Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[voip] veel echo op de telefoonlijn

Pagina: 1
Acties:

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:14
Hoi,

Ik heb een grandstream handytone 488, deze zit tussen mijn telefoonaansluiting en de telefoon in.

Als ik bel via voipbuster dan heb ook ik nog de nodige problemen zoals de andere in het voipbuster topic ook hebben.

Maar als ik dus met mijn telefoon wil bellen via de "gewone" telefoonlijn dan druk ik eerst *0 (zo heb ik het ingesteld) en dan het telefoonnummer.
Wat nu zo ongelofelijk irritant is is dat ik mezelf terug hoor (echo) en aan de andere kant is dat net zo.

het maakt geen verschil of ik nou naar een vaste aansluiting of naar een mobiel nummer bel.
Ligt dit aan een instelling?

gr.
Etienne

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:36
Waarschijnlijk heb je dan last van jitter op de verbinding tussen jou en de 2e partij als gevolg van een tekort aan bandbreedte. Heb je p2p software aan staan oid?

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:14
ik heb geen verdere programma's open staan voor het downloaden.
Alleen msn en e-mail staan hier veel open.

Ik heb een 4mbit (wordt dus 6mbit) adsl verbinding van wanadoo, dus dat lijkt me in orde.

Ik heb het met alle nummers die ik bel via de vaste telefoonlijn. Kan het zijn dat er een instelling fout staat ofsow?