Toon posts:

Pc reboot na invoeren van een cd.

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb al een tijdje het probleem als ik een cd in mijn DVD-rom speler stop dat mijn pc gaat rebooten. Soms als ik een dvd invoer.

Zelf weet ik niet hoe ik eruit moet komen of wat er precies aan de hand is, want hij doet het zelfs als ik mijn pc opstart cd in de speler, komt ie niet verder dan als ie met de POST bezig is en dan begint ie helemaal weer van voor of aan. Ik heb de IDE kabel verwisseld en geprobeerd in mijn brander en dat heeft ook geen effect.

Ik heb hele internet zo'n beetje afgezocht naar het probleem, maar blijkbaar komt het zelden voor dat er zo'n probleem is, en hier heb ik de search nog gebruikt en daar zit ook geen vergelijkenis met wat ik heb.

Misschien kan ik wat meer van jullie eruit wijs worden... alvast bedankt voor de reacties.

Ik zal hier even mijn sysconfig neerzetten:
2,4 Celeron.
1GIG DDRAM
SEC M - DVD-rom: LG
SEC S - Brander: Plextor 12-10-32A
DVD-R: Pletxtor DVDR PX-712 SATA
VidKaart: NVIDIA GeForce 6600 256mb

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
Slave/ master probleem misschien?
Te weinig wattjes?
Kun je hem horen spinnen?
Wat doet ie als er geen cd inzit (open en dan weer dicht)?
Andere drive?
Doet hij dat ook in een andere pc?

even iets meer duidelijkheid maken..

[ Voor 10% gewijzigd door martieadams op 11-12-2005 20:39 ]

Learn to forget...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor voeding heb je erin hangen? Het kan zijn dat als je voeding te zwak is je systeem ermee kapt zodra je cdrom speler meer stroom gaat vragen door opspinnen. Meet deze dus eerst eens door.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:56

DefLite

Why so serious?

wat voor mobo heb je? En bios reset/flash? Kan je wat meer vertellen heb je al andere cdromdriver geprobeerd

edit/
Te laat |:(

[ Voor 10% gewijzigd door DefLite op 11-12-2005 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
1: Slave/ master probleem misschien?
2: Te weinig wattjes?
3: Kun je hem horen spinnen?
4: Wat doet ie als er geen cd inzit (open en dan weer dicht)?
5: Andere drive?
6: Doet hij dat ook in een andere pc?
1:Slave / Master is denk het probleem niet.
2:Ik meende dat ik wel genoeg wattjes in mijn heb zitten, want hij deed nog normaal toen ik er een nieuwe vidkaart erin gestampt heb.
3: Ik hoor 'm wel spinnen... heel even en dan is het gelijk zet af rebooten.
4: Als er geen cd in zit, kan ie wel normaal open en dicht.
5: In de brander gaat ie ook rebooten.
6: Een ander pc kan ik zo niet uittesten, maar zoals ik zei dat ie het voorheen wel normaal deed.
Wat voor voeding heb je erin hangen? Het kan zijn dat als je voeding te zwak is je systeem ermee kapt zodra je cdrom speler meer stroom gaat vragen door opspinnen. Meet deze dus eerst eens door.
350, wat ik wel kan doen is die GeForce eruit slopen en "ik heb nog een radeon liggen" die radeon erin smijten en kijken wat ie dan doet, maar dat lijke me vreemd. Dan moet die voeding aan het einde van het latijn zijn, anders zal ik het niet weten.
wat voor mobo heb je? En bios reset/flash? Kan je wat meer vertellen heb je al andere cdromdriver geprobeerd.
Asrock P4V88, wat ik wel kan doen is resetten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar wat voor een voeding heb je dan? En hoe zien je voltlijnen eruit?

Verwijderd

Topicstarter
Standaard 300 watt.

Wat ik in de BIOS zie is alleen dat de 12volt schommeld tussen de 11935 en 12000. Volgens mij kan dat nooit kloppen als het goed is. Want de rest zitten daar net iets boven.

• NS_5
  • Laatst online: 18-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 21:31:
Standaard 300 watt.

Wat ik in de BIOS zie is alleen dat de 12volt schommeld tussen de 11935 en 12000. Volgens mij kan dat nooit kloppen als het goed is. Want de rest zitten daar net iets boven.
300 Watt is voor een systeem als die van jou te wieinig
zo'n video kaart neemt wat hoor!
probeer maar eens met die radeon als die minder stroom slurpt.

Verwijderd

Topicstarter
NS_5 schreef op zondag 11 december 2005 @ 22:23:
[...]

300 Watt is voor een systeem als die van jou te wieinig
zo'n video kaart neemt wat hoor!
probeer maar eens met die radeon als die minder stroom slurpt.
Heb ik ookal geprobeerd... krijg ik hetzelfde effect. Als ik die cd erin doet en laadje dicht doe dan schiet mijn HD ook in de stres.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Koppel beide P-ata aangesloten drives eens af, en gooi een cd in je plextor S-ATA drive. Reboot de pc dan ook? Koppel dan de S-ATA drive af, koppel 1 P-ATA drive aan, en bekijk het dan nog eens.

Als het een "standaard" 300 of 350 watt voeding is, zoals Q-tec bijv, dan is deze niet voldoende voor jouw systeem. In mijn Radeon 9800 systeem (een kaart die al aardig wat wil van de voeding) had ik niet genoeg aan een standaard 350 watt voeding; pas toen ik een kwaliteit voeding van 350 watt erin had gehangen was mijn systeem stabiel.

Hier kon uw advertentie staan

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 21:31:
Standaard 300 watt.

je 12V lijn ziet er op zich prima uit, maar een standaard 300W betekent meestal een WokkieTokkie geval dat zo instabiel als de neten kan zijn. Ik zou er eerst eens wat hardware uithalen en kijken of het probleem blijft, want grote kans dat het bij je voeding ligt.

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:12
Als je software geinstalleerd hebt waarmee je een cdrw kan gebruiken als harde schijf
(In-cd bijvoorbeeld) haal deze er dan eens af en kijk dan eens wat hij doet.
Dit loste bij mij en nog wat andere kennissen dit probleem op.

• NS_5
  • Laatst online: 18-12-2024
probeer eens of je kan booten vanaf de cd.
knoppix ofzo http://www.knoppix.net/
of
probeer eens een andere IDE poort.

Verwijderd

Topicstarter
gerritman schreef op maandag 12 december 2005 @ 09:55:
Als je software geinstalleerd hebt waarmee je een cdrw kan gebruiken als harde schijf
(In-cd bijvoorbeeld) haal deze er dan eens af en kijk dan eens wat hij doet.
Dit loste bij mij en nog wat andere kennissen dit probleem op.
Aan zoiets zat ik toen ookal aan te denken, want volgens mij kreeg ik al problemen toen ik de nieuwste Daemon Tools erop zette.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb de SATA kabels van mijn DVD brander eruit gehaald, geluidskaart eruit gehaald en de Radeon verwisseld met mijn GeForce en krijg hetzelfde effect. Nero, Daemon Tools en Dotnet 2 deïnstalleerd. Geen verandering.

Deze krijg ik wel in mijn logboek:
Bron: cdrom Gebeurtenis: 51 en daar blijft het bij, ik kan ook info opvragen van de site van Microsoft.
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\CdRom2 tijdens een wisselbestandsbewerking. Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:39
Probeer echt eens een andere voeding, want dit kan nooit veel soeps wezen. Neem dan een GOED merk, kijk eens in OH (Overige Hardware) in het topic 'Welke voeding heb ik nodig deel ##' voor een lijstje en eventuele vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een 400 Watt in gegooid en hij loopt weer, nu kan ik eindelijk alles weer gebruiken.

Arigatou gosaimatsu... ook wel gezegd "hartelijk bedankt" :*).
Pagina: 1