booten vanuit dockingstation

Pagina: 1
Acties:

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-01 08:58
Ik heb een Latitude C640 laptop met een dock c/II dockingstation. Dit dockingstation heeft 2 pci uitbreidings sloten. Nu heb ik ook een Dawicontrol dc-100 raidkaartje liggen en deze heb ik dus in het dockingstation geplaatst, Daaraan een maxtor20gb hd gehangen. Nu komen mijn problemen; Tijdens het booten wordt het bios van de raidkaart niet getoond. Na het booten van de interne disk wordt in windows wel de maxtor gezien en kan ik ook gebruiken. Met de raidmanager van highpoint wordt de kaart wel gezien maar geen harddisk. Het grote probleem is dat de raidkaart niet herkend wordt door het bios van de dell, ik kan ook niet in de bootsequence instellen dat ik van iets anders dan nic's wil booten. Als ik alle bootable devices uitschakel in het bios start hij gewoon niet verder op.Ik wil natuurlijk als de laptop gedocked is van de raidcontroller booten (lekker snel) en undocked vanaf de interne disk (lekker zuinig). Iemand suggesties hoe ik dit zou klaar kunnen spelen? :)

Ik heb de laatste bios versie (A10) op de laptop, de eerste (A01) geflashed maar dat maakte niks uit.

[ Voor 6% gewijzigd door poema op 11-12-2005 21:12 ]