[XP] server + workstation-service maken startup traag

Pagina: 1
Acties:

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 13:22
zoeken gaf mij geen uitsluitsel voor dit probleem:

mijn computer was wat traag met opstarten de laatste tijd, en dan bedoel ik na wachtwoordingave een goede minuut wachten voordat taakbalk + pictogrammen verschenen. na uitzetten van services tijdens het opstarten middels msconfig kwam ik er achter dat het aan een of meerdere services lag. een goede middag opnieuw opstarten en services in- en uitschakelen verder ben ik er achter dat het ligt aan de 'server'-service en de 'workstation'-service. deze zijn echter noodzakelijk voor een redelijk functionerend windows-netwerk, vandaar dat uitschakelen niet de meest voor de hand liggende optie is. ik had echter al lange tijd last van een slecht werkend netwerk op deze computer (bepaalde mappen niet kunnen aanspreken vanaf andere computers terwijl ze wel gedeeld staan etc.) en vermoed dus dat er al een tijdje iets niet helemaal klopte met beide services.

is er een methode om dit weer in orde te krijgen, naast een verse windows-install?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In wat voor omgeving werk je? Met een domain, zonder een domain? :)

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 13:22
een netwerkprobleem, zo had ik het nog niet bekeken. ik zit in een simpele werkgroep, alle adressen worden dmv dhcp verkregen.

zonder de service 'computerbrowser' gaat het al weer een paar seconden sneller, zonder stekker in de netwerkkaart nog weer een tijdwinst van een paar seconden.