Hoi,
Ik heb een megaprobleem met een query. Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het echt niet werkend.
Ik zal kort maar krachtig vertellen wat ik heb en wat ik wil selecteren:
TABLE: THREAD (afgekort t)
FIELDS: id (int), name (varchar(50))
TABLE: POST (afgekort p)
FIELDS: id (int), threadid (int), userid (int), message (text), added (timestamp)
TABLE: USER (afgekort u)
De volgende relaties bestaan er in mijn database:
u.id = p.userid
t.id = p.threadid
Ik wil het volgende hebben:
Ik wil een lijst van alle threadnamen, daarnaast wil ik weten hoeveel posts er in elke thread zitten (volgens mij gaat dat met een count()) en ik wil ook de username weten van de persoon die voor het laatst in die thread heeft gepost (de datum van de laatste post wil ik ook).
Dus uiteindelijk krijg ik zoiets als:
Results:
Name: Thread ABC
Username: ReflexWolf
Timestamp: 12/12/2012
Als enige eis heb ik dat het allemaal in 1 (!) query moet. (Subqueries zijn wel mogelijk!)
Ik gebruik MySQL 5.0. Iemand die me kan helpen? Thanks in advance.
- ReflexWolf
Ik heb een megaprobleem met een query. Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het echt niet werkend.
Ik zal kort maar krachtig vertellen wat ik heb en wat ik wil selecteren:
TABLE: THREAD (afgekort t)
TABLE: POST (afgekort p)
FIELDS: id (int), threadid (int), userid (int), message (text), added (timestamp)
TABLE: USER (afgekort u)
De volgende relaties bestaan er in mijn database:
u.id = p.userid
t.id = p.threadid
Ik wil het volgende hebben:
Ik wil een lijst van alle threadnamen, daarnaast wil ik weten hoeveel posts er in elke thread zitten (volgens mij gaat dat met een count()) en ik wil ook de username weten van de persoon die voor het laatst in die thread heeft gepost (de datum van de laatste post wil ik ook).
Dus uiteindelijk krijg ik zoiets als:
Results:
Name: Thread ABC
Username: ReflexWolf
Timestamp: 12/12/2012
Als enige eis heb ik dat het allemaal in 1 (!) query moet. (Subqueries zijn wel mogelijk!)
Ik gebruik MySQL 5.0. Iemand die me kan helpen? Thanks in advance.
- ReflexWolf
Rex