Heb een Asus K8N4-E in een Aopen QF50C geplaatst. Ik wil graag front-audio aansluiten. Heb de keuze tussen 2 stekkers. HD audio en AC97 audio. Welke van de 2 moet ik kiezen? Wat is het verschil? In het boekje van het moederbord staat er geen uitleg over. Ik moet ook via dit forum er achter komen dat ik die jumpers op die aansluiting van het moederbord moest verwijderen. Alleen het antwoord op deze vraag kon ik op het forum niet vinden. En op google ook niet. Wie kan mij helpen?
When AC‘97 was initially developed, users were typically listening to only music and movies with stereo sound. With the success of DVD movies encoded with Dolby* Digital and DTS* multi-channel audio formats, users have become accustomed to listening in full surround sound with anywhere from six to eight speakers. While AC‘97 technology has struggled to keep pace with all these advancements, Intel High Definition Audio is designed specifically for the high-quality multi-channel audio experiences. Newer audio and video encoding/decoding algorithms also enable a higher-quality listening experience.
even googelen op hd audio en dit was de eerste hit....
even googelen op hd audio en dit was de eerste hit....
Nforce4 heeft geen HD Audio, AC97 dus aansluiten, anders geen geluid
Het AC97 stekkertje moet je hebben.
Als je die andere erop drukt, krijg je geen rook ofzo hoor.
Als je die andere erop drukt, krijg je geen rook ofzo hoor.
Toen waren beige computers heel gewoon.