets
-wallpaper

Wat je hier ziet:
-Twee beeldschermen, eentje van 1024x768(links) en eentje van 1680x1050(rechts), in twinview (nvidia). Het zwarte blok is dus niet zichtbaar
-Ubuntu 9.04 32bit
-Gnome met emerald theme
-AWN
-Meliae white en andere icons her en der gevonden op the internets
-wallpaper
[ Voor 23% gewijzigd door rockmanz op 04-07-2009 13:51 . Reden: photobucket gaf lage kwaliteit ]
Nou, bij mij is het juist andersom ... zoeken naar microsoft stuff op bing gaf mij al geregeld pas op pagina 5 een link naar microsoftWHiZZi schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:09:
[...]
Ik geef alles een kans en Google vind ik eng omdat hun allerlei zaken opslaan van mij wat ik helemaal niet wil (en scroogle werkt niet handig).
Het valt je daarintegen niet op dat mijn computernaam gelijk is aan jouw nickname
(Ik heb Dot, Wacko en Yakko)
offtopic:
Maar ik ben nog niet echt kapot van Bing. Zoekresultaten zijn niet altijd toereikend en verrassend genoeg lijkt het zoeken naar Linux zaken mij altijd naar de Microsoft Windows sites.
Schermresolutie is 1920x1200 ja..
Als linux gebruiker is het denk ik gemakkelijker om nieuwe dingen zoals Bing een kans te geven, veel enthousiastelingen hebben linux ook een kans gegeven en zijn daarna niet meer teruggegaan
Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management
Verwijderd
Ik snap niet waarom iedereen Docks gebruikt. Persoonlijk vind ik het niet echt efficiënt werken, en een menu is ook veel overzichtelijker.
U ziet :
Mint
Gnome

Apps open :
Firefox, Netbeans, xChat en Filezilla.
Mint
Gnome

Apps open :
Firefox, Netbeans, xChat en Filezilla.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
ziet er netjes uitpkwarts schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:23:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn huidige Ubuntu desktop
Utwente
[ Voor 8% gewijzigd door Icyzer op 05-07-2009 15:07 ]
Die achtergrond komt me bekend voor.pkwarts schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:23:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn huidige Ubuntu desktop
http://www.dumpert.nl/med..._night_%28revised%29.html
Jup, AWN. En veel succes met je laatste jaar dan!Icyzer schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:06:
[...]
ziet er netjes uitwelke dock achtig iets gebruik je? AWN?
Utwentenice
hoop ik in de tweede helft van 2010 ook te zitten
Heb ik de achtergrond idd vandaan gehaald.Bergen schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:09:
[...]
Die achtergrond komt me bekend voor.
http://www.dumpert.nl/med..._night_%28revised%29.html
pkwarts schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:21:
Jup, AWN. En veel succes met je laatste jaar dan!
offtopic:
Bedankt, pfff eerst maar even de 5de afmaken. Ben laatst nog in twente geweest voor twente academy
Bedankt, pfff eerst maar even de 5de afmaken. Ben laatst nog in twente geweest voor twente academy
Enige updates gedaan aan mijn wallpaper. Disk was gecrashed tijdje terug dus had ik alleen Windows maar WD is lief dus kan weer dual booten.
(click voor groot)
Verder draait er Gnome Do Docky en heb ik de bovenste bar geautohide, helaas gaat dit niet helemaal. Docky kan je trouwens vrij simpel kleiner maken kwam ik achter. Bekend bij andere misschien maar als je naast je clock je mouse pointer houdt en vervolgens de up/down arrow krijgt dan kan je deze resizen door te dragen.
Misschien nog temps toevoegen in Cocky binnenkort

(click voor groot)
Verder draait er Gnome Do Docky en heb ik de bovenste bar geautohide, helaas gaat dit niet helemaal. Docky kan je trouwens vrij simpel kleiner maken kwam ik achter. Bekend bij andere misschien maar als je naast je clock je mouse pointer houdt en vervolgens de up/down arrow krijgt dan kan je deze resizen door te dragen.
Misschien nog temps toevoegen in Cocky binnenkort
Let op:
~
Zet bij het posten van je sceenshot ook een linkje naar het origineel van de achtergrond (zonder icoontjes dus)~
~
Zet bij het posten van je sceenshot ook een linkje naar het origineel van de achtergrond (zonder icoontjes dus)~