Toon posts:

Bios ziet hardware niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een heel vaag probleem ik heb een abit ic7-max3 moederbord met twee sata schijven en twee branders. Ik heb de sata schijven op sata 1 & 2 en nou was het de bedoeling om de branders op ide 1 & 2 te zetten maar dat wil niet. Als ik de tweede brander in ide 2 doe dan ziet hij hem niet
maar als ik brander 1 uit ide 1 haal dan ziet hij hem opeens wel hoe kan dit nou |:( ?????

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:29
Beiden op master of beiden op slave?
Cable-select en je ide-kabel verkeerd om?

Verwijderd

Topicstarter
Beide op cable select en ik heb ze ook beide op master geprobeerd maar het helpt niet .

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 18:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken aan de sata driver die ik bij de installatie van windows geladen heb.
Ik heb de intel-3112 voor xp gekozen en hij zag m'n sata schijf maar in de bios doet hij net of als het een ide schijf is ik weet niet of dat normaal is ???

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Wat gebeurd er als je de branders omwisselt, (niet de kabels) dus B1 op IDE 2 en B2 op IDE 1, met dezelfde IDE kabels die nu aan de IDE poorten zitten.

Als je dan hetzelfde fenomeen hebt als je beschrijft in je laatste post zou je aan een rotte IDE kabel (de eerste) kunnen denken welke bij aansluiten je IDE controller ophangt. Is het niet zo zou je misschien eens moeten tjekken of je IDE controller wel helemaal lekker functioneerd.

Heb hier hetzelfde mobo liggen en nooit dergelijke probs ondervonden.

Powered By C8H10N4O2

• EvilVoicez942
  • Laatst online: 12-05-2021
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:04:
Ik zat te denken aan de sata driver die ik bij de installatie van windows geladen heb.
Ik heb de intel-3112 voor xp gekozen en hij zag m'n sata schijf maar in de bios doet hij net of als het een ide schijf is ik weet niet of dat normaal is ???
Dat overzicht in je bios in normaal :) Maar heb je de handleiding al gelezen want daar staat toch wel alles in :Y)

P4°2.0blablablablabla

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de handleiding wel gelezen maar op blz 3-14 staat een grafiek met Enhanced,Combined & en sata only Funktie en daar snap ik geen drol van.
Maar ik heb natuurlijk wel elke Funktie uitgeprobeerd en in geen zag ie een apparaat op ide2.
Ik heb het ook met andere kabels geprobeerd en dat is het ook niet, ik heb er ook een harde schijf
aangehangen maar die ziet hij ook niet

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 22:43 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welkom op Got

Dit MB heeft een Secure IDE optie
Secure IDE™ is a device that connects to your IDE hard disk and has a special decoder key; without this key, your hard disk cannot be opened by anyone. Thus hackers and would be information thieves cannot access your hard disk, even if they remove it from your PC.
Mogelijk heeft het daar ook iets mee te maken.

Er zat ongetwijfeld een CD met drivers bij je MB. Kijk ook eens of je voor alle HW de juiste drivers hebt geladen en in je BIOS alles juist is ingesteld. Vergeet ook niet naar de jumpers op je branders te kijken. Staan die wel goed?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Thanxx

Als ik Secure IDE wil gebruiken moet ik een aparte "chip'' tussen het apparaat en de kabel doen
en die ''chip'' heb ik er niet tussen dus dat is het ook nietAfbeeldingslocatie: http://www.ocprices.com/ben/ic7max/secure.jpg

De jummpers heb ik ook in elke stand gehad & alle chipset drivers heb ik ook geinstalleerd alleen in de Bios weet ik het niet zeker maar ik heb naar mijn weten alles wel geprobeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 03:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ook nog super vreemd vindt

Is dat in de bios m'n ide-2 poort bezet is met m'n eerste sata schijf en hij ziet m'n twede sata schijf als slave van ide-2 (Maar m'n ide2 gebruik ik nu niet)

of sterker nog ik kan hem niet gebruiken om dat hij gewoon niets ziet als ik iets in die poort steek

Dat kan nooit kloppen lijkt mij 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 03:59 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nee, dat lijkt me ook niet. Heb je de laatste BIOS-versie geïnstalleerd?

Vooralsnog lijkt het mij dat er iets niet goed zit met de instellingen en gezien de vele mogelijkheden is dat niet zo snel even na te lopen door jou en hier te posten.

ARME AOW’er

• EvilVoicez942
  • Laatst online: 12-05-2021
Geef even je complete configuratie (voeding, cpu etc) en je biosversie. Misschien worden we daar iets wijzer van :)

P4°2.0blablablablabla

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uit :*) :*)

Het was inderdaad gewoon m'n bios die te oud was ik heb hem nou ge-update naar versie 18.
en in Enhanced modes zag ik opeens ide 3 en ide 4 voor m'n sata schijven perfect dus.

Bedankt voor de tips allemaal _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 01:18 ]

Pagina: 1