[XP] Dualboot XP: winlogon.exe runtime error op 1 van de 2*

Pagina: 1
Acties:

• parm
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 01:55
Eerst en vooral :

Ik weet de oorzaak van dit probleem niet. Ik zocht ook al reeds op google, daar vond ik mensen met een soortgelijk probleem, maar niet echt een oplossing.

Goed, hier m'n probleem.

Ik start mijn computer. Ik heb een multiboot (2x windows XP SP2 pro)
laten we ze even windows xp 1 en windows xp 2 noemen.
In windows xp 1 heb ik een probleem.

Ik start windows XP nr 1 en meld me aan. (ik gebruik het klassieke windows logon scherm zoals je dat ook hebt in windows 98.)
Zo'n 5 seconden later krijg ik een error.

'E:\windows\system32\winlogon.exe this application has requested the runtime to terminate in an unusual way'

Mijn scherm blijft blauw (achtergrond bureaublad) met het winlogon scherm en de error.
Ik krijg geen icoontjes en kan nergens op klikken met m'n muis, behalve op OK.
Als ik dat doe, blijft hij ofwel hangen (lees : loopt vast) ofwel krijg ik een fractie van een seconde een BSOD en herstart hij.

Ik kom wel nog goed in windows xp 2.

Ik besloot te rebooten in windows xp 1 maar dan in veilige modus.
Dat lukte, systeemherstel maakte niets uit. Ik heb - ook in veilige modus - dan maar geprobeerd een tweede gebruikersaccount aan te maken.
Indien ik weer normaal in windows xp 1 boot, en me op dat nieuwe gebruikersaccount aanmeld, krijg ik daar dezelfde error op, maar na 5 min wachten (en zonder op OK te klikken) raakt ie dan toch normaal opgestart

Toch is dit vrij irritant. Ik rebootte weer in veilige modus, en verwijderde SP2. Geen effect.
Dan maar alle belangrijke gegevens op de C:\ gezet, en in veilige modus mijn windows XP CD erin gestoken en voor "upgrade" gekozen, zodat al m'n instellingen ongewijzigd zouden blijven.
Dat was ook zonder effect. Ik krijg nog steeds dezelfde error.

Zijn er suggesties?
En indien ik toch zou moeten die windows compleet verwijderen en herinstalleren, hoe doe ik dat dan? Ik neem aan dat ik problemen zal krijgen met de bootloader..

Bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door parm op 11-12-2005 19:25 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)

• parm
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 01:55
* schopje

Weet echt niemand wat zou kunnen helpen? 't Is echt heel irritant.