Je window manager is zeker geen gnome.Jakkus schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:44:
Ik ben sinds enkele dagen helemaal over op UbuntuAlles draait perfect!
Window manager: Gnome
Achtergrond: gevonden op google door naar afbeeldingen te zoeken op "Tux"
Conky: van Mithras, zie eerder dit topic
Emerald Theme: BlackMist
Hoe combineren jullie jullie dock met de 2 werkbalken?
Nou, ik neem aan dat je dan een dock icm GNOME bedoelt? Ik (en volgens mij de meeste mensen hier met die combinatie) gebruik de dock icm 1 werkbalk bovenin, en dan de dock onderaan, voor de open vensters en launchers. Met 2 werkbalken wordt het denk ik een beetje dubbelop en zonde van de ruimte.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
AWN zet de open windows ook in de dock?MaximusTG schreef op maandag 07 januari 2008 @ 09:14:
Nou, ik neem aan dat je dan een dock icm GNOME bedoelt? Ik (en volgens mij de meeste mensen hier met die combinatie) gebruik de dock icm 1 werkbalk bovenin, en dan de dock onderaan, voor de open vensters en launchers. Met 2 werkbalken wordt het denk ik een beetje dubbelop en zonde van de ruimte.
Ja, inderdaad, je kan er launchers inzetten, en als je dan een applicatie start, verschijnt er een pijltje onder dat icoontje, (of juist niet, kan namelijk ook andersom) zo dat je kan zien dat die applicatie open is. Als je echter iets start dat niet in je dock staat, verschijnt er gewoon een nieuw icoon. Dat verdwijnt dan weer als je de applicatie sluit.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Aah.. thnx.. ga het nu installeren.MaximusTG schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:42:
Ja, inderdaad, je kan er launchers inzetten, en als je dan een applicatie start, verschijnt er een pijltje onder dat icoontje, (of juist niet, kan namelijk ook andersom) zo dat je kan zien dat die applicatie open is. Als je echter iets start dat niet in je dock staat, verschijnt er gewoon een nieuw icoon. Dat verdwijnt dan weer als je de applicatie sluit.
Mijn ubuntu-install ook even optisch getuned
:
Leeg:
http://i2.tinypic.com/71cknyv.png
vol:
http://i14.tinypic.com/6u6qwyf.png
Wat je ziet:
Ubuntu 7.10
Emerald theme: Scaled black (van gnome-look.org)
Wallpaper: www.digitalblasphemy.com, dan in de free gallery
XMMS Skin: Almond dark-orange
AWN Dock
Icons: Black-white to gloss (ook van gnome-look.org)
Rest zelf gemaakt.
Leeg:
http://i2.tinypic.com/71cknyv.png
vol:
http://i14.tinypic.com/6u6qwyf.png
Wat je ziet:
Ubuntu 7.10
Emerald theme: Scaled black (van gnome-look.org)
Wallpaper: www.digitalblasphemy.com, dan in de free gallery
XMMS Skin: Almond dark-orange
AWN Dock
Icons: Black-white to gloss (ook van gnome-look.org)
Rest zelf gemaakt.
Ziet er mooi uit!
Alleen jammer dat de letters in het menu bovenin zo slecht leesbaar zijn...
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
DankjeJakkus schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:52:
Ziet er mooi uit!Alleen jammer dat de letters in het menu bovenin zo slecht leesbaar zijn...
Opzich is het wel te lezen
Maar ik verander het zo even
Ubuntu Gutsy
Wallpaper: http://s237.photobucket.c...current=harddiskdrive.png
AWN Dock & applets
Compiz Fusion

Wallpaper: http://s237.photobucket.c...current=harddiskdrive.png
AWN Dock & applets
Compiz Fusion

Keep it simple stupid
Er zijn hier nog verdacht weinig KDE4-screenshots, geen recente, en geen van GOT-ers, dus dat verander ik maar even.

Gentoo
KDE4, SVN van rond de 4.0-release
Oxygen-theme en Icons,
met Pumpkin-kleuren(is standaard niet in KDE4 aanwezig, van KDE3 gekopieerd).
Verder te zien:
Akregator feed-reader
Konqueror
Konsole
Kopete
Plasma, met wat icoontjes op de desktop, en een nieuw menu
Het heeft echter wel nog een hoop ruwe randjes, te beginnen met plasma. Ik moet toch echt die taakbalk van kleur zien te veranderen, en kleiner maken, maar dat kan niet vanuit de GUI

Gentoo
KDE4, SVN van rond de 4.0-release
Oxygen-theme en Icons,
met Pumpkin-kleuren(is standaard niet in KDE4 aanwezig, van KDE3 gekopieerd).
Verder te zien:
Akregator feed-reader
Konqueror
Konsole
Kopete
Plasma, met wat icoontjes op de desktop, en een nieuw menu
Het heeft echter wel nog een hoop ruwe randjes, te beginnen met plasma. Ik moet toch echt die taakbalk van kleur zien te veranderen, en kleiner maken, maar dat kan niet vanuit de GUI
Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL
Hier de mijne in lege toestand:

En hier met firefox geopent:

Thema: Moomex
Achtergrond: Lotus Exige
Icoontjes: NuoveXT 2
Firefox thema: NuoveXT 2 voor Firefox
Muis cursors: Obsidian Cursors
Ik vind het allemaal erg goed bij elkaar passen, lekker strak en redelijk simpel.
Firefox heeft gewoon een standaard thema eigenlijk, enigste wat verandert met het NuoveXT 2 thema zijn de knoppen, de bovenbalk van firefox is aangepast door het algemene uiterlijk thema. Verder nog een mooie achtergrond erbij van een van mijn favo auto's. Enigste wat ik eventueel nog anders wil als ik tegen iets aanloop zijn de muis cursors. Maar goed, verder is het goed zo.
/me Joopie is happy dat hij van windows af is, dit is veel beter en mooier!

En hier met firefox geopent:

Thema: Moomex
Achtergrond: Lotus Exige
Icoontjes: NuoveXT 2
Firefox thema: NuoveXT 2 voor Firefox
Muis cursors: Obsidian Cursors
Ik vind het allemaal erg goed bij elkaar passen, lekker strak en redelijk simpel.
Firefox heeft gewoon een standaard thema eigenlijk, enigste wat verandert met het NuoveXT 2 thema zijn de knoppen, de bovenbalk van firefox is aangepast door het algemene uiterlijk thema. Verder nog een mooie achtergrond erbij van een van mijn favo auto's. Enigste wat ik eventueel nog anders wil als ik tegen iets aanloop zijn de muis cursors. Maar goed, verder is het goed zo.
/me Joopie is happy dat hij van windows af is, dit is veel beter en mooier!
[ Voor 57% gewijzigd door Joopieboy op 16-01-2008 22:41 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Gdesklets gebruik is voor stats bij te houden over netwerk, CPU en RAM
Voor de rest heb ik wat icoontjes bijgevoegd voor HD's te mounten, het weer te bekijken, en de temperatuur van CPUen case in het oog te houden.
Rest is redelijk standaard, Gnome 2.18.1 op Ubuntu 7.04

http://xdragon.dommel.be/tux2.jpg
Voor de rest heb ik wat icoontjes bijgevoegd voor HD's te mounten, het weer te bekijken, en de temperatuur van CPUen case in het oog te houden.
Rest is redelijk standaard, Gnome 2.18.1 op Ubuntu 7.04

http://xdragon.dommel.be/tux2.jpg
Verwijderd
Ubuntu Gutsy 7.10
Vol
&
Leeg
Ik houd wel van een schone desktop zoals je ziet
Wallpaper: Simple Bliss (DeviantArt)
AWM Dock (Met dank aan Blinky180
)
Icons: HumanAzul + Een paar losse op het dock
Vensterkaders: Blended (gnome look)
Metacity: Astonished
EDIT: De Klok is een Screenlet
Vol

&
Leeg

Ik houd wel van een schone desktop zoals je ziet
AWM Dock (Met dank aan Blinky180
Icons: HumanAzul + Een paar losse op het dock
Vensterkaders: Blended (gnome look)
Metacity: Astonished
EDIT: De Klok is een Screenlet
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 16:26 ]
Er zijn nogal veel resultaten voor Simple Bliss op DeviantArtVerwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:23:
Offtopic: Dat is niet het werk van de gast waar je naar linkt. Ik heb net zijn werk bekeken en kom veel bekende afbeeldingen tegen. Die gast jat schaamteloos het werk van anderenmithras schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:24:
[...]
Er zijn nogal veel resultaten voor Simple Bliss op DeviantArtZelfs in de Landscapes & Scenery sectie, maar ik heb toch het linkje voor je opgezocht
Zo, wilde even met verse screens laten zien aan een vriend hoe compiz-fusion er bij mij uitziet en dacht ze al eens gepost te hebben, maar nee (althans, ze zaten niet hier in mijn forumfotomap). Dus bij deze alsnog:

Het zijn natuurlijk de standaard Compiz-screens en zo, maar de bovenste laat iig. zien dat Steam dus goed draait. Maar ja, op steam alleen kun je niet leven. Vandaag was mijn doel: krijg TF2 volledig aan de praat. Maar dat is me vooralsnog niet gelukt
(heb alleen het opstartplaatje gezien, die van dat achterhoofd met die kraan erin, daarna doet ie zelf CTRL-ALT-Backspace... en restart het graphical system...) (en dan te zien dat Sh4wn het dus WÉL aan de praat heeft, dat irriteert me dan, of hij doet alleen maar stoer met de icons natuurlijk
)
Maar goed, genoeg geneuzeld: over de themes kan ik duidelijk zijn: vrij standaard. De background heb ik ooit van internet geplukt, het is Mediengruppe Telekommander. Waar het plaatje vandaan komt.. ik kan hem niet meer online vinden. Voor eventueel geinteresseerden: DM me

Het zijn natuurlijk de standaard Compiz-screens en zo, maar de bovenste laat iig. zien dat Steam dus goed draait. Maar ja, op steam alleen kun je niet leven. Vandaag was mijn doel: krijg TF2 volledig aan de praat. Maar dat is me vooralsnog niet gelukt
Maar goed, genoeg geneuzeld: over de themes kan ik duidelijk zijn: vrij standaard. De background heb ik ooit van internet geplukt, het is Mediengruppe Telekommander. Waar het plaatje vandaan komt.. ik kan hem niet meer online vinden. Voor eventueel geinteresseerden: DM me
[ Voor 4% gewijzigd door letatcest op 19-01-2008 21:44 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Bij mij werkt TF2 perfect, netzoals HL2, CS:S en DoD:S. Tip: Schakel bij Steam Options -> In Game de popups uit.letatcest schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:42:
Zo, wilde even met verse screens laten zien aan een vriend hoe compiz-fusion er bij mij uitziet en dacht ze al eens gepost te hebben, maar nee (althans, ze zaten niet hier in mijn forumfotomap). Dus bij deze alsnog:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zijn natuurlijk de standaard Compiz-screens en zo, maar de bovenste laat iig. zien dat Steam dus goed draait. Maar ja, op steam alleen kun je niet leven. Vandaag was mijn doel: krijg TF2 volledig aan de praat. Maar dat is me vooralsnog niet gelukt(heb alleen het opstartplaatje gezien, die van dat achterhoofd met die kraan erin, daarna doet ie zelf CTRL-ALT-Backspace... en restart het graphical system...) (en dan te zien dat Sh4wn het dus WÉL aan de praat heeft, dat irriteert me dan, of hij doet alleen maar stoer met de icons natuurlijk
)
grmbl... op mijn laptop krijg ik het dus wel aan de praat (althans, CS, dat was een kleinere download, nu TF2 aan het downen voor de test) maar waaaaarom op mijn desktop niet? ik vind het maar flauw...Sh4wn schreef op zondag 20 januari 2008 @ 01:31:
[...]
Bij mij werkt TF2 perfect, netzoals HL2, CS:S en DoD:S. Tip: Schakel bij Steam Options -> In Game de popups uit.
Zeau, 3 bureaubladen naast elkaar, ik heb er maar 2, niet eerlijk.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
rechtsklik op die grijze vierkantjes (je workspace switcher preferences) en spelen maar met kollommen en rijen.Joopieboy schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:16:
[...]
Zeau, 3 bureaubladen naast elkaar, ik heb er maar 2, niet eerlijk.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Wat ik vreemder vind, ik zie bij hem 4 workspaces in zn switcher, en maar 3 in het overzicht?
Klopt, het zijn er thans vier, als je met je pijltjes heen en weer gaat zie je ze allemaal langskomen hoor
maar ik wil eigenlijk op alle desktops een andere background.. ik meen me toch te herinneren dat me dat ooit gelukt is ergens in 1930 met suse 8.3 of zo, maar dat kunnen ook distorted memories zijn
Verwijderd
Gnome ondersteunt geen verschillende achtergronden op verschillende workspaces. Daarvoor zal je KDE moeten gebruiken vrees ik.letatcest schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:46:
Klopt, het zijn er thans vier, als je met je pijltjes heen en weer gaat zie je ze allemaal langskomen hoormaar ik wil eigenlijk op alle desktops een andere background.. ik meen me toch te herinneren dat me dat ooit gelukt is ergens in 1930 met suse 8.3 of zo, maar dat kunnen ook distorted memories zijn
www.gamestuff.nl/slacker.jpg
Slackware 12 met enkele Karamba themes.
De achtergrond heb ik van kde-look.org
Slackware 12 met enkele Karamba themes.
De achtergrond heb ik van kde-look.org
.
[ Voor 112% gewijzigd door HarmoniousVibe op 27-09-2015 20:58 . Reden: links dood ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Oh ja, dat is ook zo, een docent van me zei toen: nee, gnome moet je niet gebruiken, dat is slecht, je moet KDE gebruiken, vandaar... Dan zal het niet 1930, maar 1999 geweest zijn of zoVerwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:48:
[...]
Gnome ondersteunt geen verschillende achtergronden op verschillende workspaces. Daarvoor zal je KDE moeten gebruiken vrees ik.
Arch Linux
Met GNOME en Openbox als Window Maker.

Vergroting
De wallpaper kan je hier downloaden in een pakketje met allemaal Arch wallpapers (nieuw logo)
http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=42485
Op de achtergrond zie je cmatrix in xterm draaien...gewoon voor de show.
Nu nog het geluid en de toetsenbordindeling - verder - configureren
Met GNOME en Openbox als Window Maker.

Vergroting
De wallpaper kan je hier downloaden in een pakketje met allemaal Arch wallpapers (nieuw logo)
http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=42485
Op de achtergrond zie je cmatrix in xterm draaien...gewoon voor de show.
Nu nog het geluid en de toetsenbordindeling - verder - configureren
Ik neem aan dat die -2° Celcius een bug is ?
Ja. Ik heb hem die ook van de werkbalk gehad. Nu staan er nog maar 6 temps en de vcore van mn processor.
Bedankt trouwens voor de tip over cmatrix, erg leuk programmaatje
Bedankt trouwens voor de tip over cmatrix, erg leuk programmaatje
Ben nog echt een verse linux gebruiker maar vind het zo geweldig dat ik mij de laatste 2 dagen helemaal suf gelezen en gespeeld heb.
Dit had ik gezien ergens en leek me wel wat

Er zijn nog een hoop dingetjes die ik nog voor elkaar moet krijgen maar dat lukt uiteindelijk wel.... leuk om uit te zoeken.

Er zijn nog een hoop dingetjes die ik nog voor elkaar moet krijgen maar dat lukt uiteindelijk wel.... leuk om uit te zoeken.
[ Voor 16% gewijzigd door Tranzy op 02-02-2008 15:48 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Verwijderd
Lol, ik dacht eerst even dat het Mac OS 10.5 was!Tranzy schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:47:
Ben nog echt een verse linux gebruiker maar vind het zo geweldig dat ik mij de laatste 2 dagen helemaal suf gelezen en gespeeld heb.
[afbeelding]
Dan is het toch aardig gelukt ..
En dan heb je het ... je wordt brildrager.Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:51:
Lol, ik dacht eerst even dat het Mac OS 10.5 was!
Paar puntjes waaraan je een kopie als deze herkent :
• De font rendering en de gekozen fonts.
• De gebruikte GTK+ en Compiz (? metacity is het in ieder geval niet) themes.
• Gnome Panel met een bespottelijk lelijke plaatje erover heen gesmeten (en de menu-items die zich hierop bevinden).
• Het dock ziet er goedkoop uit (er zijn wel betere skins voor awn te vinden).
• De kwaliteit van de icoontjes in het dock.
Google kan vast betere screenshots + bijbehorende howto's aanleveren.
[ Voor 0% gewijzigd door Jungian op 02-02-2008 17:02 . Reden: Anders vergeet ik even twee puntjes neer te zetten ]
0.0
Wat zijn we weer serieus... Ik ben pas twee dagen bezig met Ubuntu ... ben al blij dat ik al die dingen werkend heb kunnen krijgen ... interesseerd mij het nou of het niet helemaal OSX is. Als ik dat wil koop ik wel een Mek. Ziet er nu wel leuk uit... maar laat ik eerst maar eens leren werken ermee.Jungian schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:57:
[...]
En dan heb je het ... je wordt brildrager.
• Gnome Panel met een bespottelijk lelijke plaatje erover heen gesmeten (en de menu-items die zich hierop bevinden).
@vintendo
Waar heb je die achtergrondafbeeldingen vandaan en welke programma's, theme's gebruik je verder. Dat wordt ook niet meer gepost
Die temperaturen kloppen ook bij mij niet Core temp is -10 graden
Waar heb je die achtergrondafbeeldingen vandaan en welke programma's, theme's gebruik je verder. Dat wordt ook niet meer gepost
Die temperaturen kloppen ook bij mij niet Core temp is -10 graden
Keep it simple stupid
Leeg (qliquebaar)

Plus linkjes naar een vol screenie
Men ziet Gentoo Linux 2007.0 2.6.24-gentoo-r1/Gnome 2.20 met onder andere:
Dyne GTK Theme
Black White Vista 2 Iconset
Nuove XT Firefox Theme
Compiz Fusion GIT met Emerald, te weten met het Dyne Emerald Theme
De wall komt hier vandaan: My Concrete Playground
OpenFTD, Audacious, Xchat etc.....the works.
App font is Segoe Condensed, title bar en terminal font is snap (onderdeel van artwiz).

Plus linkjes naar een vol screenie
Men ziet Gentoo Linux 2007.0 2.6.24-gentoo-r1/Gnome 2.20 met onder andere:
Dyne GTK Theme
Black White Vista 2 Iconset
Nuove XT Firefox Theme
Compiz Fusion GIT met Emerald, te weten met het Dyne Emerald Theme
De wall komt hier vandaan: My Concrete Playground
OpenFTD, Audacious, Xchat etc.....the works.
App font is Segoe Condensed, title bar en terminal font is snap (onderdeel van artwiz).
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
of XFCEVerwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:48:
[...]
Gnome ondersteunt geen verschillende achtergronden op verschillende workspaces. Daarvoor zal je KDE moeten gebruiken vrees ik.
Leeg:

Vol:

Je ziet:
Linkje naar script voor Systeem monitor in de taakbalk.

Vol:

Je ziet:
- Gentoo Linux 2007
- Awesome 2.2-rc1
- Firefox
- Eterm
Linkje naar script voor Systeem monitor in de taakbalk.
Welke themes e.d. gebruik je? Ziet er leuk uit namelijk
Vooral dat doorzichtige is leuk
[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 23-02-2008 11:07 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Na het klooien met mijn ATI videokaart (zie ander topic in NOS) heb ik er een, oudere, GeForce ingegooit. En daarmee doet mijn Ubuntu het prima! Dus dan ook maar even een screenshot maken van m`n desktop.
Leeg:

Vol:

Leeg:

Vol:

- Ubuntu 7.10 (Ultimate Edition 1.7)
- Onderaan die klok is van gDesklets
- Wallpaper is van Hilaryduffdigital.com
Verwijderd
Ja duh, dat zie ik ook wel. Maar als je het zo klein ziet valt dat niet zo op.Jungian schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:57:
[...]
En dan heb je het ... je wordt brildrager.
offtopic:
Overigens draag ik al lenzen
Overigens draag ik al lenzen
Xfce ondersteunt ook geen verschillende achtergronden voor verschillende workspaces.
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
[crosspost]
Mijn desktop:

*klikbaar*
U ziet: Conky, XFCE 4.4.2, Thunar
Wallpaper: een vis duh!
Icons: Tango
Theme: Xfce-4.2
Weet niet meer waar ik het origineel vandaan heb, maar voor de mensen die hem toch willen gebruiken, heb het origineel wat op me computer stond ter download gezet.
[/crosspost]
Mijn desktop:

*klikbaar*
U ziet: Conky, XFCE 4.4.2, Thunar
Wallpaper: een vis duh!
Icons: Tango
Theme: Xfce-4.2
Weet niet meer waar ik het origineel vandaan heb, maar voor de mensen die hem toch willen gebruiken, heb het origineel wat op me computer stond ter download gezet.
[/crosspost]
[ Voor 3% gewijzigd door Joshua op 27-02-2008 15:15 ]
Wat je ziet:
- Ubuntu 7.10
- AWN
- Conky (.conkyrc zie hieronder)
- Thema (vernsterkader) moomex
Wat je niet ziet:
Gnome-do
Desktop

Kubus

Klik voor vergroting
Conky
Alleen werkt het laatste statement niet " $if_mounted ...... $endif Iemand hier ervaring mee? Het is bedoeld voor mijn externe harde schrijf die ik niet altijd aangesloten heb
Gefixt zie conky config
- Ubuntu 7.10
- AWN
- Conky (.conkyrc zie hieronder)
- Thema (vernsterkader) moomex
Wat je niet ziet:
Gnome-do
Desktop

Kubus

Klik voor vergroting
Conky
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
| background yes use_xft yes xftfont HandelGotD:size=9 xftalpha 0.5 update_interval 1.0 total_run_times 0 own_window yes own_window_type normal own_window_transparent yes own_window_hints undecorated,below,sticky,skip_taskbar,skip_pager double_buffer yes minimum_size 200 5 maximum_width 200 draw_shades no draw_outline no draw_borders no draw_graph_borders no default_color black alignment top_right gap_x 12 gap_y 48 no_buffers yes uppercase no cpu_avg_samples 2 override_utf8_locale no TEXT Host ${nodename} @ ${kernel -a} Muziek ${exec rhythmbox-client --no-start --print-playing} Datum $alignr ${time %a, } ${time %e %B %G} Tijd $alignr ${time %Z, } ${time %H:%M:%S} Uptime $alignr $uptime Inkomend $alignr ${downspeed eth0} kb/s ${downspeedgraph eth0} Uitgaand $alignr ${upspeed eth0} kb/s ${upspeedgraph eth0} AMD Athlon 64 X2 4400+ CPU ${cpu cpu0}% $alignr ${freq} Mhz ${cpubar cpu0} MEM $alignc $mem / $memmax $alignr $memperc% $membar / $alignc ${fs_used /} / ${fs_size /} $alignr ${fs_free_perc /}% ${fs_bar /} Hdd1 $alignc ${fs_used /media/backup} / ${fs_size /media/backup}$alignr ${fs_free_perc /media/backup}% ${fs_bar /media/backup} ${if_mounted /media/LaCie_Jelle} ${fs_used /media/LaCie_Jelle} / ${fs_size /media/LaCie_Jelle}$alignr ${fs_free_perc /media/LaCie_Jelle}% ${fs_bar /media/LaCie_Jelle} $else LaCie not mounted $endif |
Alleen werkt het laatste statement niet " $if_mounted ...... $endif Iemand hier ervaring mee? Het is bedoeld voor mijn externe harde schrijf die ik niet altijd aangesloten heb
Gefixt zie conky config
[ Voor 4% gewijzigd door jelly op 01-03-2008 11:25 . Reden: Fix lacie conky ]
Keep it simple stupid

Komt ie, een hele lijst:
- Archlinux (xfce4)
- lcd geoptimaliseerde fonts
- Murrine met verdana als font
- Tango icons
- 'Eigen' Murrina wm theme
- Wallpaper
- conky (inconsolata als font)
Moet genoeg info zijn, denk ik zo
[ Voor 0% gewijzigd door YscO op 29-02-2008 20:11 . Reden: Spelfouten ]
Mijn lege desktop:

met system monitor, firefox en xmms (jaja, ik vind het nog altijd een prima programma
)

de befaamde 'cube' van compiz met links de packet manager van Mandriva

wallpaper
Specs:
Mandriva linux 2008 Gnome
Standaard dingetje ingesteld qua looks:
controls: xfce winter
window borders: clearlooks inverted
icons: mist
allemaal standaard in Gnome te vinden.

met system monitor, firefox en xmms (jaja, ik vind het nog altijd een prima programma

de befaamde 'cube' van compiz met links de packet manager van Mandriva

wallpaper
Specs:
Mandriva linux 2008 Gnome
Standaard dingetje ingesteld qua looks:
controls: xfce winter
window borders: clearlooks inverted
icons: mist
allemaal standaard in Gnome te vinden.
Nou ik zie nog niks van KDE4.0, zal ik dan maar aftrappen

[edit]
Debian lenny/sid
KDE4.0.1
Oxygen Iconset
Installatie instructies zijn te vinden op http://pkg-kde.alioth.debian.org/experimental.html

[edit]
Debian lenny/sid
KDE4.0.1
Oxygen Iconset
Installatie instructies zijn te vinden op http://pkg-kde.alioth.debian.org/experimental.html
[ Voor 27% gewijzigd door cherwin op 03-03-2008 16:37 ]
Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.
Niemand?Phyxion schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:47:
[...]
Welke themes e.d. gebruik je? Ziet er leuk uit namelijk
Vooral dat doorzichtige is leuk
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
TsjaBorromini schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:04:
En vertel ons es waarom je een lokaal IP-adres zo angstvallig verbergt?
Lokale IPs verbergen is nutteloos... Niemand die je kan hacken tenzij het om een WLAN gaat en dan nog gebeurt filtering eerder op basis van MACs en encryptiesleutels. Lokale IPs worden nooit gerouted naar het internet
[ Voor 12% gewijzigd door Borromini op 07-03-2008 19:40 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd
Kijk eens naar het kopje boven die statsBorromini schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:38:
Lokale IPs verbergen is nutteloos... Niemand die je kan hacken tenzij het om een WLAN gaat en dan nog gebeurt filtering eerder op basis van MACs en encryptiesleutels. Lokale IPs worden nooit gerouted naar het internet
Ben inmiddels nu al een tijdje bezig met Ubuntu en ik merk aan mijzelf dat ik vista steeds minder gebruik.
In de screenshot zie je dat ik IE6 heb draaien in Wine. Dit omdat ik Microsoft Outlook Web Access gebruik (activex ondersteuning nodig dus)
Verder de Now Playing screenlet met iSticky theme (link even kwijt)
De bekende AWN toepassing
Bijf de Mac4Lin theme toch mooi vinden...

ps ...in het echt is het allemaal scherper als op de ss.
In de screenshot zie je dat ik IE6 heb draaien in Wine. Dit omdat ik Microsoft Outlook Web Access gebruik (activex ondersteuning nodig dus)
Bijf de Mac4Lin theme toch mooi vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Tranzy op 12-03-2008 21:49 ]
Ik ben sinds kort overgestapt naar linux (Ubuntu), dit bevalt mij zeer goed. Het is even wennen, maar kan nu al niet meer zonder.
Hier komt 'ie dan:

Nog een van de cube.

Nog een van de cube.
- Ubuntu 7.10
- Gnome 2.20, Compiz
- Toxig (Application Theme)
- Alphacube 0.9b (Window Border)
- Human_UltraGreen (Icons)
- Muurpapier van ~blakejnolan
- Conky
- Firefox 3b4
[ Voor 6% gewijzigd door Feanathiel op 24-03-2008 19:30 ]
Hoe krijg je het voor elkaar om zo'n minuscuul plaatje bijna 1.5MB groot te laten zijn?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verwijderd
Hehe, ik wou net zeggen dat je wel een erg lelijk Firefox theme had.Tranzy schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:38:
Ben inmiddels nu al een tijdje bezig met Ubuntu en ik merk aan mijzelf dat ik vista steeds minder gebruik.
Bijf de Mac4Lin theme toch mooi vinden...![]()
[afbeelding]
OT:AtleX schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:43:
Hoe krijg je het voor elkaar om zo'n minuscuul plaatje bijna 1.5MB groot te laten zijn?
Hij was 500kb normaliter, dus ik denk dat er bij PhotoBucket ergens iets fout gaat.
Kubuntu 7.10
Conky, wallpaper

groot:
http://ubuntuforums.org/attachment.php?attachmentid=61790
Conky code:
Conky, wallpaper
groot:
http://ubuntuforums.org/attachment.php?attachmentid=61790
Conky code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
| # UBUNTU-CONKY # A comprehensive conky script, configured for use on # Ubuntu / Debian Gnome, without the need for any external scripts. # # Based on conky-jc and the default .conkyrc. # INCLUDES: # - tail of /var/log/messages # - netstat connections to your computer # # -- Pengo (conky@pengo.us) # # Create own window instead of using desktop (required in nautilus) own_window yes own_window_type override own_window_transparent yes own_window_hints undecorated,below,sticky,skip_taskbar,skip_pager # set Conky below other appl on_bottom yes # Use double buffering (reduces flicker, may not work for everyone) double_buffer yes # fiddle with window use_spacer yes use_xft no # Update interval in seconds update_interval 3.0 # Minimum size of text area # minimum_size 250 5 # Draw shades? draw_shades no # Text stuff draw_outline no # amplifies text if yes draw_borders no font arial uppercase no # set to yes if you want all text to be in uppercase # Stippled borders? stippled_borders 3 # border margins border_margin 8 # border width border_width 8 # Default colors and also border colors, grey90 == #e5e5e5 default_color grey own_window_colour brown own_window_transparent yes # Text alignment, other possible values are commented #alignment top_left alignment top_right #alignment bottom_left #alignment bottom_right # Gap between borders of screen and text gap_x 8 gap_y 8 # stuff after 'TEXT' will be formatted on screen TEXT $color ${color orange}SYSTEM ${hr 2}$color $nodename $sysname $kernel on $machine ${color orange}CPU ${hr 2}$color CPU 1: ${freq 0}MHz CPU 2: ${freq 1}MHz Load: ${loadavg} CPU 1: temp: ${execi 6 /usr/bin/sensors | grep Core\ 0 | paste -s | cut -c15-16,19-20} ${alignr}CPU 2: temp: ${execi 6 /usr/bin/sensors | grep Core\ 1 | paste -s | cut -c15-16,19-20} ${cpugraph cpu1 25,140 000000 ff0000} ${alignr}${cpugraph cpu2 25,140 000000 00ff00}$color ${color orange}INFO ${hr 2}$color Fan speed: ${hwmon fan 1} Temps: ${hwmon temp 1} (mainboard) ${hwmon temp 2} (case) GPU Temp: ${execi 30 nvidia-settings -q gpucoretemp |grep '):' | awk '{print $4}'} C ${color orange}PROCESSES ${hr 2}$color NAME PID CPU% MEM% ${top name 1} ${top pid 1} ${top cpu 1} ${top mem 1} ${top name 2} ${top pid 2} ${top cpu 2} ${top mem 2} ${top name 3} ${top pid 3} ${top cpu 3} ${top mem 3} ${top name 4} ${top pid 4} ${top cpu 4} ${top mem 4} ${color orange}MEMORY / DISK ${hr 2}$color RAM: $memperc% ${membar 6}$color Swap: $swapperc% ${swapbar 6}$color Root: ${fs_free_perc /}% ${fs_bar 6 /}$color 160GB: ${fs_free_perc /home/w/mount/160GB-opslag}% ${fs_bar 6 /home/w/mount/160GB-opslag}$color ${color orange}WIFI (${addr rausb0}) ${hr 2}$color ${color orange}SSID: ${color }$alignr${wireless_essid rausb0} ${color orange}Quality: ${color}${wireless_bitrate rausb0} ${wireless_link_qual_perc rausb0} ${wireless_link_bar rausb0}${color } Down: $color${downspeed rausb0} k/s ${alignr}Up: ${upspeed rausb0} k/s ${downspeedgraph rausb0 25,140 000000 ff0000} ${alignr}${upspeedgraph rausb0 25,140 000000 00ff00}$color Total: ${totaldown rausb0} ${alignr}Total: ${totalup rausb0} Inbound: ${tcp_portmon 1 32767 count} Outbound: ${tcp_portmon 32768 61000 count}${alignr}Total: ${tcp_portmon 1 65535 count} ${color orange}NETWORK (${addr eth0}) ${hr 2}$color Down: $color${downspeed eth0} k/s ${alignr}Up: ${upspeed eth0} k/s ${downspeedgraph eth0 25,140 000000 ff0000} ${alignr}${upspeedgraph eth0 25,140 000000 00ff00}$color Total: ${totaldown eth0} ${alignr}Total: ${totalup eth0} Inbound: ${tcp_portmon 1 32767 count} Outbound: ${tcp_portmon 32768 61000 count}${alignr}Total: ${tcp_portmon 1 65535 count} ${color orange}LOGGING ${hr 2}$color ${execi 30 tail -n4 /var/log/messages | fold -w50} |
| Security Management |
Wallpaper: http://www.vladstudio.com/home/
verder: avant window manager met extras en compiz fusion, anders alles lekker standaard.

verder: avant window manager met extras en compiz fusion, anders alles lekker standaard.

Zou ik mogen weten welke font jij gebruikt?laen schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:24:[afbeelding]
- Datum: 10 Februari 2008.
- Hardware: HP/Compaq nc6120 notebook.
- WM (Geen DM geinstalleerd): Openbox met Dyne theme (lichtjes aangepast) en engine.
- Actieve applicaties: pidgin, urxvt, gmpc & conky.
- Behang: Imagine.
Dysprosium (MacBook)

(klikken voor grote versie)
Linkje naar m'n wallpaper.

OS : GNU/Linux (Ubuntu 8.04 : Hardy Heron) DE : GNOME 2.22 WM : Compiz WM Theme : Inverted GTK+ : Clearlooks WP : Escaping Freedom Apps : GNOME Terminal, MPlayer Systray : Pidgin, KeePassX
0.0
Jammer dat ik me moet regristreren om het plaatje te mogen downloaden..Jungian schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:22:
Dysprosium (MacBook)
[afbeelding]
Linkje naar m'n wallpaper.OS : GNU/Linux (Ubuntu 8.04 : Hardy Heron) DE : GNOME 2.22 WM : Compiz WM Theme : Inverted GTK+ : Clearlooks WP : Escaping Freedom Apps : GNOME Terminal, MPlayer Systray : Pidgin, KeePassX
En participeren of doneren om het nog erger te maken.Spike1506 schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:50:
Jammer dat ik me moet registreren om het plaatje te mogen downloaden..
[ Voor 17% gewijzigd door Jungian op 07-04-2008 13:02 ]
0.0
Hier ook weer een update van mijn dekstop:
Bureaublad leeg:
http://s286.photobucket.c...current=Schermafdruk1.png
Bureaublad vol:
http://s286.photobucket.c...current=schermafdruk2.png
Expo:
http://s286.photobucket.c...current=Schermafdruk3.png
Cube:
http://s286.photobucket.c...current=Schermafdruk4.png
Achtergrond:
http://bency.deviantart.c...Egg-Wallpaper-V2-82171936
Ubuntu Feisty (nog wel
)
Gnome
Compiz Fusion
Conky van Mythras (eerder in dit topic)
Moomex-Theme (Emerald)
Bureaublad leeg:
http://s286.photobucket.c...current=Schermafdruk1.png
Bureaublad vol:
http://s286.photobucket.c...current=schermafdruk2.png
Expo:
http://s286.photobucket.c...current=Schermafdruk3.png
Cube:
http://s286.photobucket.c...current=Schermafdruk4.png
Achtergrond:
http://bency.deviantart.c...Egg-Wallpaper-V2-82171936
Ubuntu Feisty (nog wel
Gnome
Compiz Fusion
Conky van Mythras (eerder in dit topic)
Moomex-Theme (Emerald)
[ Voor 0% gewijzigd door Jakkus op 23-04-2008 11:46 . Reden: Link werkte niet ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
artwiz (aleczapka aanpassing, aangezien de originele artwiz nogal brakkig zijn) fonts "cure" voor gewone tekst, de rest "nu".Spike1506 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:28:
[...]
Zou ik mogen weten welke font jij gebruikt?
Summer glau?neothor schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:10:
Ik zit op het moment hier naar te kijken.![]()
[afbeelding]
openkat.nl al gezien?
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Is dat een screenlet?? Zo ja welke ?
Keep it simple stupid
Niet iedereen draait Ubuntu. Hoe heet die desklet?
/edit
Danku
/edit
Danku
[ Voor 17% gewijzigd door _eXistenZ_ op 14-04-2008 17:05 ]
There is no replacement for displacement!
Excuus. FTB heet ie_eXistenZ_ schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:16:
Niet iedereen draait Ubuntu. Hoe heet die desklet?
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Borromini schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:38:
[afbeelding]
Arch current, Openbox, Tint en Conky. Allemaal op m'n Vaio TZ
.
Erg strak! Waarmee doe je dat agenda & weer verhaal? Ik denk dat dat bij fluxbox ook niet misstaat
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Misschien het plaatje ff op een andere host zetten?
Hier krijg ik steeds
Hier krijg ik steeds
code:
terug 1
| SQL Connection failed : Too many connections |
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Mja Imageox lijkt wat te populair te zijn de laatste dagen
. Gisteren kreeg ik ook een paar keer zo'n melding tijdens het uploaden. Het is wel een goeie host door de band genomen (snel en geen irritante popups of reclame).
Het weer is een python script dat als Openbox pipe menu wordt gebruikt
. Vziw heeft Fluxbox geen pipe menu functionaliteit maar ik heb gehoord dat dmenu daar wel een mouw aan kan passen
.
De kalender is when die om de zoveel minuten wordt ververst door conky. When is een erg simpele kalender maar perfect om gewoon dingen weer te geven
. Een veredelde todo, eigenlijk
.
Bedankticyx schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:27:
[...]
![]()
Erg strak! Waarmee doe je dat agenda & weer verhaal? Ik denk dat dat bij fluxbox ook niet misstaat
Het weer is een python script dat als Openbox pipe menu wordt gebruikt
De kalender is when die om de zoveel minuten wordt ververst door conky. When is een erg simpele kalender maar perfect om gewoon dingen weer te geven
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Jouw plaatje werkte bij mij wel onder Ubuntu en niet onder VistaBorromini schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:38:
[afbeelding]
Arch current, Openbox, Tint en Conky. Allemaal op m'n Vaio TZ
.
@Ophidian:die Gdesklets zijn wel leuk, ik denk dat ik dat ook ga installeren. Hoe krijg je dat Ubuntu-icoontje trouwens blauw?
Verwijderd
IE7 heeft idd problemen met png's. Fijn al die standaarden die niet door MS ondersteunt worden.Borromini schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:10:
Misschien is de png ondersteuning onder Vista wat crappy?
Geen flauw idee...

Debian met:
Fluxbox (Style: Winter)
Achtergrond: False Alarm
Conky met gcalcli (paste uiteindelijk toch beter bij me dan when, borromini
KISS dus
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
ZekerBorromini schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:55:
Ieder zijn ding. Daar draait OSS tenslotte om
.
Gnome
Theme ; Elegant Brit
Icons ; Kamel Alpha
Conky op de desktop.
Voor de rest lekker schone desktop.
Theme ; Elegant Brit
Icons ; Kamel Alpha
Conky op de desktop.
Voor de rest lekker schone desktop.
[ Voor 39% gewijzigd door sky- op 14-01-2009 22:59 . Reden: links werken niet meer.. ]
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Let op:
~
Zet bij het posten van je sceenshot ook een linkje naar het origineel van de achtergrond (zonder icoontjes dus)~
~
Zet bij het posten van je sceenshot ook een linkje naar het origineel van de achtergrond (zonder icoontjes dus)~