[Win2k3 SP1] Selectief internet toegang

Pagina: 1
Acties:

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 20:45

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Mwa, Ik weet even geen betere benaming voor mijn probleem(pje) so this'll have to do.

M'n server, een Win2k3 SP1 Enterprise server weigert tegenwoordig om mijn irc client, mijn bnc en mijn XDCC botje toegang tot het Internet... Of deze dat nou expres doet of dat er iets fout gaat weet ik niet maar het gebeurd.

Het ziet er ook naar uit dat mijn mailserver ook geen Internet toegang meer krijgt terwijl ik met IE gewoon nog vrolijk naar google kan.

Tijd voor een re-install of hebben mensen nog een idee of twee?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je McAfee geinstalleerd soms, of een andere virusscanner?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-03 00:57

Guldan

Thee-Nerd

firewall aanstaan? of heb je Ipsec ingesteld zodat bepaalde poorten allen toegang hebben. Heb je ook firewall regels in je router staan die dit kunnen blokkeren? Of een provider die bepaalde poorten dichtgooid?

[ Voor 38% gewijzigd door Guldan op 11-12-2005 17:27 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 20:45

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Ik heb idd McAfee... Virusscan Enterprise 8.0
Guldan schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:26:
firewall aanstaan? of heb je Ipsec ingesteld zodat bepaalde poorten allen toegang hebben. Heb je ook firewall regels in je router staan die dit kunnen blokkeren? Of een provider die bepaalde poorten dichtgooid?
Kwa netwerk zooi niets veranderd sinds vorige week toen alles het gewoon nog wel deed

-- Edit --

wow... dat wist ik dus even niet... McAfee blokeerd gewoon al die porten...
Kan voorlopig ook niets veranderen aan deze instellingen... Alles is grijs.
Oja, password...

Zo, opgelost. Danke.

[ Voor 103% gewijzigd door Namu op 11-12-2005 18:18 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:07
Namu schreef op zondag 11 december 2005 @ 18:02:
Ik heb idd McAfee... Virusscan Enterprise 8.0
Eventvieuwer bekeken? Daar wordt als het goed is aangegeven dat er een port blocking heeft plaatst gevonden